Odjeci skandala Dieselgate još uvijek postoje, čak 8 godina nakon događaja koji je režirao Volkswagen. Prema pismu koje je procurilo iz Njemačke savezne uprave za saobraćaj, Mercedes-Benz se našao pod lupom njihovih službenika zbog navodnog korištenja svojevrsnih ‘’bajpasa’’ za varanje emisija kako bi zaobišao najnovije standarde emisije Euro 6, prenosi Motor1.
Pismo je iz 7. jula 2023. i u prvom planu prikazuje dizelski motor ugrađen u verziju Mercedes-Benz E350 BlueTec, poznat pod internim kodom OM642. Riječ je o poznatom 3,0-litrenom V6 dizelašu. Čini se da su postojala tri softverski kontrolisana uređaja, od kojih su dva mijenjala performanse motora na temelju određene temperature.
Njemačka vlast zatražila je od Mercedes-Benza da riješi problem, inače će automobilima biti zabranjeno kretanje u saobraćaju. Podsjetit ćemo se da je Evropski sud pravde 2022. godine zabranio instalaciju bilo kojeg dodatnog uređaja koji mijenja vrijednosti potrošnje i emisija C02.
Mercedes-Benz je dobio rok do 27. jula da riješi problem, ali je u međuvremenu dobio produženje. Njemački proizvođač izjavio je za Reuters da trenutno sarađuje s njemačkim vlastima i kako vjeruje da je već razvio i implementirao odgovarajuća ažuriranja softvera potrebno za rješavanje problema.
Njemačka agencija za zaštitu potrošača objavila je ovo pismo nakon što ga je primila od anonimnog izvora. Ovo nije prvi put da agencija svoju pažnju usmjerava na Mercedes-Benz. Prije dvije godine za isti dizelski motor OM642 sumnjalo se da koristi čak osam uređaja za varanje emisija koji su reducirali količinu ubrizganog AdBluea kako bi neutralizirali emisije.
Mercedes nije jedini proizvođač automobila koji se još uvijek suočava s posljedicama skandala Dieselgate. Ovog ljeta sud je kaznio bivšeg izvršnog direktora Audija Ruperta Stadlera s 1,1 miliona eura zbog njegove umiješanosti u skandal. Stadler je priznao umiješanost kako bi izbjegao zatvorsku kaznu. Ujedno dobavljač autokomponenti Bosh prošle je godine platio 25 miliona dolara raznoraznih kazni.
Takođe, prije tri godine Mercedesov ‘’roditelj’’ - Daimler, morao je platiti 2,8 milijardi dolara za pokrivanje različitih potraživanja u Sjedinjenim Državama. Njemački proizvođač suočio se sa slučajevima Agencije za zaštitu okoliša SAD-a, Odbora za zračne resurse Kalifornije, Ministarstva pravosuđa SAD-a i kolektivnom tužbom. Više od polovine od gotovo 3 milijarde dolara otišlo je raznim vladinim agencijama, dok je 700 miliona potrošeno za troškove tužbe.