Četvrta generacija
79

BMW predstavio novu Seriju 1, na vrhu ponude ostaje verzija M135

E. L.
U BMW-u su se odlučili za evolutivan pristup prilikom dizajniranja četvrtog izdanja svog najmanjeg modela koji se od 2004. godine krije iza naziva Serija 1 i od prethodne generacije više nije zasnovan na platformi s primarno zadnjim pogonom. Četvrta generacija u prodajne salone stiže u oktobru.

I s novom Serijom 1 (F70) stiže dvovolumenska karoserija samo u kombinaciji s petero vrata. Novo "lice" sa sobom donosi "oštrija" kućišta LED svjetala i novi oblik maske hladnjaka, a izgled kućišta zadnjih LED svjetala donekle podsjeća na rješenje s aktuelnog modela X2.

U zavisnosti od motora i paketa opreme, Serija 1 "čuči" na novodizajniranim felgama prečnika od 17 do 19 inča, a kupci će po prvi put moći da odaberu i dvobojnu kombinaciju karoserije s krovom u crnoj boji. Četverostruki završeci ispušnog sistema spadaju među najistaknutije detalje koji krase najsnažniju verziju M135.

Među novostima u minimalistički dizajniranoj kabini ističe se BMW-ov multimedijalni sistem iDrive 9. Na adaptivnu digitalnu instrumentnu tablu otpada 10,25-inča od ukupne površine displeja, a upravljanje multimedijom obavlja se preko 10,7-inčnog displeja. Konvencionalnih prekidača skoro da i nema, a dosadašnja ručica automatskog mjenjača zamijenjena je malim kliznim selektorom.

Slabija turbodizelska verzija krije se iza oznake 118d, a pokreće je dvolitarski četverocilindarski motor koji razvija 150 KS i 360 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je dovoljno za 222 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,3 sekunde. I s oznakom 120d stiže dvolitarski četverocilindarski turbodizelski motor potpomognut 48-voltnim blagim hibridnim sistemom koji razvija 163 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Najveća brzina i u ovom slučaju iznosi 222 km/h, ali će 120d iz mjesta do "stotke" stići 0,4 sekunde brže od verzije 118d.

Seriju 1 s oznakom 120 pokreće 1,5-litarski (bi)turbobenzinski motor s tri cilindra koji uz 48-voltni blagi hibridni sistem raspolaže sa 170 KS i 280 Nm najvećeg obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, a najveća brzina je 226 km/h. Sve spomenute verzije stižu u kombinaciji samo s prednjim pogonom i 7-stepenim automatskim mjenjačem.

Vrh ponude rezervisan je za verziju M135 čiji dvolitarski četverocilindarski biturbo motor razvija 300 KS i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta, a BMW-ov odgovor na slično motorizovane modele Audija (S3), Mercedesa (AMG A35), Volkswagena (Golf R), Honde (Civic Type R)...u državama s blažim normama o emisiji ispušnih gasova nudit će se i u kombinaciji s 320 KS. Pojačan s adaptivnim pogonom preko obje osovine (xDrive), M135 razvija elektronski ograničenih 250 km/h i ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi.

BMW će novu Seriju 1 proizvoditi u tvornici u Leipzigu, a prvi primjerci u evropske prodajne salone stići će u oktobru.