Lovac na rekorde
9

Koenigsegg pripremio novu "raketu“: Jesko će razvijati više od 482 km/h

Klix.ba
U švedskoj automobilskoj manufakturi, u kojoj o maksimalnim brzinama automobila ne razmišljaju kao što ovih dana razmišljaju u Volvu, predstavili su nasljednika modela Agera RS koji će se suprotstaviti najavljenim „čudovištima“ iz Bugattija i Hennesseya.

Koenigsegg je publici na Sajmu automobila u Ženevi predstavio predprodukcijsko izdanje ranije najavljenog nasljednika modela Agera RS, a iza naziva Jesko (ime oca koji je podržao san osnivača i vlasnika Koenigsegga) krije se ultrabrzi dvosjed za koji Christian von Koenigsegg kaže da je na prvim simulacijama (u kombinaciji s najmanjim prijanjanjem) razvio više od 482 km/h.

Jesko pokreće temeljito modificirana verzija 5-litarskog V8 biturbo motora koji pokreće Ageru, a dodatno olakšan motor u kombinaciji s biogorivom E85 razvija 1.600 konjskih snaga i 1.500 Nm najvećeg obrtnog momenta. Za prijenos enormne snage na podlogu u Koenigseggu su napravili sopstveni 9-stepeni mjenjač koji je 90 kilograma lakši od mjenjača koji Bugatti ugrađuje u Chiron.

Duži i širi od Agere, Jesko je opremljen upravljanjem i preko zadnje osovine, a među poslastice svakako spadaju i ručno pravljene karbonske 20 i 21-inčne felge čija masa iznosi 5,9 kilograma (prednje, 20-inčne), odnosno 7,7 kilograma (zadnje, 21-inčne), što je doprinijelo niskoj ukupnoj masi automobila koja iznosi nešto više od 1.400 kilograma. Komplet felgi košta 65.000 dolara, a na njima su (do daljnjeg) gume Michelin Pilot Sport Cup 2.

Superbrzi Jesko neće biti asketski opremljen namjenski dvosjed, jer će se standardno isporučivati s klima-uređajem i multimedijalnim sistemom, a pokretanje vrata, prednjeg poklopca i poklopca motora vršit će se pritiskom na taster. Među zanimljive detalje spada i display instrumentne table smješten na stubu upravljača.

Prije realizacije najavljenog hibridnog modela koji bi se trebao pojaviti naredne godine, Koenigsegg će Jesko napraviti u samo 125 primjeraka s dinamikom proizvodnje oko 40 primjeraka godišnje. Cijena automobila bez poreza iznosit će oko tri miliona dolara.