Domaća premijera
0

Hyundai predstavio električni Ioniq 6: Svjetski auto godine stigao u BiH

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nakon što smo u martu ove godine među prvima na svijetu isprobali električni Hyundai Ioniq 6, sada je ovaj napredni model stigao i na tržište Bosne i Hercegovine. U zelenilu olimpijske planine Igman Hyundai Auto BH predstavio nam je ovaj zaista poseban električni streamliner.
IONIQ 6 je drugi Hyundai model koji se vozi na Hyundaijevoj ekskluzivnoj Electric-Global Modular Platform (E-GMP) koja omogućava korištenje dva elektrčna motora, više unutrašnjeg prostora i optimizirane performanse. IONIQ 6 je dio plana Hyundai Motor Company da predstavi 17 BEV modela i proda više od 1,8 miliona BEV automobila širom svijeta do 2030. godine.

IONIQ 6 je drugi model u Hyundaijevoj potpuno električnoj liniji brenda IONIQ. Koristi sve prednosti prilagođene električne globalne modularne platforme (E-GMP) kako bi ponudio 800-V, ultra-brzu mogućnost punjenja od 10 do 80 posto punjenja za samo 18 minuta i prostranu unutrašnjost ili 351 km za samo 15 minuta. S ultraniskim koeficijentom otpora zraka od samo 0,21, IONIQ 6 jedno je od najaerodinamičnijih i energetski najučinkovitijih električnih vozila na tržištu. Ujedno ovaj koeficijent otpora je najniiži u proizvodnoj liniji kompanije, ali jedan od najnižihi u industriji uopšte. Ostvareni domet prema WLTP s jednim punjenjem je 614 km.

Električni streamliner koristi prednosti E-GMP platforme koja pruža ekstremno dug međusovinski razmak od 2.950 mm, podržan prema izboru 20 “ ili 18” felgama. Impresivna ukupna dužina od 4855 mm, širina IONIQ 6 od 1880 mm i visina od 1495 mm daju mu izrazito tanak i elegantan izgled u moru sličnih električnih vozila. Unutrašnjost IONIQ 6 posebno je razvijena da služi kao udobno i personalizirano skrovište. Dvobojna ambijentalna rasvjeta omogućuje vozaču da prilagodi izgled i svoj lični utisak unutarnje kabine, odabirom iz spektra od 64 boje i šest unaprijed odabranih tema. Sinhronizovana promjena unutrašnjeg osvjetljenja u skladu sa promjenom brzine pruža emocije u vožnji mijenjajući jačinu unutarnjeg osvjetljenja na temelju brzine vozila.

Opciono sjedišta za relaksaciju u prvom redu potiču odmaranje jednostvanim podešavanjem ugla sjedišta. Sva sjedišta su posebno proizvedena za električna vozila i otprilike su 30 % uža od onih kod konvencionalnih automobila, te tako pružaju više prostora za putnike. Dostupna su četiri USB priključka tipa C i jedan tip A za unaprijeđenje praktičnosti za korisnike.

Personalizirano iskustvo vožnje IONIQ-a 6 dodatno je poboljšano tzv. sistemom EV Performance Tune-up, koji vozaču omogućuje slobodnu prilagodbu sile otpora na upravljaču, načina rada motora, osjetljivosti papučice gasa i moda vožnje. Vozači mogu kreirati niz različitih kombinacija sa samo nekoliko klikova na tipku kako bi zadovoljili svoje individualne potrebe. IONIQ 6 ima aktivni sistem zvuka (ASD), tehnologiju koja električna vozila čini uzbudljivijim i ugodnijim.

IONIQ 6 dostupan je s nizom pogonskih elektromotora i baterija kako bi zadovoljio potrebe svakog kupca. Baterija dugog dometa od 77,4 kWh može se spojiti s dva rasporeda elektromotora, bilo s pogonom na zadnje točkove (RWD) ili pogonom na sve točkove (AWD). Vrhunska postavka s dvostrukim motorom je opcija AWD koja proizvodi kombinovanu izlaznu snagu od 239 kW i 605 Nm obrtnog momenta. Ova električna konfiguracija može ubrzati od 0 km/h do 100 km/h za 5,1 sekundu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

IONIQ 6 može se pohvaliti impresivnom stopom potrošnje energije. Procjenjuje se da je potrošnja energije standardne baterije od 53 kWh sa 18-inčnim gumama i motorom na zadnjim točkovima ispod 13,9 kWh/100 km, prema WLTP-u. To čini IONIQ 6 jednim od energetski najučinkovitijih vozila na tržištu.

