Najbrži hot hatch
0

Iz Mercedesa je stigao novi kralj sportskih kompakta

E. Z.
Konkurencija među sportskim kompaktima ili hot hatchevima nikada nije bila žešća, a oni najskuplji i najbolji davno su probili prag performansi supersportskih automobila. Mercedes-AMG sa novom generacijom A45 i CLA 45 pomiče tu granicu još dalje.

Sa novim sportskim kompaktnim modelima Mercedes-AMG još jednom demonstrira svoju visoku kompetentnost u razvoju: "Potpuno smo redizajnirali naše "45" modele – od motora i mjenjača preko šasije, od detaljno konstruisanih pogona do strukture karoserije i, naravno, samog dizajna – a sve sa jednim ciljem: da podignemo dinamiku vozila i sportsko iskustvo vožnje do nivoa koji je ranije bio nezamisliv u kompaktnom segmentu. Predstavljanjem ovog, najdinamičnijeg i najsnažnijeg sportskog kompaktnog vozila, pojačavamo i značaj ovog segmenta za našu strategiju rasta", kaže Tobias Moers, predsednik Upravnog odbora Mercedes-AMG GmbH.

Novi Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ i CLA 45 4MATIC+ modeli su prepoznatljiviji od svojih prethodnika. Spoljašnjost prenosi čisti užitak u vožnji, čak i u mirovanju. Tako po prvi put, kao jasan pokazatelj AMG pedigrea, kompaktna klasa sada ima i specifičnu AMG rešetku hladnjaka sa širim donjim konturama i dvanaest vertikalnih rešetki. U isto vrijeme, naglašen "nos ajkule", uski i duboko oblikovani farovi i ravan, aerodinamičan poklopac motora, vizualno spuštaju prednji dio kako bi stvorio utisak izuzetno dinamičnog prednjeg dijela.

Agresivan i sportski stil istaknut je i širim prednjim blatobranima što stvara prostor za širu prednju osovinu i ističe atletski izgled. Utisak moćnog automobila je još jači kod A45MATIC+ nego kod CLA 45MATIC+, jer osnova CLA već ima širi prednji dio, pa se blatobrani mogu spustiti u manjoj mjeri.

Kao standardnu opremu osnovna varijanta ima 8.5J x 18-inčne felge od lake legure sa 10 krakova, aerodinamički optimizovane i obojene u tantal sivu boju sa gumama veličine 245/40 R 18. Opcija su atraktivne aluminijumske felge koje su također aerodinamički optimizovane i obojene u tantal sivu boju sa kombinacijom visokog sjaja i "obuvene" su u gume 245/35 R19 i 255/35 R 19 kod modela CLA 45.

Zadnjem dijelu automobila poseban karakter daju dva okrugla dvostruka završetka ispušnog sistema (82 mm prečnika) kao i široki zadnji branik. S-modeli se razlikuju po svojim većim ispušnim cijevima prečnika 90 mm sa unutrašnjim žljebom i AMG logom. Utisak širine je posebno naglašen u zadnjem dijelu uskom dvodijelnom zadnjom svjetlosnom grupom. Difuzor sa dva vertikalna pera doprinosi boljoj aerodinamici (CLA 45 ima četiri nezavisna pera) i produžava se ka sredini automobila, čime se ima veću efikasnost. Efekat se zaokružuje ivicom spojlera u boji automobila na krovnom spojleru, ili na poklopcu prtljažnika kod CLA 45.

Sa maksimalnom izlaznom snagom od 310 kW (421 KS), potpuno novorazvijeni benzinski motor radne zapremine 2.0-litara predstavlja najsnažniji turbopunjeni četvorocilindrični motor u serijskoj proizvodnji na svijetu. Mercedes-AMG je povećao snagu u odnosu na prethodni model za 30 kW (40 KS). Maksimalni obrtni momenat je povećan sa 475 na 500 Nm.

Zahvaljujući izlaznoj snazi po litru zapremine od 155 kW (211 KS), novi Mercedes-AMG motor visokih performansi se rangira čak i ispred nekih dobro poznatih motora sportskih automobila. Novi visoko efikasni motor se proizvodi na inovativnoj proizvodnoj liniji u Affalterbach-u, prema principu "One Man, One Engine".

Kod modela 45, motor sa četiri cilindra obezbjeđuje agilne performanse u dvije verzije snage: od 310 kW (421 KS) sa oznakom S-modela i sa izlaznom snagom od 285 kW (387 KS) u osnovnoj verziji.

Sa ovako snažnim motorom A45 sprinta od 0 do 100 km/h za rekordnih 3,9 sekundi za model A 45 S 4MATIC+ (CLA 45 S 4MATIC+: 4.0 sekunde), dok osnovni A 45 4MATIC+ model stiže do 100 km/h za 4 sekunde (CLA 45 4 MATIC+ za 4.1 sekunde). Najveća brzina je elektronski ograničena na 250 km/h, dok je kod S-modela omogućena brzina od 270 km/h direktno iz fabrike. Uz opcioni AMG Driver‘s Paket, maksimalna brzina se može povećati na 270 km/h i za osnovnu verziju.

Naravno, novi A45 je uz novi motor dobio i potpuno novi ovjes uz AMG sistem oslanjanja sa specifičnim opružnim elementima i novim, amortizerima koji selektivno prigušuju određene frekvencije oscilacija. Zahvaljujući tom sistemu A45 ima visok nivo direkcione stabilnosti i visok nivo dinamičkih karakteristika skretanja vozila sa veoma malim uglom naginjanja vozila. U isto vrijeme komfor je poboljšan u odnosu na prethodni model.

Ponuđen je i opcioni AMG RIDE CONTROL adaptivni sistem prigušenja oscilacija koji omogućava vozaču da izabere između tri različita režima kontrole karakteristika ovjesa. Spektar se kreće od udobnosti do sportskog. Sistem radi potpuno automatski, prilagođavajući sile prigušenja za svaki točak u skladu sa situacijom vožnje i uslovima na putu. Ovo se dešava u milisekundama i beskrajno je promenljivo, sa vrlo visokim karakteristikama prigušenja. Rezultat je značajno poboljšanje udobnosti i agilnosti u vožnji.

Za one koji vole podešavati svoj auto u novom A45 je ponuđeno šest AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje "Slippery", "Comfort", "Sport", "Sport +", "Individual" i "RACE" (standard za S-modele, uključeni u opcioni AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele) omogućavaju kontrolu i odabir velikog broja različitih karakteristika vozila, od komfora do dinamike.