Na vrhu piramide
47

Land Rover predstavio najsnažniji Defender do sada

E. L.
Iza naziva Octa krije se Defender koji iz mjesta do "stotke" stiže za četiri sekunde i razvija elektronski ograničenih 250 km/h.

Defender Octa mogao bi se posmatrati kao Land Roverov odgovor na Mercedesovu najsnažniju G-Klasu, a veliku britansku "kutiju“ umjesto dosadašnje 5-litarske V8 opcije (525 KS) sada pokreće BMW-ov 4,4-litarski V8 motor potpomognut blagim hibridnim sistemom, pa vozač(ica) može računati na 635 "konja“ i 800 Nm najvećeg obrtnog momenta koji se raspoređuje na obje osovine posredstvom 8-stepenog automatskog mjenjača.

U Land Roveru su uradili mnogo posla oko šasije, upravljačkog sistema i adaptivnog ovjesa koji je prilagođen spomenutom potencijalu motora, pa se najsnažniji Defender do sada može pohvaliti minimalnim uzdužnim i poprečnim naginjanjem karoserije u dinamičnom ritmu na asfaltnim podlogama, čemu je pomogao i širi trag 22-inčnih točkova ispod proširenih blatobrana iza kojih se kriju kočnice koje "potpisuje“ Brembo.

Daleko od asfalta, na namjenski razvijenim 20-inčnim opcionim gumama za sve terene (Goodyear Advance All-Terrain), najsnažniji Defender lako opravdava zašto se već decenijama smatra jednim od najboljih terenskih automobila svih vremena. Odlično će se snaći na različitim podlogama i bezbolno prolaziti kroz vodu dubine do 100 centimetara, a dodatno rastojanje između podnice i tla, uz redizajnirane elemente prednjeg i zadnjeg kraja karoserije, osigurava još povoljniji prilazni/odlazni ugao.

U bogato opremljenoj, prostranoj i kožom obloženoj kabini koja se nudi u nekoliko boja ističu se posebna i dodatno profilisana prednja sjedišta s integrisanim naslonima za glavu, a verzija Octa s kojom su u ponudi i dvije nove boje karoserije izvana je prepoznatljiva po crnom krovu i crnim petim vratima.

Land Rover će najsnažniji Defender do sada publici premijerno predstaviti na Festivalu brzine u Goodwoodu koji počinje 11. jula, a za prvo izdanje (Edition One) treba izdvojiti nešto više od 156.000 eura.