Domet do 330 kilometara
12

Opel predstavio električni Vivaro-e: Dostava bez štetnih emisija

D. B.
Opel Vivaro-e prvo je potpuno električno komercijalno vozilo nekog njemačkog proizvođača, a na tržište dolazi baš u trenutku kada dostava bez štetnih emisija postaje obavezna u brojnim regijama.

Dostupan u tri različite dužine i brojnim karoserijskim izvedbama, novi baterijsko-električni Vivaro-e omogućava profesionalcima da osjete korist beskompromisne vrata do vrata dostave s nula štetnih emisija i to ne samo u slučaju krajnjih nekoliko kilometara, već I na duže relacije. Novi Opel Vivaro-e je potpuno funkcionalni LCV za kompanije s najvišim standardima koji zahtijevaju da se korištena vozila neprimjetno integriraju u njihove radne procese. Knjiga narudžbi bit će otvorena ovog ljeta, s prvim isporučenim vozilima tijekom ove godine. Vivaro-e proizvodi se u istoj tvornici I na istoj proizvodnoj traci kao I varijante pokretane dizel motorima.

“Kao prvo potpuno električno vozilo koje dolazi na tržište u D segment kombi vozila srednje veličine, uz mogući domet do 330 km po WLTP ciklusu mjerenja, novi Opel Vivaro-e postavlja nove standard po pitanju jednostavnosti korištenja, pouzdanosti I profesionalnosti.", rekao je Opelov direktor Michael Lohscheller.

Vivaro-e je svestran i fleksibilan kao I svaki drugi Vivaro, štoviše nosivost mu je usporediva onoj sličnih LCV-a pokretanih motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Nosivost od 1.275 kg Vivara-e usporediva je onoj klasičnog Vivara Cargo S pokretanim 2,0-litarskim dizelskim motorom (maksimalna nosivost 1.405 kg). Ovaj e-kombi jedino je električno komercijalno vozilo koje se postprodajno može opremiti kukom za vuču prikolica do maksimalno 1.000 kg.

Kupci Vivara-e mogu birati između dvije veličine litij-ionskog paketa baterija, ovisno o njihovim potrebama: onaj od 75kWh omogućuje domet do 330 km, dok oni s manje intenzivnim dnevnim potrebama korištenja na raspolaganju je paket baterija od 50kWh I dometom od 230 km, po WLTP1 testnom ciklusu. Baterije se sastoje od 18 odnosno 27 modula, a kako je od samog početka planirana BEV (battery electric vehicle – baterijsko električno vozilo) verzija, baterije su smještene ispod tovarnog prostora tako da nimalo ne utječu na praktičnost korištenja.

Sofisticirani sistem regenerativnog kočenja, koji sakuplja energiju prilikom vožnje kada bi se koristilo kočenje motorom, ili klasičnog kočenja, dodatno povećava ukupnu efikasnost.

Sa 100 kW (136 KS) i 260 Nm okretnog momenta električnog pogana, Vivaro-e nudi više performance od većine komercijalnih električnih vozila. Elektronički ograničena maksimalna vrzina od 130 km/h omogućava vožnju autoputem, a istovremeno štiti domet. Baterije smještene ispod tovarnog prostora dodatno snižavaju težište, što pak doprinosi stabilnosti u zavojima ili pri jakom vjetru Vivara-e čak I kad je pod punim opterećenjem. Niže težište naravno doprinosi i većem užitku vožnje.

Olakšana električna mobilnost,brojne opcije punjenja, “OpelConnect” e-servis

Ispunjavajući svoju ulogu pouzdanog partnera za korisnike malih i srednjih flota, malih poduzetnika, i velikih kompanija, Vivaro-e je jednostavan za punjenje kao I za korištenje. Svaki Vivaro-e može se puniti na više raznih načina: putem zidne kutije (“wall box”), brzim punjačem, ili čak i iz kućne utičnice ako je to potrebno.

Ako se koristi javna punionica od 100 kW jednosmjerne struje, baterijski paket od 50 kWh do 80% kapaciteta napuni se za samo 30 min (približno 45 minuta za baterijski paket od 75 kWh). Opel nudi ugrađene punjače koji osiguravaju da će vrijeme punjenja biti najbrže moguće, te da baterije imaju dug životni vijek (garancija za baterije je 8 godina, odnosno 160.000 km). Ovisno o tržištu i razvijenosti lokalne infrastrukture, Vivaro-e standardno je opremljen trofaznim ugrađenim punjačem snage 11 kW, odnosno 7,4 kW jednofaznim punjačem.

Ponuda kablova za punjenje I “wall box-ova” varira ovisno o energetskoj infrastrukturi svakog tržišta, što znači da kupci Vivara-e imaju mogućnost pristupa I korištenja punionicama gotovo bilo gdje.

