Sa SUS motorom
27

Novi RS Q8 Performance je Audijev najsnažniji SUV ikada

D. B.
Oko devet mjeseci nakon predstavljanja redizajniranog Audijevog modela Q8 stigle su nove dvije verzije njemačkog SUV-a. Prva je osvježeni RS Q8, a druga RS Q8 Performance kao najsnažniji Audijev SUV ikada, koji koristi motor s unutrašnjim sagorijevanjem.

Audi RS Q8 Performance je upravo postavio novi rekord na stazi Nurburgring, gdje je kompletirao krug s vremenom 7:36,698.

Obje verzije poboljšanog Audija RS Q8 pokreće 4,0-litarski twin-turbo V8 motor, koji u slučaju osnovnog modela razvija 600 KS i 800 Nm obrtnog momenta između 2.200 i 4.500 obr/min. To je dovoljno da SUV od 0 do 100 km/h ubrza za 3,8 sekundi i dostigne elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Oni koji traže još više snage mogu odabrati novi RS Q8 Performance, koji isporučuje 641 KS i 850 Nm obrtnog momenta. Do "stotke" stiže za 3,6 sekundi te ubrzava do maksimalnih 280 km/h. Iz Audija ističu da je riječ o najsnažnijem motoru serijske proizvodnje u historiji kompanije. Pored modifikacija motora, RS Q8 Performance ima i unikatni izduvni sistem, kako bi zvuk bio još agresivniji.

Moćni V8 je uparen s osmostepenim Tiptronic mjenjačem i stalnim Quattro pogonom na sva četiri točka u oba slučaja. Također, oba modela imaju mehanički centralni diferencijal te adaptivni zračni ovjes koji može prilagoditi visinu automobila do 90 milimetara.

Veliki SUV poput ovog treba biti upravljiv i stabilan, tako da ga je Audi opremio elektromehaničkim aktivnim sistemom stabilizacije, kako bi se smanjila bočna kretanja karoserije. Ovaj sistem se sastoji od dva mala električna motora pozicionirana između dvije polovine stabilizatora, koje su odvojene kako bi bi se smanjilo kretanje karoserije na neravnim putevima. Kada automobil skreće, motor aktivira stabilizatore u suprotnom smjeru smanjujući naginjanje. Pored toga, svi RS Q8 modeli standardno imaju sistem upravljanja na svim točkovima.

Audi je naprijed ugradio ogromne diskove promjera 420 mm s kočionim kliještima s deset klipova, dok su nazad diskovi promjera 370 mm. RS Q8 Performance je dobio 440 mm prednje i 370 mm stražnje karbon keramičke diskove u standardnoj opremi. Performance verzija je također ekskluzivno dostupna sa setom 23-inčnih felgi koje su lakše od standardnog 22-inčnog seta.

Što se tiče boja, za nove modele su dostupne tri nove metalik opcije, a to su Sakhir zlatna, Ascari plava i Chili crvena. Standardni RS Q8 ima i sjajne crne detalje, koji uključuju kućišta retrovizora, prednji spojler, detalje oko prozora i stražnji difuzor, dok RS Q8 Performance posjeduje mat karbonske retrovizore, elemente prednjeg spojlera i mat sivi stražnji difuzor.

Kupcima su na raspolaganju tri crvena, siva i plava RS dizajnerska paketa za unutrašnjost, uključujući upravljač presvučen Alcantarom, Dinamica mikrofiber na centralnoj konzoli i perforirana sportska sjedišta.

Prodaja u Evropi počinje ovog mjeseca, RS Q8 košta najmanje 141.900 eura, dok će za RS Q8 Performance biti potrebno izdvojiti bar 155.700 eura.