IONIQ 6 E-GMP arhitektura može podržati i 400-V i 800-V infrastrukturu punjenja, sa 800-V punjenjem kao standardom; može prihvatiti punjenje od 400 V bez potrebe za dodatnim komponentama ili adapterima. S punjačem od 350 kW, IONIQ 6 se može napuniti za samo 18 min od 10 % do 80 %.

IONIQ 6, kao i IONIQ 5 prije njega, pruža inovativnu funkciju vozila za punjenje (V2L) koja korisnicima omogućuje punjenje bilo kojih električnih uređaja — idealno za napajanje potrepština tokom nestanka struje, kampovanja ili nekog projekata na otvorenom. V2L je omogućen korištenjem dodatnog adaptera koji se nalazi izvana. Osim vanjske utičnice, postoji druga utičnica ispod zadnjeg reda sjedišta za punjenje laptopa, telefona i drugih uređaja.

Vrhunska tehnologija i svrsishodni dodaci

Modularna kontrolna tabla sa ekranom osjetljivim na dodir IONIQ-a 6 integrira 12.3 - inčni infotainment ekran u potpunosti osjetljiv na dodir i 12.3 -inčni digitalni klaster koji sadrži napredne tehnologije za poboljšano digitalno iskustvo korisnika koje se može prilagoditi njihovim potrebama.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Infotainment sistem IONIQ-a 6 pruža mapiranje putovanja u stvarnom vremenu na temelju trenutnog stanja napunjenosti. Povezane usluge automobilskog sistema također pomažu u traženju i planiranju najbolje rute koja uključuje stanicu za punjenje na putu.

Apple CarPlay i Android Auto izgledaju sjajno na ovom širokom ekranu. Dostupna je podrška za višestruku Bluetooth vezu, tako da se dva uređaja mogu upariti istovremeno — jedan za telefonske pozive i jedan za slušanje muzike. Osam zvučnika vrhunskog zvučnog sistema Bose, uključujući subwoofer, strateški su raspoređeni po cijelom vozilu za visokokvalitetno iskustvo slušanja muzike. Navigacijski sistem dolazi sa ažuriranjima Bluelink® Infotainment/karte.

Napredni sistemi pomoći vozaču osiguravaju visoki nivo sigurnosti

IONIQ 6 je opremljen sa slijedećom generacijom Hyundai Smart Sense napredne tehnologije pomoći vozaču koji osigurava najveći nivo sigurnosti i pouzdanosti na cesti. Druga generacija sistema podrške pri vožnji autocestom čini vožnju pouzdanijom. Također pomaže pri održavanju vozila u traci, čak i u krivini dajući blagu podršku asistencijom na upravljaču. Pametni tempomat (SCC) pomaže održavanju udaljenosti od vozila ispred i održava vožnju pri postavljenoj brzini vozača koja reflektuje njegov naučeni način i stil vožnje. Kada je SCC neaktivan ovaj sistem uči vozačev stil vožnje. Kada je SCC aktivan sistem prestaje sa učenjem i oponaša naučeni stil vožnje.

Sistem izbjegavanja i podrške pri prednjem udaru - Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) pomaže u izbjegavanju sudara s objektima ispred vozila tokom vožnje. Ako vozilo ispred iznenada uspori ili ako se otkrije opasnost od sudara naprijed, poput zaustavljenog vozila ili pješaka, sistem daje upozorenje. Nakon upozorenja, ako postoji i dalje rizik od sudara sistem aplicira kočionu silu i zaustavlja vozilo. Ukoliko postoji opasnost od sudara s biciklistom ispred ili s nadolazećim vozilom tokom skretanja na raskrsnici, sistem može pomoći pri hitnom kočenju. Ostali dodaci poluautonomne vožnje uključuju Inteligentnu pomoć pri ograničenjima brzine (ISLA), koja prilagođava brzinu vozila u skladu s ograničenjem brzine na cesti, pomoć pri korištenju dugih svjetala (HBA), koja može pomoći uključiti i isključiti duga svjetla noću za vozila koja se približavaju iz suprotne trake.

