Prvi kilometri
48

Peugeot u BiH predstavio novi 3008: Odvažan iskorak u novo doba

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Današnjom premijerom i probnim vožnjama Peugeot je i zvanično uveo u prodaju potpuno novi Peugeot 3008 na našem tržištu. Ovaj važan i megapopularan SUV u novoj generaciji donosi veliki zaokret i pregršt novosti.

Sada već prošla generacija Peugeota 3008 je bestseller koji je očarao više od 1.320.000 kupaca u 130 zemalja u proteklih 7 godina, a jednako je bio popularan i u našoj zemlji gdje je od 2020. do danas prodato više od 300 primjeraka ovog modela. Sa novom generacijom modela Peugeot je posvećen cilju da ponudi kompletnu liniju električnih automobila već do 2025. godine, ali i da svih 100% njihove prodaje u Evropi do 2030. godine čine električni modeli. Upravo zbog toga Peugeot ulazi u novu eru sa predstavljanjem svog novog 3008.

Peugeot 3008 je prvi model koji koristi Stellantisovu potpuno novu STLA Medium platformu, koja ovu marku podiže na novi nivo. Ova inovativna platforma je dizajnirana da ponudi najbolje performanse u klasi za najvažnije kriterije za korisnike: električni domet (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, efikasnost i povezane usluge i funkcije (Planer putovanja , Pametno punjenje, Vozilo za punjenje i ažuriranja Over The Air).

Na korak do potpune elektrifikacije

Dizajn novog Peugeot 3008, baš kao i njegova ponuda motora, pokazuje namjeru Peugeota da u skorije vrijeme postane potpuno električna marka. Tako je i novi 3008 dobio zanimljivo "fastback" siluetu koja čini značajan odmak od prethodnog modela, ali se posebno ističe dizajn prednjeg dijela koji jasno najavljuje električno doba.

Tako novi 3008 donosi potpuno novi Peugeot stil za prednji dio automobila, pa iako je prepoznatljivi detalj s LED potpisom od tri lavlje kandže ostao na svom mjestu, izgled prednjih svjetala i maske je radikalno nov.

Tako maska na novom 3008 ilustruje električne gene ovog modela, a u suštini cijeli prednji dio dizajniran je oko novog Peugeot amblema, integrišući novi svjetlosni potpis i masku hladnjaka bez razgraničenja, zahvaljujući gradaciji u boji karoserije.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ultra-kompaktna prednja svjetla smještena su u tanku, elegantnu traku koja se nalazi iznad maske i obavija cijeli prednji dio. To je prepoznatljiva karakteristika dizajna koja novom 3008 daje posebno agresivan izgled, potvrđujući njegovu savremenost.

Prednja svjetla su u LED tehnologiji na svim verzijama, dok 3008 GT standardno dolazi sa Peugeotovom novom Pixel LED tehnologijom, koja automatski prilagođava snop farova uslovima u saobraćaju, održavajući optimalno osvijetljenje bez ometanja drugih učesnika u saobraćaju.

Sa svojim dinamičnim i aerodinamičnim oblikom koji je ostvario vrijednost od svega Cx 0,28, novi 3008 kombinuje eleganciju, efikasnost i prostranost. Pri prvom pogledu uživo posebno smo primijetili dobro izbalansirane proporcije, pa iako je u svakoj dimenziji veći od prethodnika, s dužinom od 4,54 m, širinom od 1,89 m i visinom od 1,64 m Peugeot 3008 ostao jedan od najkompaktnijih modela u C segmentu SUV-ova, dok istovremeno pruža dosta prostora za putnike i prtljag. Linija krova koja je sada niža ne utiče drastično na prostor na zadnjim sjedištima, dok je prtljažnik od 520 litara dovoljan za sve porodične potrebe.

Novi Panoramic I-Cockpit za potpuno novi ugođaj vožnje

Inovacije i elegancija spolja kod novog 3008 se nastavljaju i unutra. Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit podiže užitak u vožnji na viši nivo.

Svakako je tu glavni element plutajući, zakrivljeni 21-inčni HD panoramski ekran koji kombinuje head-up ekran sa centralnim ekranom osjetljivim na dodir.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Peugeot timovi su odlučili da kombinuju dva od tri osnovna elementa i-Cockpita, head-up displej i veliki centralni ekran osjetljiv na dodir. Oni su sada integrisani u zakrivljeni panoramski ekran sastavljen od jednog panela visoke rezolucije od čak 21 inča, koji se proteže od lijevog kraja kontrolne table do centralne konzole.

