Ekspert za elektro vozila i trener za tehničko školovanje Porschea BH Jasmin Lučkin u izjavi za Fenu je istakao da je model "e-Up!" u stanju sa jednim punjenjem baterija preći i do 160 km.
"Ovo je vozilo potpuno na električni pogon, dakle nema motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, pa samim time nema nikakvog zagađenja. Vozilo se pokreće sa baterijama koje su smještene u podnici vozila tako da u potpunosti ima jednake gabarite kao obično 'up' vozilo Volkswagen koncerna", kazao je Lučkin, napominjući da vozilo ima izrazito dobre performanse.
Što se tiče cijene vozila, Lučkin je kazao da danas svako fizičko lice može kupiti to vozilo, odnosno da su sve zakonske barijere za registraciju vozila, koje su postojele ranije, sada riješene. Vozila su skuplja u odnosu na ona sa unutrašnjim sagorijevanjem, a konkretno vozilo koje je predstavljeno na sajmu košta 53.000 KM. Naravno, cijena može varirati zavisno od opreme, s tim da je predstvljano vozilo solidno opremljeno. Lučkin je posebno izdvojio i inovacije i prednosti u vezi sa punjenjem baterije u vozilu.
U konferencijskom dijelu "Energe" održana je panel-diskusija o razvoju bosanskohercegovačke autoindustrije s osvrtom na električna vozila koja predstavljaju vozila budućnosti. Lučkin je kazao da se kompletna automobilska industrija ubrzano kreće ka masovnoj eksploataciji električnih vozila i da treba prilagoditi zakon i sve relevantne pravilnike tim vozilima (tehničke preglede, registraciju, pitanja javne infrastrukture, stimulanse itd.)
"Legislativa u BiH ne samo da ne ide na ruku ekološki prihvatljivijim vozilima, već trenutno imamo i određene, možemo slobodno reci anomalije, poput obračuna carina na električna (5 posto) i hibridna vozila (15 posto). Dakle, država umjesto da stimuliše, trenutno "kažnjava" kupce koji se eventualno odluče na nabavku ovakvog jednog vozila. To se mora podhitno mijenjati i u BiH", kazao je Lučkin.
Porshe BH, uvoznik za vozila Volkswagena u BiH, egzistira na području koje se tradicionalno veže za VW vozila.
"Načelno, kada smo imali priliku razgovarati s nadležnima o pitanju zakonskog uređivanja i eventualnog stimulisanja nabavke i eksploatacije ekološki čistih vozila, ne postoji niko ko se nije složio da je to tema koju treba što prije urediti, jer i tu već uveliko kasnimo za zemljama u regionu, a o zemljama EU da ne govorimo", dodao je Lučkin.