Saradnja sa Totalom
0

Peugeot najavljuje hiperautomobil HYBRID4 500 kW

Klix.ba
Peugeot Sport i francuska naftna kompanija TOTAL sarađuju već 25 godina, a sada su objavili glavne tehničke karakteristike pogonskog sklopa hiperautomobila posebno konstruisanog za 24 sata Le Mansa.

Ovim automobilom ujedno Peugeot najavljuje i svoj povratak na FIA Svjetski Šampionat u trkama izdržljivosti. Tako su timovi Peugeot Sporta i Totala udružili svoje iskustvo i stručnost u području razvoja hibrida i svjetskih automobilističkih utrka kako bi razvili pogonski sklop pod imenom PEUGEOT HYBRID4 500 KW u skladu s novim FIA-inim pravilnikom Svjetskog prvenstva u trkama izdržljivosti.

Glavne osobine hiperautomobila PEUGEOT HYBRID4 500 kW su:

  • hibridni pogon koji čine 2,6-litreni benzinski motor V6 s dva turbopunjača, snage 500 kW (680 KS), smješten nazad u sredini i električni motor snage 200 kW smješten sprijeda
  • snažna baterija visoke gustoće koju su zajedno razvili PEUGEOT Sport i Total
  • pogon na sve točkove i 7-stepeni sekvencijalni mjenjač
  • napredni pogonski sklop i sistem upravljanja energijom, zaslužni za vrhunske performanse hiperautomobila i razvijeni pod palicom Françoisa Coudraina, direktora programa za razvoj motora za Svjetsko prvenstveno u utrkama izdržljivosti pri odjelu PEUGEOT Sport.

Maziva koja je razvio Total

Rashladne tekućine i ulja za motor i mjenjač od velike su važnosti za konkurentnost hiperautomobila koji potpisuje PEUGEOT Sport. Zato je kompanija Total razvila prototipne tekućine i maziva namijenjene intenzivnoj vožnji i produženju životnog vijeka pri većem rasponu temperatura.

Osim toga, dosadašnje iskustvo u automobilističkim sportovima nadahnulo je Total da kroz poboljšanje postojećih formula razvije nova maziva i ulja. Inženjeri kompanije TOTAL sudjelovat će u utrkama kao ključni dio tima kako bi prikupili i analizirali uzorke te nadzirali izdržljivost sklopova automobila.

Ispod poklopca hibridnog bolida

U prednjem dijelu bolida smješten je električni motor snage 200 kW koji je razvio PEUGEOT Sport. Riječ je o motoru koji ne samo da pokreće prednje točkove, već i odražava svu stručnost stečenu u razvoju električnih motora i sistema za upravljanje energijom za serijska vozila.

"Električni motor bit će povezan s laganim i visokoefikasnim jednostepenim mjenjačem i najnovijim pretvaračem koji će prenositi snagu iz pogonske baterije u motor”, rekao je François Coudrain. “Moći će trenutačno iskoristiti svu raspoloživu energiju u bateriji zahvaljujući naprednom sustavu upravljanja energijom motora. Iskustvo Odjela PSA Motorsport u Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti i Formuli E pridonijet će razvoju rješenja za upravljanje programskim sustavom vozila i sustavima za upravljanje energijom (prikupljanje energije kočenja, isporuka snage tijekom ubrzanja, sprječavanje turbo-rupe, smanjenje potrošnje goriva).”

Bateriju visoke energetske gustoće i snage zajedno su razvili PEUGEOT Sport i Saft, podružnica tvrtke Total. Kako bi se iskoristile vrhunske performanse koje pruža, važno je savršeno je integrirati u vozilo i u potpunosti povezati sa sustavom upravljanja energijom. Na temelju specifikacije koju je propisao PEUGEOT Sport i u skladu sa zahtjevima utrka izdržljivosti, Saftovi inženjeri odabrali su najprikladniju vrstu ćelija koje se odlikuju većom snagom, nego gustoćom.

  „Najvažnije je optimizirati način uporabe energije koja je pohranjena u bateriji”, dodao je Kamen Nechev, Saftov glavni tehnički direktor. „To znači da je potrebno kombinirati iznimno kratko vrijeme punjenja i ćelije velikog kapaciteta za pohranu energije kako bi se osigurala najbrža isporuka maksimalne snage. Najpovoljnije rješenje leži u optimizaciji sustava punjenja i količine energije koja je raspoloživa u stvarnom vremenu.   Nova baterija bit će smještena u karbonskom kućištu ugrađenom u monokok šasiju, neposredno iza vozača i ispod spremnika za gorivo. Dizajnirana je da zajamči izdržljivost i ujednačene performanse tijekom utrka koje traju 24 sata ili dulje. Total je odgovoran za homologaciju baterije koja se sastavlja u radionici odjela PEUGEOT Sport u Versailles-Satoryju u blizini Pariza.

Suradnja odjela PEUGEOT Sport i tvrtke TOTAL u programu FIA-inog Svjetskog prvenstva u izdržljivosti u potpunosti je usklađena sa smjernicama za rad i raspodjelu zadataka iznesenima u okviru zajedničkog pothvata Automotive Cells Company. Riječ je o pothvatu kojim Grupa PSA i Total nastoje zauzeti prvo mjesto u proizvodnji automobilskih baterija u Europi.

Motor hiperautomobila Peugeot HYBRID4 500 kW

Iako motor s unutarnjim izgaranjem razvija 500 kW (680 KS), a električni motor 200 kW (272 KS), maksimalna propisana snaga na utrkama iznosi 500 kW. Pogonski sklop, konstruiran za projekt Le Mans Hypercar, razvijen je da se prilagodi različitim aspektima natjecanja:

  • propisima je zabranjena uporaba električnog pogona ispod brzine od 120 km/h, stoga se električni motor uključuje samo iznad te brzine vozilo se pokreće s mjesta isključivo snagom motora s unutarnjim izgaranjem
  • maksimalna snaga motora V6 s dvama turbopunjačima ograničena je na 300 kW (408 KS) i prilagođena da upotpuni maksimalnu snagu električnog motora (200 kW) koji se pokreće isključivo energijom iz baterije
  • kada se upotrebljava električni motor, vozilo automatski aktivira pogon na sve točkove i tako poboljšava vozne osobine, primjerice prilikom prolaska zavojem pri većim brzinama
  • kada se baterija visoke gustoće isprazni, motor s unutarnjim izgaranjem vraća se na snagu od 500 kW (680 KS) te se ponovno aktivira pogon na zadnje točkove. Prije početka utrke baterija se puni do punog kapaciteta s pomoću energije iz električne mreže, dok u vožnji radi samostalno i puni se isključivo energijom kočenja.

Početak ispitivanja na stazi predviđen je za kraj 2021. godine. PEUGEOT Sport i Total dotad će nastaviti razvijati svoj hiperautomobil pa ispitivanje pogonskog sklopa na testnom stolu i simulatoru možemo očekivati već u prvoj polovici sljedeće godine.