Druga generacija Mazde3 predstavljena je 2008. godine i premijerno prikazana na salonima automobila u Los Angelesu i Bologni. Iako je još uvijek koristila Fordovu arhitekturu C1 koju su zajednički razvili Ford, Mazda i Volvo, ovaj je model bio ažuriran tokom svog životnog vijeka i uveo je tehnologiju Skyactiv. Performansni model MPS vratio se u drugoj generaciji i to s poboljšanjima poput na ECU-a, na prenosnim omjerima, poboljšanim kočnicama, poboljšanim ovjesom, poboljšanim klipova i upravljačkim mehanizmom itd. Još jednom MPS je postao popularan izbor i za medije i klijente.
Sredinom 2013. godine stigla je treća generacija Mazde3 s potpunijim skupom tehnologija Skyactiv i odmakom od zajedničke (tačnije Fordove) platforme C1. Te nove tehnologije sada su bile smještene na novorazvijenom Mazdinom Skyactiv podvozju koje je Mazda3 dijelila s prvom generacijom CX-5. Mazda3 također je prva usvojila dizajnerski jezik Kodo i uvela inovacije poput GVC-a i Skyactiv mjenjača i motora.
Koristeći konceptni automobil Kai kao temelj dizajna, četvrta i sadašnja generacija Mazde3 predstavljena je u novembru 2018. godine na sajmu automobila u Los Angelesu i bila je prvo Mazdino vozilo koje je zakoračilo u premium segment. Ova generacija također je bila prva Mazda3 koja uvodi značajnu vizuelnu razliku između hatchback i sedan verzija. Upečatljiv dizajn osvojio je brojne nagrade u industriji – uključujući za najbolji dizajn godine na sajmu Svjetskog automobilskog dizajna 2020. godine – kao i novopredstavljeni motor Skyactiv-X (Spark Controlled Compression Ignition) s kompresijskim paljenjem kontrolisanom svjećicom, koji u kombinaciji s novim 24-voltnim blagim hibridnim sistemom nudi poželjnu mješavinu karakteristika performansi dizela i benzinca.
Četvrta generacija Mazde3 ima više ugrađenog čelika visoke čvrstoće u svoju strukturu, što je rezultiralo vrhunskom sigurnošću tokom međunarodnih regulatornih testiranja. Povodom proslave 100. godišnjice Mazde Motor Corporation 2020. godine lansirano je posebno izdanje Mazde3. Ovo izdanje temeljilo se na vrhunskoj opremi i uključivalo je elemente dizajna inspirisane Mazdinim prvim putničkim automobilom - R360 Coupe.
Mazda3 je odigrala značajnu ulogu u oblikovanju imidža japanske marke od svog predstavljanja, i s kumulativnom globalnom prodajom od preko 6 miliona primjeraka, ona je jedan od Mazdinih najprodavanijih modela.