Kako bi učinili Vivaro-e još praktičnijim, “OpelConnect”, “myOpel” aplikacija i “Free2Move Servis” - marka mobilnosti PSA grupe, pružaju posebna rješenja za električna vozila. Ove usluge raspoložive su putem aplikacija.

“Charge My Car” (napuni moj automobil) funkcija “Free2Move Services” aplikacije, pruža pristup do više od 140.000 punionica širom Evrope, uključujući I plaćanje. Kako bi korisnici još lakše mogli odabrati pravu punionicu, “Free2Move Services” aplikacija radi pred izbor ponuđenih punionica ovisno o udaljenosti do punionice, brzine punjenja, te trenutačne cijene punjenja na javnim punionicama.

Putem funkcije daljinskog upravljanja “OpelConnecta” kupac može pomoću svog pametnog telefona provjeriti stanje napunjenosti baterije, programirati kada će klima uređaj rashladiti vozilo, odnosno kada će se obaviti samo punjenje priključenog vozila.

Uz to “OpelConnect” omogućuje uslugu eCall-a (ePoziv), pozive u slučaju kvara te brojne druge usluge, poput provjere statusa i informacije o vozilu. LIVE Navigation pruža online prometne informacije uživo.

BEV za sve zadatke: crew cab, platform cab, people carrier, tovarni prostor volumena do 6.6 m3

Opel je Vivaro-e osmislio da zadovolji širok dijapazon potreba kupaca. Karoserijske izvedbe uključuju crew cab, platform cab I people carrier, koji imaju nosivost do 1.275 kg, i ukupnu masu između 2.800 I 3.100 kg. Kompaktna izvedba dužine karoserije od 4,6 m pozicionirana je upravo između kompaktnih gradskih dostavnih vozila, I klasičnih dostavnih kombija. S krugom okretanja od 11,3 m, vrlo je okretan u uskim prostorima. Većina izvedbi je visine 1,9 m što im omogućava pristup podzemnim garažama, I shopping centrima s niskim krovištem.

Zahvaljujući praktičnom FlexCargo sistemu prtljažnog prostora kroz suvozačko sjedište, volume prtljažnog prostora S izvedbe narasti će sa 4.6 m3 na 5.1 m3 . Ovaj sistem omogućava transport predmeta do 3,32 m dužine.

M i L verzije duge su 4,95 odnosno 5,30m uz prtljažni prostor zapremina 5,8 i 6,6m3.

U ove izvedbe mogu se sigurno učvrstiti ljestve ili paneli dužina 3.67 odnosno 4.02m. Kokpit je opremljen nizom praktičnih prostora za odlaganje većih ili manjih stvari (Vivaro-e je opremljen električnom parkirnom kočnicom).

Široka stražnja, I klizna bočna vrata omogućavaju neograničeni pristup prtljažnom ili putničkom prostoru.. Posebno su praktična električno pokretana bočna klizna vrata, koja se mogu otvoriti, zamahom stopala ispod bočnog praga prilikom ulaska.

Izobilje sisitema za pomoć, od automatskog kočenja u slučaju nužde, do sistema za upozorenje na zamor i pospanost

Poput svojih rođaka koje pokreću motori s unutrašnjim izgaranjem, Vivar-e nudi neuobičajeno široku paletu sistema pomoći vozaču, što povećava sigurnost profesionalnih korisnika. Uz Head Up zaslon, Vivaro-e opremljen je sistemom za zadržavanje u prometnoj traci (Lane Keep Assist), proširenim sistemom raspoznavanja prometnih znakova (Extended Traffic Sign Recognition), sistem upozorenje na zamor/pospanost (Drowsiness Alert) poluautomatskim tempomatom (Semi-Adaptive Cruise Control), upozorenje na mogućnost sudara (Forward Collision Alert), te sistem automatskog kočenja u nuždi (Automatic Emergency Braking).

Ultrazvučni senzori na prednjem I stražnjem kraju upozoravaju vozača na potencijalne prepreke prilikom parkiranja, te služe za nadzor mrtvog kuta u vožnji. Ovisno o nivou opreme, Vivaro-e je opremljen stražnjom kamerom s pregledom od 180 stepeni, koja sliku projicira na dodirni zaslon veličine 7 inča.

Multimedijski radio i NaviPro infotainment sistem isporučuje se uz 7-inčni dodirni zaslon. Oba su opremljena sistemom integracije telefona putem Apple CarPlaya, I Android Auto. Multimedia NaviPro infotainment sistem opremljen je Evropskom navigacijom s 3D prikazom.

Vivaro-e nastavlja Opelovu električnu ofenzivu, ali i priču o uspjehu Vivaro modela koja je započela 2001. godine predstavljanjem prve generacije ovog Opela.

Idući Opelov električni LCV, Combo-e stiže 2021. godine. Opel će u svojoj ponudi imati elektrificiranu izvedbu svakog osobnog I komercijalnog modela u ponudi do 2024. godine.

Vezani članci