Obiman redizajn
0

Mercedes-Benz predstavio osvježenu E-Klasu: Most između tradicije i digitalizacije

Klix.ba
Više od 75 godina E-Klasa postavlja standarde za luksuzne limuzine srednje klase. Mercedes-Benz će ove godine otvoriti novo poglavlje za poslovnu limuzinu jer obnovljena E-Klasa ucrtava put u prelasku sa motora sa unutrašnjim sagorijevanjem na električni pogon.

Nova E-Klasa ima proporcije klasične trovolumenske limuzine kako smo i navikli, gdje se ističe kratak prednji prevjes i dug poklopac motora koji su praćeni kabinom koja je pomjerena unazad. Dizajn s kabina "unazad" je zaokružen skladnim proporcijama zadnjeg dijela.

Crna površina nalik panelu povezuje rešetku hladnjaka sa prednjim svjetlima. Ovaj umetak u crnoj boji visokog sjaja vizuelno podsjeća na Mercedes-EQ modele. Trodimenzionalno dizajnirana rešetka hladnjaka je progresivna ili klasična, u zavisnosti od linije opreme. Nova E-Klasa standardno ima LED farove visokih performansi. Kao opcioni dodatak, DIGITAL LIGHT je dostupan bez i sa funkcijom projekcije. Sve varijante farova nude prepoznatljiv dnevni i noćni dizajn. Kao tipična karakteristika brenda, dnevna svjetla imaju oblik obrve.

Najvažnije unapređenje na zadnjem dijelu uključuje dvodjelna LED svjetla sa novom konturom i posebnim dizajnom: motiv zvijezde u obje svjetlosne jedinice daje poseban dizajn za dan i noć.

MBUX Superscreen kao vrhunac dizajna enterijera

Potpuno nova instrument tabla omogućava digitalno iskustvo u unutrašnjosti. Ako je E-Klasa opremljena opcionim ekranom suvozača, velika staklena površina MBUX Superscreen-a proteže se do centralnog ekrana. Vizuelno odvojen od ovoga je ekran vozača u vidnom polju vozača. Modeli bez suvozačkog displeja imaju veliki ukrasni element koji se proteže do centra. Vizuelno odvojen, čini se da centralni displej lebdi iznad konkavne površine ovog ukrasnog elementa.

Prednji dio instrument table je osvjetljen svjetlosnom trakom aktivnog ambijentalnog osvjetljenja. Ona ide u širokom luku od vjetrobranskog stakla, preko A-stubova i do vrata. Ovo stvara dodatan osjećaj prostranosti. Sklop kontrolnih tastera koji naizgled slobodno plutaju u gornjem dijelu panela vrata odgovara izgledu staklenih površina ekrana.

Centralna konzola je dizajnirana kao jedinstvena jedinica i stapa se u pravoj liniji u donji dio kontrolne table. Na prednjoj strani, odjeljak za odlaganje sa poklopcem i držačima čaša je integrisan u trodimenzionalno oblikovani ukrasni element. Na zadnjem dijelu centralne konzole nalazi se mekani postavljeni naslon za ruke. Centralni panel vrata se neprimjetno spaja sa naslonom za ruke konkavnim potezom. Prednji dio ovdje je dizajniran kao metalni element visoke tehnologije. Služi kao ručka za hvatanje i zatvaranje, i uključuje prekidače za električne prozore. Još poseban detalj je sklop kontrolnih tastera koji uključuje ručku za vrata i kontrole funkcija sjedišta.

Polovinu ponude motora čine plug-in hibridi

Zahvaljujući sistematskoj elektrifikaciji i inteligentnom smanjenju, nova E-Klasa postavlja nove standarde u efikasnosti. Polovina svih modela biće plug-in hibridi četvrte generacije.

Asortiman modela već postiže ovu visoku proporciju pri lansiranju na tržište. Tri od šest verzija E-Klase kombinuju prednosti vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorijevanjem sa prednostima električnog automobila.

Motori sa unutrašnjim sagorijevanjem su četiri i šestocilindrične jedinice iz trenutne modularne Mercedes-Benz porodice motora FAME (Family of Modular Engines). Shodno tome, asortiman motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže, sa elektrifikacijom zasnovanom na potrebama.

Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori imaju inteligentnu podršku od integrisanog starter-generatora (ISG) što ih čini blagim hibridima. Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora je povećana sa 15 na 17 kW, a "boost" obrtnog momenta na 205 Nm.

Mercedes-Benz će ponuditi ne manje od tri plug-in hibridna modela četvrte generacije od lansiranja na tržište nove E-Klase. Sa snagom električnog motora od 95 kW (129 KS) i potpuno električnim dometom od preko 100 kilometara (WLTP), oni će u mnogim slučajevima i mnogo dana biti na putu isključivo na električni pogon, bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Usljediće još plug-in hibrida sa dizel motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Od 2022. godine Mercedes-Benz proizvodi sa CO2 neutralnim balansom u svim svojim fabrikama širom svijeta. Eksterna energija dolazi isključivo iz obnovljivih izvora energije i stoga ne sadrži CO2. Pored toga, kompanija ima za cilj da poveća proizvodnju obnovljive energije na svojim lokacijama. Ulagaće se u dalje proširenje fotonaponskih sistema na cijeloj lokaciji u Sindelfingenu do kraja 2024. godine. Još jedan fokus na lokaciji u Sindelfingenu je na stalnom smanjenju potrošnje vode i količine proizvedenog otpada.