Predstavljena nova Škoda Octavia sa više tehnologije, praktičnosti i novim dizajnom
Velika i praktična porodična limuzina koja svoje osnove dijeli sa volkswagen Golfom i ovaj put koristi isti recept. Još više prostora i praktičnosti, ovaj put do te mjere da praktično izlazi iz C segmenta.
Na velikoj samostalnoj premijeri u Pragu, četvrta generacija modela Octavia ili peta ako računamo i model koji se proizvodio od 1959. do 1971. godine slijedi korake novog Volkswagen Golfa otkrivenog prošlog mjeseca. Češki brat najprodavanijeg automobila u Evropi i dalje je na rubu kompaktnog segmenta kada je u pitanju veličina jer je sada ovaj "liftback" 19 mm duži i 15 mm širi nego prije, sa ukupnih 4.689 mm dužine i 1.829 mm širine. Karavanska verzija Combi, koja je najprodavaniji karavan u Evropi, također je produžena za 22 mm i proširena za 15 mm i sada ima tačno istu dužinu kao i obična verzija. Obje verzije imaju isto i vrlo izdašno međuosovinsko rastojanje od 2.686 mm, što je u stvari ista dužina kao i na prethdnoj generaciji Octavije.
Raskošnije dimenzije znače još više prostora i praktičnosti pa tako Octavia sada ima kapacitet prtljažnika povećan za 10 litara na ukupno 600 litiara, dok je karavan dobio za 30 litara veći prtljažnik za ukupnih 640 litara. Osim toga, prostor za koljena za putnike nazad je bolji nego ikad, te nudi ukupno 78 mm ili 5 mm više od modela koji zamjenjuje.
Vanjski dizajn je već u neku ruku poznat te jasno slijedi modele Scala i Kodiak, te srežom zamijenjuje dizajn sa razdvojenim prednjim svjetlima koji nije nikada bio u potpunosti dobro prihvaćen.
Unutra revolucionarne promjene koje je VW napravio u Golfu imaju uticaj i u Octaviji, jer osnovni model Skode ima potpuno novu kontrolnu tablu koja je vrlo slična onoj u Golfu. Također ističe se i veliki centralni ekran osjetljiv na dodir koji se sada cikjano ističe kao tablet.
Digitalni instrumenti prikazuju se na ekranu dijagonale 10,25 inča, dok infotainment sistem varira od 8,25 do 10 inča, zavisno od nivoa opreme. Odmah ispod glavnog ekrana na središnjoj konzoli nalazi se dodirna traka koja omogućava brzi pristup za podešavanje nekih postavki poput zvuka zvuka ili zumiranja navigacijske mape.
Novost je i upravljač s dva kraka koji se prvi put pojavljuje u jednoj Škodi, te nudi vozaču pristup do 14 različitih funkcija. Ako Octaviju izaberete sa automatskim mjenjačem umjesto velike ručice koja je prije bila tu sada dolazi mali selektor zahvaljujući usvajanju tehnologije shift-by-wire naslijeđene od Golfa. LED ambijentalno osvjetljenje na vratima i armaturnoj ploči nudit će se u 10 boja za odabir, a tu je i novorazvijeni opcijski zvučni sistem Cantona, te do pet USB-C priključaka dopunjenih utičnicom od 230 V.
I ponuda motora je vrlo slična onoj u Golfu. Započinje trocilindričnim benzinskim agregatom 1.0 TSI koji razvija 110 KS i 200 Nm, a koji možete imati sa blagim hibridnim tehnologijama. Četvorocilindrični 1.5 TSI ima 150 KS i 250 Nm, a dostupan je i u elektrificiranoj varijanti, te oba nose značku "e-TEC".
Najbrža Octavia u početku prodaje biće verzija opremljena DSG mjenjačem i 2.0 TSI benzincem od 190 KS i 320 Nm. On će do 0-100 km/h stizati za 6,9 sekundi i imati maksimalnu brzinu od 232 km/h).
U ponudi dizela tu je 2.0 TDI će biti dostupan sa 116 KS, 150 KS i 200 KS, sa šesterostepenim ručnim ili sedmostepenim DSG-om. Okretni moment za dizel može dostići čak 400 Nm za model sa pogonom na sve kotače, koji će sprintati do 100 km/h za 7,1 sekundu.
Predstavljen je i 1.5 TSI G-TEC motor koji za gorivo koristi kompresovani prirodni gas (CNG). Koristi četverocilindrični motor spojen na ručni šestostepeni ili sedmostepeni DSG koji na točkove šalje 130 KS i 200 Nm.
Slično kao Superb iV i Golf GTE, nova Octavia bit će ponuđena s priključnim hibridnim sistemom sa kombinovanih 204 KS i 350 Nm zahvaljujući 1,4 TSI benzinskom motoru i električnom motoru. Sa baterijom od 13 kWh nudi električni domet od 55 kilometara na osnovu WLTP.
U prodaju prvo stiže karavanska Octavija, dok že je ubrzo slijediti klasična liftback verzija. Za prvu polovinu 2020. godine potvrđen je dolazak sportske RS verzije i blage terenske verzije Scout.