Kada spomenete Lotus odmah pomislite na Colina Chapmana, ground effect, Lotus Esprit, te niz velikih imena koja su obilježila zlatnu eru ovog britanskog maloserijskog proizvođača automobila i jednog od najuspješnijeg kontruktora u F1. Chapman je bio inžinjer daleko ispred svog vremena, a njegov Lotus Team je privukao jednog Stirling Mossa, Jima Clarka, Grahama Hilla, Emersona Fittipaldija, Marija Andrettija, Ayrtona Sennu, Nelsona Piqueta, Nigela Mansella, Miku Hakkinena i niz drugih legendi Formule 1. Vrijeme prepuno inovacija i eksperimentalnog razvoja obilježeno je sa sedam konstruktorskih i šest vozačkih titula koje je osvojio Team Lotus.
Sve je krenulo nizbrdo sa Champanovom preranom smrću u decembru 1982., iako su naznake finansijske slabosti i propadanja bile vidljive početkom 80-ih, kada je godišnja prodaja sa 1200 pala na ispod 400 automobila. Bankrota ih je spasila ruka spasa 1985. kad je Lotus prešao pod krov General Motorsa, a sjetićemo se legendarnog dua iz ovog vremena Opel Speedstera i Lotus Elise-a. No, ta bajka nije trajala ni 10 godina, a GM je već 1993. prodao Lotus talijanskom biznismenu Romanu Artioliju, a ovaj ga dalje prodao malezijskom Protonu.
Od 2010. Lotus je u potrazi za novom-starom slavom koja ga bi pokrenula u 21. stoljeću. Međutim, u tome im nije pomogla niti prezentacija šest atraktivnih koncepata predstavljenih te godine na sajmu u Parizu. Može se reći, da je Lotus nastavio tek održavati se na površini do dolaska novog većinskog vlasnika 2017. godine - kineske kompnije Geely, koja je prethodno pomogla podići Volvo i lansirati u međuvremenu zanimljivi EV brend Polestar. Međutim, prošle godine marka je prodavala samo jedan model - Emira, te je Lotusova prodaja u tranzicijskom periodu više nego bolna. No, dugoročno bi se slika trebala promijeniti.
Lotus je prijavio gubitak od 145 miliona funti za kalendarsku 2022. Tačnije, u 12 mjeseci Lotus je prodao samo 576 automobila, što je pad od preko 60 posto u odnosu na njegovu rekordnu maloprodaju od 1566 jedinica iz 2021. Lotus je za te brojke okrivio probleme u proizvodnji i probleme u opskrbnom lancu u drugoj polovini godine, ali insistira na tome da je sada na putu za novu rekordnu 2023. godinu.
U međuvremenu su stotine radnih mjesta u Lotusu ugrožene, a kompanija u vlasništvu Geelyja nastoji reorganizovati svoju radnu snagu. S druge strane, Lotus je zaustavio proizvodnju modela Elise, Exile i Evora 2021., a novi as u rukavu bi mogao biti električni SUV Eletre. Eletre silazi s proizvodne trake u Wuhanu u Kini i mogao bi biti upravo ono što Lotus treba, s obzirom na to da se tržište SUV vozila neprestano širi.
Također su pokrenuli proizvodnju Evija, električnog hiperautomobila s četiri elektromotora i ukpuno 2000 KS koji kasni četiri godine, a prve isporuke planirane su za august. Bit će ih napravljeno 130, ali još nisu svi prodani jer ni cijena od 2,4 miliona funti nije naivna. Lotus će također povećati proizvodnju sportskog kupea Emira, posljednjeg od njihovih automobila s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem.