Model 208 nasljednik je devet generacija gradskih automobila marke Peugeot, te niže uspjehe otkako je predstavljen krajem 2019. godine. U tek nešto više od tri godine širom svijeta proizvedeno je gotovo 1.000.000 primjeraka modela 208. Godine 2021. i 2022., Peugeot 208 bio je najprodavaniji automobil u svim segmentima u Evropi.
Za taj je uspjeh uvelike zaslužan uspjeh modela E-208. Model E-208 postao je najprodavaniji električni automobil B-segmenta u Evropi 2022. Prošle je godine u Francuskoj čak bio najprodavaniji električni automobil u svim segmentima.
Sada sa redizajniranom verzijom biće dostupne tri nivoa opreme ACTIVE, ALLURE, GT, i pet pogonskih sklopova, uključujući novi 100% električni motor snage 115 kW/156 KS, s dometom do 400 km, a tu su i novi motori HYBRID 100 i HYBRID 136.
Novi Peugeot svjetlosni potpis sada krasi i novi E-208, i to upravo onaj koji je predstavljen na hiperautomobilu 9X8, novim modelima 508 i 508 SW i nedavno na novom modelu 2008. Tri duga okomita svjetla u obliku pandži prepoznatljiv su element tog potpisa i ugrađena su u sjajne crne umetke na odbojniku. Pomaknuta su prema vanjskom rubu automobila i pružaju modelu 208 robusniji i širi izgled.
Novi prednji svjetlosni potpis nalazi se na svim paketima opreme novog 208, dok na verziji GT taj svjetlosni naglasak ide i korak dalje: upečatljiv efekt tri svjetlosne linije spaja se s full LED prednjim svjetlima s pomoću tri zasebna optička modula.
Novosti u dizajnu obnovljenog 208 uključuju i novi prednji dio koji najavljuje novu eru dizajna francuske marke u čijem je središtu novi logotip.
Prednja maska sada ima gradirani uzorak u boji karoserije koji se savršeno stapa s odbojnikom. Novi dizajn ukazuje na sve snažniju elektrifikaciju game, ali i pridonosi odvažnijem izgledu novog E-208. Prednja maska i karoserija više nisu odijeljeni, već čine cjelinu, čime se povećava dojam robusnosti, učinkovitosti i suvremenosti.
Novi E-208 donosi novi dizajn prepoznatljivog zadnjeg svjetlosnog potpisa koji čine tri okomite crvene linije u obliku pandži. Novi model i dalje je vjeran tim linijama, ali one su sada vodoravno postavljene. Čine ih tri elegantne LED linije koje vizualno proširuju crnu letvicu u području poklopca prtljažnika te tako tvore upečatljiviji, naizgled širi izgled zadnjeg kraja. U verziji GT, svjetla za vožnju unatrag i pokazivači smjera također su izvedeni u LED tehnologiji.
Novi E-208 prkosi tradiciji i izgleda bolje no ikad u novoj Agueda žutoj boji u kojoj je i predstavljen. Na raspolaganju je i nova, profinjena i elegantna Selenium siva boja koja naglašava njegov savremen karakter.
Novi 208 dostupan je u ukupno sedam boja karoserije: Agueda žuta, Selenium siva, Artense siva, Perla crna, Banquise bijela, Elixir crvena i Vertigo plava. Svi novi Peugeoti 208 opremljeni su retrovizorima u sjajno crnoj boji, bez obzira na odabranu boju karoserije, a verzija GT serijski je opremljena sjajno crnim blatobranima (i uz nadoplatu crnim krovom).
Novi naplatci jedan su od glavnih elemenata novog dizajna Peugeota. Novi dizajn prvi je puta uveden na naplatcima modela 408, a sad je proširen na sve nove modele marke. Novi E-208 nudi nekoliko vrsta novih aluminijskih naplataka: 16 inča (dvobojni naplatci dijamantne obrade NOMA) ili 17 inča (dvobojni naplatci dijamantne obrade s umetcima YANAKA). Svi aluminijski naplatci imaju četiri kraka s logotipom marke PEUGEOT koji prekriva vijke točkova.
Prednje, zadnje i bočne oznake novog modela 208 dobile su novi font i u novoj su Basalt sivoj boji. Na zadnjem se kraju cijelom širinom letvice poklopca prtljažnika proteže logotip Peugeota. Model E-208 ima oznaku "E" u dvobojnoj plavo-bijeloj izvedbi.