Ovaj panoramski ekran lebdi iznad kontrolne table, a taj efekt "lebdenja" naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem, čiji se izvor nalazi ispod samog ekrana.

Pozicioniran za optimalnu ergonomiju, ovaj panoramski ekran od 21 inča blago je zakrivljen prema vozaču, dok ostaje savršeno dostupan i putnicima.

Ovo novo rješenje kombinuje dvije ključne funkcije Peugeot i-Cockpita:

  • Na lijevoj strani panoramskog ekrana, instrument tabla kombinuje sve informacije koje se odnose na vožnju (brzina, snaga, pomoć u vožnji, protok energije) iznad kompaktnog volana.
  • Na desnoj strani panoramskog ekrana, u sredini kontrolne table, deo sa ekranom osjetljivim na dodir je dostupan i vozaču i suvozaču. Može se koristiti za upravljanje klimatizacijom, navigacijom, medijima/sistemima za povezivanje itd.

Na Allure verziji modela E-3008, novi Peugeot i-Cockpit standardno se sastoji od dva digitalna ekrana od 10 inča integrisana u jedan panel na panoramskom displeju, dajući isti plutajući efekt kao i panel od 21 inča, dok je GT model standardno opremljen ekranom od 21 inča.

U Bosni i Hercegovini Peugeot će novi 3008 nuditi sa tri opcije pogona i dva nivoa opremljenosti, s naglaskom da su oba paketa opreme izuzetno bogata te u suštini nude varijacije prilagođene ukusima kupaca.

Sada u početku za izbor motora kupci kod nas imaju tako na raspolaganju blago hibridni model čiji je 1,2-litarski turbobenzinac potpomognut elektromotorom od 21 kW i baterijom kapaciteta 0,89 kWh. Ukupno ovaj motor nudi 136 KS i 230 Nm okretnog momenta, što uz solidne performanse obećava i vrlo malu prosječnu potrošnju goriva, pogotovo u gradskim uslovima kada hibridni sistem posebno dolazi do izražaja.

Naravno, iz Peugeota očekuju da će ovaj motor biti primarni izbor kupaca u BiH, dok ostatak ponude čine priključni hibrid i električne verzije.

Tačnije, u početku će u BiH od električnih verzija biti ponuđen samo E-3008 s baterijom kapaciteta 73 kWh i snagom od 210 KS.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naknadno, od februara iduće godine, očekuje se uvrštavanje u ponudu i Long Range verzije koja uz bateriju kapaciteta 93 kWh ima domet od 700 km, kao i najsnažnije verzije sa pogonom na sve točkove i ukupnom snagom od čak 326 KS. U isto vrijeme stiže i PHEV priključni hibrid koji kombinuje 1,6-litarski turbobenzinski motor i elektromotor za ukupnu snagu od 195 KS i električni domet od 85 km.

Velika novost je i automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom koji mijenja klasični EAT8 automatski mjenjač. Novi DCT mjenjač tako dolazi u verzijama sa 6 ili 7 stepeni prijenosa, zavisno od motora, te omogućava efikasniju izmjenu stepeni prijenosa ali i bolju integraciju sa elektromotorom kod hibridnih verzija.

Novi Peugeot 3008 je tako već dostupan za narudžbe u Bosni i Hercegovini, a prvu opciju u cjenovniku čini model 3008 Allure 1.2 Hybrid koji do registracije kod nas košta 63.116 KM, dok prestižniju opciju predstavlja 3008 sa ovim motorom ali sa GT paketom opreme. Ta verzija do registracije košta 69.119 KM.

Za one koji žele potpuno električno iskustvo Peugeot u BiH nudi novi E-3008 koji uz Allure paket opreme, bateriju kapaciteta 73 kWh i snagu od 210 KS do registracije košta 84.387 KM, što je cijena koju je još uvijek moguće i umanjiti za 10.000 KM uz poticaje Vlade Federacije BiH za kupovinu električnih automobila.

Kada bude dostupan priključni hibrid 3008 PHEV uz Allure paket opreme kod nas će koštati 83.997 KM, za koji je moguće ostvariti poticaj od 7.000 KM. Zanimljivo je da u narednom periodu Peugeot u BiH uz privlačne uslove finansiranja za sve kupce novog 3008 i e-3008 ima i "Launch" ponudu u kojoj poklanja kupon za zimske gume.