MG XPower SV: Ludi anglo-talijanski miks s farovima Punta II i V8 motorom iz Mustanga
Tokom svoje 100-godišnje historije, MG je promijenio više vlasnika nego bilo koji drugi etablirani britanski proizvođač automobila. Ipak, kompanija se etablirala kao jedan od vodećih britanskih proizvođača sportskih automobila tokom pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog vijeka s kultnim modelima poput MGA ili MGB.
U turbulentnim 90-im BMW je kupio MG, a ta ljubav je trajala samo nekoliko godina, jer je njemački automobilski div u paketu prodao licencu za MG i Rover konzorcijumu Phoenix, što je kasnije dovelo do osnivanja MG Rover grupe. Možda zvuči nevjerovatno, ali ovaj pravni subjekt, koji je takođe kratko postojao (samo pet godina) postao je posljednji domaći proizvođač automobila masovne proizvodnje u britanskoj automobilskoj industriji. No, ponuda koju je poslao kineski SAIC 2006. ispostavila se kao spas za propast nekad velikog ponosa britanske autoindustrije.
Prepakovana Qvale Mangusta
Tokom svojih prvih dana, MG Rover kupio je manje poznatog talijanskog maloserijskog proizvođača automobila - Qvale. Akvizicija je grupi dala potrebnu imovinu za razvoj vrhunskog sportskog automobila. Predstavljen u obliku koncepta na sajmu automobila u Frankfurtu 2001. i temeljen na postojećoj Qvale Mangusti (De Tomaso Mangusta), novi model kodnog naziva X80 dočekan je s pomiješanim osjećajima. Mnogi su tvrdili da mu nedostaju dovoljno agresivne linije koje bi ga učinile zaista spektakularnim i dale mu šansu na tržištu protiv etabliranih sportskih automobila. Na kraju su dizajneri MG-a došli do istog zaključka, pa su se vratili za crtaću ploču.
Kako bi novi sportski automobil izgledao agresivnije i privlačnije, šef dizajna MG Rover Grupe - Peter Stevens, odlučio je nacrtati potpuno novu karoseriju. Stevens, koji je bio dio dizajnerskog tima koji je stvorio legendarni McLaren F1, nacrtao je novu strukturu sa proširenim lukovima točkova, pragova i branika. Preimenovan u XPower SV (danas, ovaj naziv nosi kinesko-britanski električni model MG4 XPower), ovaj model je konačno izgledao kao ulični trkaći automobil. Javnosti je predstavljen 2002. godine, a budući da je naišao na puno pozitivnije reakcije, MG je odlučio pokrenuti proizvodnju za modelsku godinu 2003.
Kočnice od Bremba, farovi od Punta Dvojke
Iako je dizajn karoserije bio nov, šasija je preuzeta s modela X80 i Qvale Mangusta. Razvijen u Italiji, imao je nezavisni ovjes s dvostrukim poprečnim ramenima. Kočioni sistem konstruisao je Brembo, a sastojao se od ventiliranih diskova na svim točkovima uz asistenciju ABS-a i kontrole proklizavanja.
Karoserija inspirisana trkaćim automobilom bila bi proizvedena u Velikoj Britaniji od karbonskih vlakana, a zatim otpremljena u Italiju na prvi dio sastavljanja. Iako je karoserija bila potpuno nova, MG XPower SV koristio je iznenađujući broj komponenti iz postojećih modela kako bi smanjio troškove proizvodnje. Prednja i zadnja svjetla posuđena su od druge generacije Fiat Punta, odnosno Fiat Coupea. Vanjske ručke na vratima donirao je MG TF, dok su vanjski retrovizori, elektro-prekidači prozora i ručke na vratima stizale s polica Rovera 75.
Mustangov V8 i šest tvornica na putu od Italije do Britanije
Za pogon se inžinjeri takođe nisu puno brinuli. Kao i Qvale Mangusta, ovaj divlji MG Power SV pokretao je Fordov aluminijski 4,6-litreni V8 s dva bregasta vratila s četiri ventila po cilindru koji se izvorno nalazio ispod poklopca motora SVT Mustang Cobre.
MG je prštao od snage. Sa 320 KS i 410 Nm momenta, V8 je omogućavao da XPower SV ubrza do 100 km/h za 5,5 sekunde i postigne najveću brzinu od 266 km/h. XPower SV je bio daleko od savršenog sportaša. Međutim, bio je apsolutno uzbudljiv za vožnju. Ali MG nije stao na tome, te je 2004. godine predstavljena još snažnija verzija pod nazivom XPower SV-R, koju je tjunirao Roush – specijalista za Fordove V8 mašine. Sa 385 KS, nabildani V8, omogućavo je SV-R-u sprint do 100 km/h za 5 sekundi i krajnju brzinu od 282 km/h.
Unatoč tome što je bio izvrstan sportski automobil, nedostaci u kvaliteti izrade i visoki troškovi proizvodnje spriječili su XPower SV da se ozbiljnije suprostavi renomiranim sportskim modelima tog doba. Dok je kompanija pokušavala smanjiti troškove proizvodnje korištenjem komponenti iz drugih modela, svaki je automobil morao putovati od Italije do Engleske, zaustavljajući se u šest različitih pogona u tom procesu. Jednostavno je trebalo previše vremena za sklapanje automobila. Takođe, prevoz svakog automobila u šest različitih tvornica eksponencijalno je povećao troškove proizvodnje i to se pokazalo kao jedna od mnogih upitnih odluka koje su zapečatile entuzijazam MG Rover Grupe samo pet godina nakon njenog osnivanja.
Samo 95 komada – Jedan u vlasništvu Mr. Beana
Zavisno od verzije, XPower SV imao je početnu cijenu od 75.000 u slabijoj ili 90.000 funti u jačoj izvedbi. Bila je to paprenija cijena od nekoliko konkurentskih modela koji su nudili bolju kvalitetu izrade i više snage. U periodu od 2003. do 2005. MG je napravio samo 95 primjeraka, uključujući i SV-R verziju.
Većinu automobila prodatih u Velikoj Britaniji kupile su slavne osobe poput Rowana Atkinsona (Mr. Bean), koji je platio ogromnu cijenu za privilegiju posjedovanja ovog, u osnovi, prepakovanog modela. Modele s volanom na lijevoj strani kupovali su i pojedini evropski kupci, a najmanje jedan je isporučen u SAD.
Danas se MG XPower SV s malom kilometražom u izvrsnom stanju može kupiti za oko 32.000 eura, dok rjeđi i snažniji SV-R obično košta više od 42.000 eura. Uzimajući u obzir početnu cijenu, ali i rijetkost i pouzdan pogonski sklop ovog sportaša, trenutno je to povoljna cijena za one koji traže drugačiju vrstu sportskog automobila. Iako nikad nije bio tako uspješan ili popularan koliko su njegovi tvorci očekivali, MG XPower SV ostaje fascinantan sportski automobil koji zaslužuje da ga se pamti.