Novi dizajn i tehnologija
11

Opel predstavio novi Vivaro: Svestraniji i moderniji

Klix.ba
Vivaro, baš kao i Opelovi automobili, po prvi put ima prepoznatljivo "lice" marke Opel Vizor koji se neprimjetno stapa s opcionalnim LED prednjim svjetlima. Uz to novi Vivaro olakšava svakodnevno poslovanje; s ukupno 18 najsavremenijih sistema za pomoć vozaču i novi kokpit u unutrašnjosti.

Svestran i praktičan u svakodnevnoj upotrebi, novi Vivaro sada također odlično izgleda. Opelov najprodavaniji LCV, kao i njegovog manjeg brata, Opel Combo, po prvi put u segmentu lakih privrednih vozila krasi prepoznatljivo lice marke Opel Vizor. Vizor se neprimjetno proteže preko prednjeg dijela vozila sa savršeno postavljenim prednjim svjetlima i Opelovim znakom "munje" u sredini.

Novi Opel Vivaro Electric dostupan je s baterijom od 50 kWh ili 75 kWh. Dodatno razvijena baterija kapaciteta 75 kWh osigurava domet vožnje do 350 kilometara (prema WLTP-u1) bez zaustavljanja radi punjenja – što je povećanje za više od 20 km.

Kako bi omogućio energetski efikasnu vožnju, Vivaro Electric ima sistem regenerativnog kočenja s tri razine rekuperacije energije koje se biraju s pomoću ručica iza upravljača. Električno vozilo može se brzo napuniti upotrebom standardnog ugrađenog punjača od 11 kW. Na punjačima za brzo punjenje istosmjernom strujom (DC) od 100 kW dovoljno je kratko zaustavljanje u trajanju od približno 38 minuta kako bi se baterija od 50 kWh napunila od 5 do 80 posto kapaciteta, odnosno 45 minuta za punjenje baterije od 75 kWh od 5 do 80 posto kapaciteta.

Novi Vivaro Electric pokreće električni motor snage 100 kW / 136 KS. Najveći okretni moment od 260 Nm dostupan je od prvog pritiskanja papučice gasa i omogućuje žustro ubrzanje ovog kombija do najveće brzine od 130 km/h, bez lokalnih emisija. Zavisno od potreba, vozači mogu birati između tri načina vožnje: Normal, Eco i Power.

Novost je mogućnost korištenja pogonske baterije za napajanje drugih električnih uređaja. Za to je zaslužna jedinica „e-Power Take-off” (u početku sa 400 V) koja se može priključiti na vozilo. Tako nisu potrebne dodatne baterije ni generatori. Osim toga, Vivaro Electric je sa svojom visinom od 1,90 m primjeren za parkiranje u podzemnim garažama, a zahvaljujući praktično položenoj bateriji ispod poda nudi vrhunsku svestranost u smislu iskoristivosti prostora i obujma teretnog prostora.

Vozačima koji žele vožnju bez lokalnu emisija i još brže „punjenje” Opel će u budućnosti ponuditi dodatno razvijeni Vivaro HYDROGEN. Vozilo s pogonom na ćelije goriva ima domet veći od 400 km (prema WLTP) i može se napuniti vodikom u samo nekoliko minuta.

Ponudu motora za Vivaro zaokružuju izuzetno efikasni i štedljivi dizelski motori snage od 88 kW/120 KS do 130 kW/177 KS.

Ponuda varijanti karoserije jednako je raznovrsna kao i ponuda pogonskih sklopova: novi Vivaro dostupan je u dvije dužine (4,98 m i 5,33 m), kao furgon, šasija s dvostrukom kabinom i šasija s platformom za različite karoserije. Ovisno o verziji, novi Vivaro nudi obujam teretnog prostora do 6,6 kubnih metara i nosivost od 1,4 tone.

Novi kokpit dočekuje vozača i putnike u Vivaro s poboljšanom ergonomijom, udobnosti i izvedbom kao u automobilu. Novi sistem za informisanje i zabavu i navigacijski sistem s digitalnim sklopom za informiranje vozača u boji veličine 10 inča i ekranom u boji osjetljivim na dodir veličine 10 inča iznad središnje konzole temeljeni su – po prvi put u Opelovim lakim privrednim vozilima – na integriranoj platformi Snapdragon Cockpit kompanije Qualcomm Technologies2 i vozaču nude, između ostalog, vrhunsku grafiku, multimedijske funkcije i funkcije računalnog vida.

Kompatibilni pametni telefoni mogu se induktivno puniti i bežično povezati sa sistemima za informisanje i zabavu Multimedia putem aplikacija Apple CarPlay i Android Auto.

Osamnaest naprednih sstema za pomoć vozaču olakšavaju svakodnevna poslovna putovanja i manevriranje i čine ih sigurnijim. Pritom je posebno korisna dinamička surround kamera, posebno u furgonu. Sistem se sastoji od dvije kamere koje su smještene iznad zadjih vrata i ispod vanjskog retrovizora na strani suvozača. Slike područja iza vozila tokom vožnje i bočnog mrtvog ugla (kada se aktivira ručicom pokazivača smjera) prikazuju se u novom digitalnom retrovizoru visoke rezolucije. U usporedbi s uobičajenim retrovizorima, ovaj sistem pruža bolju preglednost i omogućuje vozaču sigurnije upravljanje vozilom.