Traži se inovativnost
0

Nazire li se kraj SUV ere? Renault predviđa da će električni automobili donijeti promjenu trenda

A. M.
Foto: Renault
Foto: Renault
Renault se sprema predvoditi transformaciju u automobilskom dizajnu dolaskom električnih automobila. Gilles Vidal, voditelj dizajna francuske marke, razmišlja o budućnosti SUV vozila i predlaže nove oblike prilagođene zahtjevima današnjeg tržišta.

Automobilska industrija neprestano se razvija, a uspon električnih automobila obećava transformaciju, ne samo tehnologije, već i njihovog dizajna.

Renault, jedan od vodećih brendova u Evropi, nagovijestio je kako će se prilagoditi ovoj promjeni sa svojom sljedećom generacijom vozila koja će stići 2028. godine. Jedan od primjera je koncept Embleme.

Revizija SUV vozila

Vidal je i razgovoru za britanski Autocar priznao da SUV-ovi, unatoč tome što su popularni, nailaze na sve veće protivljenje. Ovo razmišljanje dolazi u kontekstu u kojem SUV-ovi nailaze na ograničenja, posebno u gradovima kao što je Pariz, gdje su uvedene dodatne naknade za parkiranje zbog njihove veličine i težine.

"Još uvijek se vodi velika borba protiv SUV-ova. No, biste li rekli isto za MPV vozila? Imaju istu težinu, iste motore, iste emisije CO2, ali niko nikada nije kritikovao MPV vozila - respektabilan porodični proizvod. Ko smo mi da kritikujemo automobile agresivnog izgleda? To je samo oblik", ističe Vidal.

Unatoč ovim kritikama, Vidal je također priznao da ljudi još uvijek trebaju "velike automobile" i da je samo pitanje kakav se karakter daje tim proizvodima. S tim u vezi, sugerisao je da se industrija treba kretati prema efikasnijim oblicima.

Novi koncepti i siluete

Renault istražuje nove mogućnosti dizajna kako bi se prilagodio tržištu koje se mijenja. Vidal je naglasio da, iako se čini da je sve već izmišljeno, još ima prostora za inovacije.

Renaultov šef dizajna je također primijetio da bi se automobili aerodinamičnijih i funkcionalnijih oblika mogli vratiti, okončavši dominaciju tradicionalnih SUV vozila na tržištu.

"U Evropi mnogi ljudi kažu da je šteta što limuzine i karavani nestaju jedan po jedan, ali za električne automobile vrlo je dobra ideja imati nizak, aerodinamičan i praktičan proizvod. To je upravo ono što bismo trebali učiniti kao marka za električne automobile, za domet i efikasnost. Dakle, pitanje je kako da napravimo poželjne automobile koji su ujedno i pametan izbor u smislu dimenzija i proporcija", dodao je Vidal.

Evolucija klasičnih modela

Gilles Vidal također predviđa da će, unatoč planiranim promjenama, kultni modeli poput Renaulta 5, 4 i Twinga zadržati svoj prepoznatljivi dizajn u budućim generacijama. "Ova tri mala automobila mogu biti bezvremenska", rekao je Vidal. Objasnio je da će slijediti evolucijsku liniju, sličnu pristupu koji je donio Fiat 500, kojeg su Italijani modernizovali bez gubljenja njegove suštine.

"Umjesto automobila, koji je tri i po godine na tržištu pa ga dočeka redizajn, zatim se prodaje još tri godine, pa onda se lansira potpuno novi model i tako ukrug, možemo napraviti nešto poput Fiata 500. Prepoznatljiv automobil s povremenim osvježenjem je poželjan koncept", zaključuje Vidal.