IONIQ 6 ima nekoliko funkcija vezanih uz pažnju vozača kako bi osigurao sigurnost u svakom trenutku otkrivajući da li je vozač pospan ili rastrojen. Upozorenje na pažnju vozača (DAW) daje upozorenje kada se otkriju znakovi nepažnje vozača i preporučuje odmor ako je potrebno. DAW se oglasi upozorenjem ako vozilo ostane zaustavljeno (kao što je na semaforu), a vozač ne reaguje dovoljno brzo kada se vozilo ispred počne kretati.

Nekoliko funkcija radi u tandemu kako bi pomoglo u izbjegavanju sudara u različitim situacijama u vožnji, a to su sistem izbjegavanja sudara u mrtvom uglu (BCA), druga funkcija je Blind Spot View Monitor koja koristi bočne kamere postavljene na retrovizore za prikaz pogleda vozača lijevo i desno, ukoliko vozač pokaže promjenu trake.

IONIQ 6 također osigurava sigurnost putnika na zadnjim sjedištima sa upozorenjem o sigurnom izlasku (SEW), koje pomaže spriječiti putnike da izađu u opasnost, na način da koristi radar za otkrivanje vozila koja se približavaju. Postoje dodaci pomoći pri parkiranju koji čine parkiranje lakšim nego prije. Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) pomaže pri sigurnom i jednostavnom parkiranju ili napuštanju parkirnog mjesta. Ovaj dodatak radi za paralelno, okomito, pa čak i dijagonalno parkiranje.

Monitor za pregled okolo vozila - Surround View Monitor (SVM) koristi niz kamera kako bi vozaču dao pogled od 360 stepeni na područje oko vozila, što olakšava parkiranje u skučenim prostorima. Pomoć pri izbjegavanju sudara pri parkiranju (PCA) pomaže u izbjegavanju sudara. Ako se putem kamera ili senzora detektira osoba ili prepreka, PCA će prikazati upozorenje i po potrebi aktivirati kočnice. Slično tome, sistem podrške izbjegavanja udara pri kretanju unatrag - Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).

OTA Software – ažuriranje funkcija vozila povezivanjem bežično

IONIQ 6 je prvi model koji ima update sistema povezivanjem bežično putem OTA softvera za različite kontrole na vozilu. Ova tehnologija omogućava vozaču da unaprijeđuje svoje kontrole za električne uređaje, autonomnu vožnju, bateriju te mnoge druge stvari da bi pružila sigurnije i pouzdanije vozačevog iskustvo. Vozači će također moći osvježiti mape i media softver sa OTA funkcijom.

IONIQ 6 je dostupan sa 11 vanjskih boja uključujući Gravity Gold Matte, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Curated Silver Metallic, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Transmission Blue Pearl, Biophilic Blue Pearl, Ultimate Red Metallic, Digital Green Pearl i Byte Blue. Za unutrašnjost postoje 2 dostupne boje: svjetlo siva i crna unutrašnjost.

IONIQ 6 u Bosni i Hercegovini

Kada je bh tržište u pitanju u ponudi će se naći baterija kratkog dometa od 53 kWh i pogonom na dva točka te baterija dugog dometa od 77.4 kWh i pogonom na dva i četiri točka, te tri paketa opreme Premium, Prestige i Luxury. Ukoliko uzmemo u obzir benefite koji trenutno važe za električna vozila o umanjenju carine, ovaj Elektrificirani Streamliner i Svjetski automobil 2023. godine u tri kategorije možete dobiti za 85.490 KM sa PDV, a najveći paket opreme Luxury sa baterijom dugog dometa od 77.4 kWh za 111.390 KM sa PDV.

Ukoliko tome dodamo još 10.000 KM koji su predviđeni za subvenciju od Vlade FBiH dođemo do početne cijene od 75.490 KM.