Maserati predstavio GranTurismo Folgore, svoj prvi električni automobil
Maserati GranTurismo se vratio, no njegov poznati izgled ne treba zavarati. Iako izgleda kao stari, to je zapravo namjerna odluka kompanije, a ono što je važno krije se ispod elegantnog dizajna. Novi GT dolazi s tri električna motora i baterijom te tako postaje prvi potpuno električni model slavnog brenda.
Iako GranTurismo dijeli dizajn s modelom prethodne generacije, oni ipak ne dijele panele karoserije. Novi GT ima dugu haubu, kompaktnu unutrašnjost i nizak je, a posjeduje vertikalno orjentisana prednja svijetla poput onih koje ima superautomobil MC20.
Jedna od istaknutih stilskih karakteristika je Cofango, unificirani dio dizajna koji predstavlja kombinaciju haube i prednjih blatobrana u jedan element. Ovaj dizajn pomiče liniju reza s vrha haube na bočnu stranu vozila urezujući prostor za točkove. GranTurismo će biti dostupan u šest boja karoserije i sedam boja kočionih kliješta. Maseratijev program Fuoriserie će ponuditi još više opcija.
Novi GT pokreće 3,0-litarski Nettuno V6 motor koji uveden s modelom MC20 i koji je opremljen tehnologijom deaktivacije cilindara. Pogon na sva četiri točka je standardan. Motor isporučuje 489 KS i 600 Nm obrtnog momenta u verziji Modena, odnosno 550 KS i 650 Nm obrtnog momenta u verziji Trofeo.
Električni Folgore pokreću tri električna motora, jedan je smješten naprijed, a dva nazad. Ovaj pogonski sklop razvija 750 KS i 1.350 Nm obrtnog momenta, a napaja ga baterija kapaciteta 92,5 kWh u obliku slova T, koja je smještena u centralni dio automobila. Sva snaga se prenosi na stražnju osovinu.
Iz Maseratija kažu da Folgore od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,7 sekundi te da dostiže maksimalnu brzinu od 320 km/h. Trofeo ima istu maksimalnu brzinu, ali do "stotke" stiže za 3,5 sekundi. Modena isti zadatak obavlja za 3,9 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 302 km/h.
Sve tri verzije su dostupne s 20 i 21-inčnim felgama, a Folgoreove su dizajnirane s fokusom na aerodinamiku. Otpor zraka električne verzije smanjuju za 7 posto u odnosu na verzije s Nettuno motorom. Folgore također ima usisnik zraka između branika i lukova točkova kako bi se smanjila buka vjetra. Četiri dizajna s različitom završnom obradom daju GT-u sadam različitih opcija felgi.
Vizuelno, tri vezije imaju različitu opremu i boju oznaka. Folgore je dobio sjajne crne detalje, uključujući umetke rešetke, splitere, ručke vrata i detalje oko prozora. Maserati je za završnu obradu oznaka i logotipa odabrao tamni bakar. Trofeo posjeduje karbonske detalje i pragove te sjajne crne letvice rešetke. Oznaku i logo krasi brušeni hrom. Modena ima crnu rešetku obrubljenu hromom te sjajne crne letvice, a ista boja s ekoristi za oznake, detalje oko prozora, završetke izduvnih cijevi i logotip.
Platforma koju koristi GT je modularna te kompatibilna s konvencionalnim i električnim pogonom, a potrebne su tek minimalne promjene. Više od 65 posto automobila je napravljeno od aluminija. Automobil s Nettuno motorom težak je 1.795 kg, a električni 2.260 kg. Električni model je teži, ali ima raspodjelu težine u omjeru 50:50 za razliku od konvencionalnog gdje omjer iznosi 52:48.
Novi GranTurismo će se u prodaji naći u drugom kvartalu 2023. godine, a prvo stižu Modena i Trofeo. Električni Folgore se očekuje nakon toga, ali zvaničnog datuma nema. GranCabrio kabriolet također dolazi sljedeće godine s konvencionalnim i električnim pogonom. Cijene zasad nisu poznate.