S Nurburgringom u mislima
32

Na scenu je stigao najsnažniji Mustang do sada, GTD pokreće više od 800 KS

E. L.
Za Fordovu najnoviju brojčano ograničenu "specijalku“ koja će se moći koristiti (i) na javnim cestama kupci će morati da izdvoje oko 270.000 eura, a prve isporuke dvosjeda za čiju je inspiraciju poslužio trkaći Mustang GT3 planirane su krajem naredne godine.

Nedugo nakon predstavljanja trkaćeg Mustanga s kojim će Ford u klasi GT3 naredne sezone nastupati u IMSA i FIA WEC šampionatima, u Dearbornu su predstavili i cestovno izdanje legendarnog "konja u galopu“ s kojim na adekvatan način nastavljaju priču koju su započeli s prvom i drugom generacijom brojčano ograničenog dvosjeda GT.

Iza oznake GTD koja u sjevernoameričkom IMSA šampionatu predstavlja automobile GT3 klase krije se skoro pa trkaći Mustang sa samo dva Recaro sjedišta na čijoj sniženoj i proširenoj karoseriji s adaptivnom aerodinamikom dominiraju karbonski paneli s kojima je otpalo mnogo kilograma u odnosu na standardne verzije.

Ranije glasine o centralno smještenom motoru nisu bile tačne, jer i GTD pokreće naprijed smješten 5,2-litarski V8 "Coyote“ koji uz asistenciju mehaničkog kompresora razvija više od 800 konjskih snaga pri 7.500 obr/min, što Mustangu GTD osigurava titulu najsnažnijeg Mustanga do sada. Među pikanterijama je titanijumski adaptivni izduvni sistem koji "potpisuje“ Akrapovič, ali i novorazvijeni 8-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila koji je zbog optimalnog rasporeda mase smješten iznad zadnje osovine (Transaxle).

Iza ultralaganih 20-inčnih felgi od magnezijuma na kojima su gume Michelin Pilot Sport Cup 2 R dimenzija 325/30 (naprijed) i 345/30 (nazad) kriju se Brembo karbonsko-keramičke kočnice i za stazu optimiziran adaptivni ovjes uz koji se u jednom od ponuđenih radnih programa podnica približava tlu 40 milimetara. U kabini s minimalnom zvučnom izolacijom dominiraju alkantra, karbon i titanijum.

Mustang GTD će se sastavljati u proizvodnim pogonima kanadske kompanije Multimatic u kojima se sastavljao i model GT, a u odjelu Ford Performance otkrili su da u dogledno vrijeme planiraju odlazak na čuvenu njemačku stazu Nürburgring Nordschleife na kojoj bi GTD za "zatvaranje“ kruga trebao potrošiti manje od sedam minuta.