Roadster nije zaživio
8

Volkswagen BlueSport je mogao biti zabavan i atraktivan automobil

D. B.
Mazda Miata je ikona i simbol za pristupačan sportski i zabavan automobil, mnogi su pokušali s trona skinuti popularni roadster, ali nisu uspjeli. Čak su i u Volkswagenu razmišljali da se okušaju u tom izazovu, a ideja je bio Concept BlueSport.

Volkswagen je bio u dilemi da li da realizuje projekt i započne proizvodnju, no to se ipak nije dogodilo tako da je BlueSport ostao bez šanse da postane možda i posljednji zabavni VW s konvencionalnim pogonom.

Priča ovog automobila počinje 2003. godine kada je Volkswagen na sajmu automobila u Parizu predstavio novi Concept R, kabriolet s dva sjedišta, VR6 motorom i DSG mjenjačem. Tri godine kasnije je Concept R postao Concept BlueSport te se pojavio na sajmu automobila u Detroitu. Tu je koncept postao realniji, dobio je svjetla koja zadovoljavaju moderne produkcijske i sigurnosne standarde, imao je motor i dizajn koji je odgovarao dizajnu Volkswagenovih automobila aktuelnih u to vrijeme. Da se našao na tržištu, Miata bi dobila konkurenta, a Porsche Boxster novog rođaka.

Nažalost, Volkswagen je "penzionisao" VR6 motor nakon debija Concepta R, a to je bio "mračan" dan za kompaniju jer je VR6 bio robustan motor s istinskim karakterom što pokazuju i današnje cijene Golfa R32.

Njegovo mjesto u konceptu zauzeo je 2,0-litarski četverocilindrični dizelski motor uparen s DSG mjenjačem, kombinacija koja je u to vrijeme bila vrhunska Volkswagenova tehnologija.

Vokswagenov dizelski motor je razvijao 180 KS, dok je Miatin motor isporučivao 167 KS.

Međutim, novac je na kraju "ubio" BlueSport. VW je izračunao da potražnja za malim četverocilindričnim roadsterom ipak ne bi bila dovoljna. Kompanija bi zaradila nešto novca, no u to vrijeme je imala druge prioritete. Između ostalog je razvijala MQB platformu, a nakon toga je težak udarac bila i afera Dieselgate.