Visoki troškovi
34

Kraj jedne ere: Abarth se oprašta od motora s unutrašnjim sagorijevanjem

A. M.
Prema izjavama šefa brenda, Abarth više neće lansirati nove modele s termalnim SUS motorima u Evropi. Italijanski brend od ovog trenutka postaje čisto električni brend.
Nakon 75 godina postojanja, Abarth je najavio da više neće lansirati nove modele s motorima na unutrašnje sagorijevanje u Evropi. Informaciju je potvrdio Gaetano Thorel, šef evropskog ogranka brendova Fiat i Abarth.

Marka je prošle godine lansirala svoj prvi električni model na bazi Fiata 500e, a nedavno i drugi, veći 600e, dok su benzinci 595 i 695 povučeni iz prodaje još u augustu. Italijanski brend performansnih automobila sada će se fokusirati isključivo na električne modele. To nije u duhu brenda, ali trendovi "danas" mijenjaju elementarne postulate.

Prema riječima šefa brenda, razlog zašto Abarth više neće lansirati nove modele s konvencionalnim motorima su visoki troškovi i za proizvođača i za potrošača. Gaetano Thorel je takođe izjavio da Abarth neće lansirati modele ni modele s hibridnim motorima, jer smatra da bi takvi motori bili previše "kompromitovani".

"Ako proizvodite hot hatch s termalnim SUS motorom koji emituje 180 g/km i nalazite se u Italiji, svake godine morate platiti porez na ime cestarine između 1.000 i 2.000 eura", rekao je Gaetano Thorel za Autocar.

"Da li je to pošteno ako kupcima možemo ponuditi električni hot hatch koji se ponaša na isti način, nudi isti nivo uživanja i ekvivalentne performanse? Sve po istoj cijeni? Mislim da je bolje ponuditi električne automobile", dodao je Thorel.

Upitan o mogućnosti lansiranja modela s hibridnim motorom na bazi najavljenog Fiata 500 Ibrida, Thorel je odgovorio: "Moramo ostati vjerni Abarthovom DNK, jer taj motor u novom Fiatu 500 je mikro-hibrid koji ne dozvoljava izvlačenje snage za stvaranje pravog Abartha, tako da to ne bi bilo moguće."

Na kraju je šef italijanskog brenda potvrdio da Abarth ne planira proizvodnju vlastitih modela u budućnosti, unatoč tome što se konkurentska kompanija Alpine odlučila na stabilan razvoj vlastitih modela, umjesto da mijenja oznake Renaultovih proizvoda, počevši od A390. Alpine je takođe najavio lansiranje čak sedam električnih modela do kraja ove decenije.

Carlo Abarth, osnivač brenda, nikada nije stvorio automobil od nule. Abarthov posao se zasnivao na preradi postojećeg automobila kojem bi poboljšao performanse kroz preradu motora, dinamike i izduvnog sistema, kako bi ga učinio sportskim i pristupačnim.

"Želimo da ostanemo vjerni toj tradiciji tako da trenutno nećemo lansirati vlastiti Abarth", zaključio je Thorel.