Stekao kultni status
39

Legendarni Golf 2 proizveden u TAS-u i dalje se vozi u Njemačkoj

D. B.
(Foto: Čitatelj)
Savršeno očuvan primjerak druge generacije Volkswagenovog modela Golf, koji je proizveden u Tvornici automobila Sarajevo (TAS), još uvijek se vozi ulicama Minhena.

Na adresu portala Klix.ba stigle su fotografije Golfa s četvera vrata i oznakom JX, koji se zaista nalazi u besprijekornom stanju. Registrovan je u Minhenu i još uvijek se vozi ulicama ovog njemačkog grada, gdje privlači veliku pažnju.

Sarajevsku "dvicu" krase i oznake s grbom grada Sarajeva, kao i oznaka TAS na prednjoj masci. Na ovom primjerku su aluminijske felge koje mu lijepo pristaju. U unutrašnjosti je na retrovizoru grb FK Željezničar, tako da je jasno za koji tim vlasnik navija.

Proizvodnja Golfa druge generacije u TAS-u je počela u junu 1985. godine, a ovaj model je u narednim desetljećima postao istinski sinonim pravog narodnog automobila.

Prelazak proizvodnje s Golfa 1 na Golf 2 bio je izuzetno značajan iskorak u samom proizvodnom procesu zahvaljujući kojem je TAS do 1992. godine stigao do brojke od 32 proizvedena automobila dnevno.

Dobro je poznato da je Golf druge generacije u BiH stekao kultni status i zbog činjenice da je tokom rata zbog jednostavne i izdržljive mehanike bio pouzdano prijevozno sredstvo. "Dvojka" je hrabro trpjela nedostatak dijelova, servisiranja pa čak i goriva, a išla je na gotovo sve uključujući i "trafo" ulje.

Prema dostupnim podacima, 50 posto Golfova proizvedenih u TAS-u transportovalo se u Sloveniju, dok je ostalih 50 posto primjeraka završavalo u vlasništvu kupaca iz BiH, Srbije, Hrvatske, Crne Gore i Makedonije.

Druga generacija Golfa jedan je od najuspješnijih automobila svih vremena s obzirom na činjenicu da je u periodu između 1983. i 1992. godine prodano 6,3 miliona primjeraka.

Zanimljiv je i podatak da je prosječni Jugosloven za Golf s dizelskim motorom i 4 vrata morao izdvojiti 96 plata.

Recimo i da je pred sami početak rata TAS proizveo svega nekoliko primjeraka Golfa treće generacije, a to su ujedno bili i posljednji primjerci koji su izašli iz ove tvornice prije pomenutog rata.