Dojam u unutrašnjosti novog modela 208 dodatno pojačavaju nove tkanine sjedala, što je vidljivo na novim presvlakama od crne Alcantare sa šavovima Adamite zelene boje (dostupno uz nadoplatu u inačici GT). Verzija GT odlikuje se najvećim nivoom detalja, pa su i ukrasna traka armaturne ploče i nasloni za ruke također ukrašeni profinjenim Adamite zelenim šavovima.
Novi dizajn digitalne instrumentne ploče
Instrumentna ploča smještena je na idealnom mjestu, u razini očiju vozača, i opremljena je digitalnim ekranom u razinama opreme ALLURE i GT. Njezin veliki 10-inčni digitalni ekran dobio je novi izgled, a verzija GT serijski dolazi s 3D ekranom. Vozač može prilagoditi boju ekrana te raspored i način prikazivanja informacija u skladu sa svojim željama. U razini opreme ACTIVE, novi 208 zadržao je analognu instrumentnu ploču s 3,5-inčnim ekranom u boji.
Veliki središnji 10-inčni dodirni ekran dio je serijske opreme svih novih modela 208, dok su prethodno prve dvije razine opreme uključivale 7-inčni zaslon. Ovakvo okruženje čini upravljanje najnovijom generacijom multimedijskih sistema PEUGEOT i-Connect and PEUGEOT i-Connect Advanced još jednostavnijim. Središnji ekran verzija ALLURE i GT opremljen je HD tehnologijom. Na svim razinama opreme fizičke tipke za brz pristup glavnim funkcijama i dalje su smještene ispod središnjeg zaslona.
Novi E-208 pruža još više: domet do 400 km
Novi E-208 opremljen je potpuno novim električnim motorom snage 115 kW / 156 KS u kombinaciji s baterijom kapaciteta 51 kWh, zbog čega ostvaruje domet do 400 km (mješoviti ciklus vožnje prema WLTP-u).
U ovom modelu je serijski dostupan trofazni punjač snage 11 kW. Procijenjeno trajanje punjenja s 20 % na 80 % iznosi manje od 25 minuta s brzim punjačem (100 kW), 4 sata i 40 minuta na zidnoj punionici Wallbox (7,4 kW) te 11 sati i 10 minuta na ojačanoj utičnici (3,2 kW).
Osim toga, baterija novog modela PEUGEOT E-208 dolazi s garancijom na 8 godina ili 160 000 km.
Novi hibridni motori
Za kupce koji se tek žele upoznati s elektrifikacijom, novi 208 nudi dva hibridna motora od 48 V, koja čine benzinski motori PureTech najnovije generacije od 100 KS i 136 KS i električni 6-stepeni mjenjač s dvostrukim kvačilom e-DCS6 koji uključuje i električni motor.
Zahvaljujući bateriji koja se puni tokom vožnje, ova tehnologija omogućuje postizanje dodatnog okretnog momenta pri malom broju okretaja te do 15 % nižu potrošnju goriva. U gradskoj vožnji, novi model 208 s motorima HYBRID 100 i HYBRID 136 može više od 50 % vremena raditi u 100 % električnom načinu rada bez emisija.
Za kupce koji žele najpristupačniju benzinsku verziju, novi 208 dolazi s dva posebno štedljiva i efikasna motora:
– PureTech 75: trocilindarski benzinski motor sa 75 KS, opremljen sistemom Stop & Start, u kombinaciji s 5-stepenim ručnim mjenjačem. – PureTech 100: trocilindarski benzinski motor sa 100 KS, opremljen sistemom Stop & Start, u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem.
U Bosni i Hercegovini Peugeot očekuje do kraja ove godine prodati 100 primjeraka novog 208, te im je cilj u B segmentu za 2024. godinu da imaju udio od 5%. Također, za 208-icu Peugeot vidi veliki potencijal kod električnog modela u tržištu za "car sharing" kompanije u BiH.
Novi model dobio je i novi cjenovnik pa tako sada najpristupačniji Peugeot 208 u Bosni i Hercegovini košta 34.491 KM do registracije, koliko treba izdvojiti za model sa benzinskim motorom od 75 KS i sa paketom opreme Active. Ulaznicu u ponudu hibridnih verzija čini 208-ica sa Active paketom opreme i 1.2 PureTech 100 MHEV e-DCT pogonskim sklopom, a koja košta 44.154 KM. Za one koje privlači električni e-208 start ponude čini model sa baterijom kapaciteta 50 kWh i snage 136 KS, a koji kod nas do registracije košta 58.108 KM.