Unikatni primjerak
19

Volkswagen Golf Rallye je homologacijski specijal koji nikad nije stigao do proizvodnje

D. B.
Volkswagen se na sajmu SEMA pojavio s nekoliko koncepata, a jedan, koji je stariji od svih ostalih, privukao je posebnu pažnju.

Riječ je o "zaboravljenom" prototipu Volkswagen Golf Mk3 Rallye, snažnom hatchbacku razvijenom početkom devedesetih godina prošlog stoljeća u sklopu studije izvodivosti za potencijalni ulazak kompanije u Svjetski reli šampionat (WRC). Ipak, projekt je završio "u ladici", no koncept homologacijskog specijala ipak postoji te je potpuno funkcionalan.

Specijalni Golf kodnog imena A59 napravila je kompanija Schmidt Motorsport iz Cadolzburga 1993. godine, a razlog zbog je bio potreban cestovni model je FIA-ino pravilo za WRC 1994. godine koje se odnosi na proizvodnju 2.500 homologacijskih specijala takmičarskog reli automobila. Ovaj nerealizovani projekt bi predstavljao ono što su bili Lancia Delta HF Integrale, Subaru Impreza WRX STI, Mitsubishi Lancer Evolution i slično.

Vizuelno se prototip razlikuje od svih drugih Golfova treće generacije zahvaljujući unikatnom laganom bodykitu napravljenom od karbona i Kevlara. Ovaj automobil izgleda kao "pradjed" Golfa R i dostojan prethodnik konceptnih automobila kao što je Golf GTI W12.

Dodatni usisnici i naglašena brada na prednjem braniku, ventilacijski otvori na haubi napravljeni od GRP-a te značajno širi blatobrani su startni paket za svaki model inspirisan WRC-om. Isto se odnosi i na stražnji dio gdje se nalazi veliki spojler te sportski branik koji ima mjesta za četiri izduvne cijevi, ali je Rallye ipak završio s dvije.

Registarska oznaka je premještena na branik kako bi se napravilo mjesto za veliki VW logotip na plastičnim vratima prtljažnika. Bočni prozori i stražnje vjetrobransko staklo su napravljeni od plastike kako bi se smanjila težina. U unutrašnjosti su Recaro A8 sjedišta, trokraki upravljač, digitalni instrument klaster, dodatne kontrole i sigurnosni kavez.

Ispod haube se nalazi 2,0-litarski četverocilindrični motor napravljen od aluminija i opremljen turbopunjačem, koji isporučuje 271 KS i 370 Nm obrtnog momenta. Ove specifikacije imaju mjesta i u današnjim standardima za snažne hatchback modele, a šta tek reći za eru kada je Volkswagen Golf GTi imao 2,0-litarski atmosferski motor koji je isporučivao 113 KS. Čak je i flagship Golf VR6 nudio "skromnih" 187 KS zahvaljujući svom 2,9-litarskom 6-cilindričnom motoru.

Snaga motora koji pokreće Rallye prenosi se na sva četri točka preko 6-stepenog manuelnog mjenjača te hidraulički kontrolisanog varijabilnog centralnog diferencijala i stražnjeg diferencijala s ograničenim proklizavanjem. Podataka o ubrzanju nema, ali je poznato da maksimalna brzina iznosi 270 km/h. A59 je bio brži od svakog fabričkog Golfa u to vrijeme, ali i u godinama koje su dolazile.

Šasija je jednako impresivna s Bilstein amortizerima naprijed s dužim hodom i širim ramenima, dok je nazad multilink s Bilstein podupiračima. Na automobilu su 16-inčne Speedline SL817 felge sa gumam dimenzija 225/45R16, koje kriju izbušene Brembo diskove.

Nažalost, Golf Mk3 Rallye nije dobio "zeleno svjetlo" za proizvodnju jer je VW Motorsport odlučio da ne uđe u WRC. Napravljena su samo dva prototipa, a samo jedan od njih je u voznom stanju.