Uskoro na utrkama
15

Maseratijev trkaći MC20 GT2 je spreman za stazu

D. B.
Samo nekoliko dana nakon predstavljanja brojčano ograničenog superautomobila Project24 namijenjenog stazi, koji je baziran na modelu MC20, Maserati je predstavio trkaću verziju ovog modela koja će se takmičiti u šampionatu Fanatec GT2 European Series Championship.

MC20 GT2 je baziran na cestovnom modelu MC20, ali je dobio niz modifikacija fokusiranih na stazu. Veliki dio karoserije je redizajniran s fokusom na aerodinamiku i hlađenje, naprijed je masivni karbonski spliter, krilca, prednji poklopac s ventilacijskim otvorom u obliku Maseratijevog loga, kao i otvori na branicima.

Pogledom na profil najviše pažnje privlače 18-inčne aluminijske felge s centralnim šarafom na kojima su slick gume, a tu su sportski retrovizori s italijanskom zastavom te uvećani usisnici na naglašenijim stražnim branicima. Na krovu je također otvor, a nazad se nalazi prilagodljivo stražnje krilo, kao i znatno veći stražnji difuzor te dva završetka izduvnih cijevi. Prozori su napravljeni od Lexana kako bi se uštedjelo na težini.

U unutrašnjosti je smješten sigurnosni kavez sa FIA-inim certifikatom, papučice i upravljač su prilagodljivi, dok je sportsko sjedište fiksirano i dolazi sa sigurnosnim pojesevima u šest tačaka. Multifunkcionalni upravljač je izrađen od karbona, a automobil je opremljen klima uređajem, podesivim ABS-om, sistemom kontrole prijanjanja, sistemom za prikupljanje podataka, dok je opciono moguće dobiti kameru za pomoć pri kretanju unazad, kameru za snimanje iz unutrašnjosti, display za podešavanje performansi i praćenje pritiska u gumama.

Maseratijev 3,0-litarski twin-turbo V6 Nettuno motor razvija 621 KS u cestovnom modelu MC20, ali zasad nije poznato koliko će verzija za GT2 isporučivati snage jer je još uvijek u razvoju. Snaga će se prenositi na stražnju osovinu preko 6-stepenog sekvencijalnog mjenjača sa sportskim kvačilom i mehaničkim samoblokirajućim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Lagana monokok šasija modela MC20 je zadržana, ovjes ima dvostruka ramena s prilagodljivim amortizerima i stabilizatorima, a kočnice su unaprijeđene sportskim kočionim kliještima i većim ventiliranim diskovima.

MC20 GT2 debituje 2023. godine te će time obilježiti povratak Maseratija u GT utrke nakon MC12 ere (2004. - 2010.) u FIA GT Championshipsu. Također, Maserati je najavio učešće u Formuli E.