Do sedam sjedišta
6

Nekad je Opel Frontera bila robusni SUV, a danas crossover prilagođen novom vremenu

A. M.
Foto: Stellantis
Foto: Stellantis
Nakon mnogo godina odsustva, Opel Frontera se vraća na tržište s potpuno drugačijim pristupom. Popularno ime se vraća u obliku praktičnog crossovera s hibridnom i električnom verzijom i nema ama baš ništa zajedničko s prethodnicom.

Kakva je nova Opel Frontera? Riječ je o potpuno novom modelu u asortimanu njemačkog brenda, koje vraća ime jednog od najomiljenijih Opelovih modela iz devedesetih. Ali vremena se mijenjaju i proces adaptacije je neophodan više nego ikad.

Toga su bili svjesni u Opelu, mada njihov ugled danas zavisi od popularne metode kloniranja, koja u Stellantisu ima uhodan i provjeren recept. To više nije robusni off-roader iz prošlih vremena, nova Frontera je urbani crossover s puno stila i tehnologije.

Foto: Stellantis
Foto: Stellantis

Jedna platforma – niz malih automobila

Frontera je nekad bila SUV sa zasebnom šasijom, koji je u petovratnoj verziji prelazio normu srednje veličine, a sada je to crossover iz broj manjeg segmenta i prirodni nasljednik Opel Crosslanda. Tačnije, nova Frontera je postavljena na Stellantisovu platformu Smart Car, dijeleći "dobro i zlo" s novim generacijama Citroena C3 i Fiat Grande Pande. Po istom receptu, Citroen na istoj bazi nudi C3 Aircross, a uskoro stiže i Fiatov odgovor s Giga Pandom, odnosno Multiplom.

S vanjskim dimenzijama od 4.385 mm dužine, 1.795 mm širine i 1.655 mm visine, Frontera je pozicionirana između Mokke i Grandlanda u SUV asortimanu njemačkog proizvođača i po potrebi može biti sedmerosjed. Proizvodi se u Slovačkoj i ima vrlo praktičan dizajn, a to je posebno uočljivo u unutrašnjosti.

Foto: Stellantis
Foto: Stellantis

Kabina pokušava ponuditi osjećaj prostora predlažući prilično nisku centralnu konzolu i izbjegavajući korištenje pretrpanih i nepotrebnih elemenata. Glavni fokus je na dva ekrana koja čine vozačku poziciju, oba od 10 inča.

Tovarni prostor je takođe važan za porodične kupce. Frontera nudi više nego dovoljnih 460 litara prtljažnika. Zapremina se može povećati na 1.600 litara sa oborenim sjedištima, a pod se može postaviti na dvije praktične visine kako bi se što bolje rasporedilo opterećenje.

Povratak ikone pretvorene u elektrifikovani crossover

Nova Opel Frontera za 21. stoljeće, dostupna je u hibridnoj ili potpuno električnoj verziji. Najveći obim prodaje će vjerovatno biti za benzinsku verziju s blagom hibridizacijom - Frontera Hybrid.

Foto: Stellantis
Foto: Stellantis

Blagi hibridni sistem baziran je na 1,2-litarskom turbobenzinskom motoru koji će biti dostupan sa 100 ili 136 KS. Prethodna verzija ove Puretech jedinice iz Stellantisa nije stekla baš dobru reputaciju, ali biće vam drago da znate da je to prošlost. Trenutni motor je posebno razvijen da se prilagodi elektrifikaciji, ima razvodni lanac umjesto zupčastog remena i naravno povezan je sa električnim sistemom od 48 volti.

Ovaj blagi hibridni sistem koristi bateriju od 0,89 kWh i električni motor od 21 kW (28 KS). Normalno, blagi hibridni sistem nije u stanju da pomjeri automobil u električnom režimu. Međutim, Frontera Hybrid sistem je sposoban za vožnju isključivo pomoću elektromotora u određenim trenucima. To će rezultirati boljom potrošnjom goriva.

Hibridna Frontera omogućava prijatno upravljanje. Prvo, zato što radi u kombinaciji sa šestostepenim automatskim mjenjačem eDCT6 s dvostrukim kvačilom koji radi veoma glatko. Drugo, zato što električni pogon pomaže da se osigura da je potisak uvijek vrlo fluidan i neposredan.

Foto: Stellantis
Foto: Stellantis

Onima kojima se svidi nova Frontera bit će interesantna i verzija Electric, pogotovo onima koji imaju punjač kod kuće ili na poslu. Opel električni automobil pokreće motor od 83 kW, ili 113 KS, koji nudi dovoljno performansi za lako kretanje.

Ovaj električni crossover koristi standardnu LFP bateriju od 44 kWh s kojom je omogućeno preći do 305 kilometara "električne" autonomije. Uskoro će biti u ponudi i verzija s proširenim dometom od oko 400 km. Inače, sistem omogućava brzo punjenje snage do 100 kW tako da se baterija može napuniti do 80 posto za manje od pola sata, što olakšava duga putovanja.

Foto: Stellantis
Foto: Stellantis

U Evropi ima dobar "feedback"

Cijena će biti odlučujući faktor. Nova Frontera tako na njemačkom tržištu, bez ikakvih popusta i promocija, ima početnu cijenu od 23.900 eura u hibridnoj verziji sa 100 KS, odnosno 25.700 eura u hibridnoj verziji sa 136 KS, oba s automatskim mjenjačem. Frontera Electric u Njemačkoj ima početnu cijenu od 28.900 eura.

Naime, u Evropskoj uniji postoji niz olakšica prilikom finansiranja, računajući eko bonuse na određenim tržištima, tako da je ovaj model u električnoj verziji moguće dobiti za mnogo ispod sume od 20.000 eura. Za EU standarde, Frontera je dobra prilika za nabavku novog i svestranog električnog automobila.