Hibridno čudovište
85

BMW predstavio XM: Prvi SUV koji potpisuje čuveni M odjel

E. L.
Hibridni BMW XM u najsnažnijem izdanju pokretat će oko 740 konjskih snaga, a početak proizvodnje planiran je prije kraja godine.

Prošlo je deset mjeseci od kako je BMW publici predstavio konceptno izdanje velikog SUV-a XM za koji su još tada rekli da će biti prvi SUV iza kojeg stoji njihov čuveni M odjel, a koncept oko čijeg su se izgleda lomila koplja na kraju je dobio i svoje produkcijsko izdanje koje je postavljeno na 23-inčnim felgama na kojima su gume dimenzija 275/35 naprijed i 315/30 nazad.

BMW će prvi M SUV nuditi samo s elektrificiranom hibridnom (PHEV) pogonskom grupom, a za pokretanje više od 2.700 kilograma (što XM čini najtežim BMW-om do sada) zadužen je novi 4,4-litarski V8 motor potpomognut elektromotorom Najveća kombinovana snaga iznosi nešto više od 650 KS, a vrijednost najvećeg obrtnog momenta je 800 Nm.

Za prijenos snage na obje osovine brine 8-stepeni automatski mjenjač, a spomenuti potencijal dovoljan je da XM iz mjesta do "stotke“ stigne za 4,3 sekunde i razvije elektronski ograničenih 250 km/h. Kupci koji se odluče za opcioni paket M Driver mogu računati da će XM stići do 270 km/h.

Za napajanje elektromotora zadužene su lithium-ionske baterije čiji iskoristivi kapacitet iznosi 25,7 kWh, što XM-u osigurava prelazak do 88 kilometara bez asistencije motora s unutrašnjim sagorijevanjem i najveću brzinu do 140 km/h.

Iako 5,11 metara dug XM ima isto međuosovinsko rastojanje kao X7, neće se nuditi u kombinaciji sa sedam sjedišta u tri reda. Proizvodnja počinje krajem godine u BMW-ovoj tvornici u Sjedinjenim Američkim Državama. Bavarci su za narednu godinu najavili još snažniju verziju XM-a koja će se kriti iza naziva Label Red, a hibridna pogonska grupa raspolagat će s oko 740 KS i skoro 1.000 Nm najvećeg obrtnog momenta.