Očekivanja su velika
56

Maserati predstavio crossover Grecale, najavljena i električna verzija

D. B.
Kompanija Maserati je zvanično predstavila novi crossover Grecale uključujući i njegovu potpuno električnu verziju.

Riječ je o manjem crossoveru koji je svoje mjesto našao ispod modela Levante, a od kojeg u Maseratiju imaju velika očekivanja kada je riječ o prodaji i profitu. Grecale stiže nakon brojnih teasera i odgađanja uzrokovanih nedostatkom čipova, a sada je njegov zadatak da bude rival Porscheovom Macanu. Debitovao je u tri verzije, a to su GT, Modena i Trofeo.

Maserati je svom crossoveru Grecale dao ime po mediteranskom vjetru, a osim s konvencionalnim motorima, prodavat će ga i s potpuno električnim pogonom. Električna verzija će biti dio ranije najavljene Forgole porodice, a na tržištu se očekuje godinu dana nakon konvencionalnog modela. Imat će nekoliko razlika među kojima će biti drugačija prednja maska i aerodinamični točkovi.

Grecale izgleda sportski, a neki će reći da podsjeća na Fordovu Pumu najviše zbog prednjih svjetala, no Maseratijev model ipak ima vlastiti vizuelni identitet. Posebno je privlačan u Trofeo verziji zahvaljujući agresivnom body kitu sa širim usisnicima.

U srcu najskuplje verzije je 3,0-litarski V6 motor posudđen iz modela M20, koji je opremljen s dva turbopunjača. Ovaj 6-cilindrični motor razvija 523 KS i 620 Nm obrtnog momenta, a omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi maksimalnu brzinu od 285 km/h. Grecale Trofeo dolazi sa osmostepenim ZF automatskim mjenjačem i stražnjim elektronskim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, a snaga se prenosi na sva četiri točka. Verzije s četverocilindričnim motorima i pogonom na sva četiri točka imaju otvoreni mehanički ili mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem, ali i drugačiji osmostepeni automatski mjenjač.

Osnovna GT verzija koristi 2,0-litarski motor s turbopunjačem i blagom hibridnom tehnologijom, a isporučuje 296 KS i 450 Nm obrtnog momenta. U slučaju verzije Modena, motor razvija 325 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Za ubrzanje do "stotke" GT treba 5,6 sekundi, a Modena 5,3 sekunde, dok maksimalna brzina u oba slučaja iznosi 240 km/h.

Maserati je objavio i neke detalje o električnom modelu Grecale Forgole. Ovaj model će biti dostupan u ekskluzivnoj Rame Folgore boji, koristit će 400V tehnologiju i 105 kWh bateriju. Elrktrični motori će isporučivati 800 Nm obrtnog momenta.

Novi Grecale je dug 4.846, širok 1.979 i visok 1.670 mm. U slučaju verzija Trofeo i Modena, razmak između stražnjih točkova je povećan za 34 mm. Sve tri verzije dijele međuosovinako rastojanje od 2.901 mm, što znači da prostora za noge putnika na stražnjim sjedištima itekako ima.

Također, u unutrašnjosti su četiri ekrana, a osim digitalnog klastera iapred vozača i dva ekrana na centralnoj konzoli, sat je također ekran. Klaster i gornji ekran osjetljiv na dodir su 12,3-inčni paneli, dok je donji zapravo 8,8-inčni panel koji je zamijenio funkcije brojnih dugmadi. Opciono će biti moguće dobiti i HUD display.

Standardne 19-inčne felge je uz doplatu moguće zamijeniti 20 ili 21-inčnim setom, a dostupno je i ozvučenje Sonus faber sa 21 zvučnikom i snagom od 1.000W.

Grecale na evropsko tržište stiže u prvoj polovini godine.