Radikalna, buntovna i neumoljiva: Ažurirana Nevera R od 2.107 KS je najbrži Rimčev auto do sada
Ukupna sila potiska na Neveri R povećana je za 15 posto u odnosu na prethodni model, zahvaljujući ogromnom fiksnom zadnjem spojleru, čije poboljšanje zavisi od novog difuzora. Ukupna aerodinamika ovog električnog monstruma poboljšanja je za 10 procenata, navode iz kompanije Rimac Automobili.
I "obuća" Nevere R nije ista kao prije. Naime, u pitanju je nova generacija Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatika, koji u sprezi s keramičkim kočnicama, specifikacije EVO2 sa slojem specijalnog silikonskog premaza, omogućavaju bolje performanse i izdržljivost. Još ako u obzir uzmemo redivirani prenos obrtnog momenta na sve točkove, kako bi se iskoristile prednosti guma koje imaju bolji "grip", Nevera R ima preciznije ulaske u zavoje. Krajni rezultat je poboljšanje od 3,8 sekundi u odnosu na Neverino vrijeme kruga na Nardovoj stazi. Postoje statistike koje pokazuju da "R" manje podupravlja, a više prijanja.
S promjenama u kontroli proklizavanja, kako bi se najbolje iskoristile gume i poboljšano vektoriranje obrtnog momenta, nanovo je kalibrisan Drift režim vožnje, plus je revidirano upravljanje za bolji osjećaj za upravljačem i odzivom na gas. Nevera R je definitivno puno više od novog zadnjeg krila i nove nijanse Nebula zelene boje. Rimac tvrdi da R koristi veći potencijal svakog elementa koji je vezan za agilnost i upravljivost.
Međutim, ne radi se samo ni o preciznijim prolascima zavojima, jer Nevera R donosi najnoviju verziju baterije s kapacitetom od od 108 kWh, koja sada može pomoći motorima da generišu snagu od 2.107 KS. To je kao govorimo o snazi dva sklopa kod Lamborghini Revuelta ili skoro tri "ergele" kod Ferrari Purosanguea - zaista nevjerovatna snaga. Rimac tvrdi da Nevera R treba svega 8,23 sekunde za "četvrtinu milje", odnosno famoznih 402 metra, dok već za treptaj oka ili 8,66 sekundi, automobil postiže 300 km/h. Za vrijeme od oko 4,4 sekunde, koje je potrebno sportskim mašinama da dostignu prvu "stotku", Nevera R je već na 200 km/h, nakon što se katapultirala do 100 km/h za svega 1,81 sekundu. Čini se da u ovoj fazi nema razloga za sumnju u te tvrdnje.
Mate Rimac je o novom automobilu rekao da su razvijali automobil koji treba imati svojstva Grand Tourera, ali ujedno su se potrudili da bude prostran, udoban i fino izbalansiran između uzbudljivog i radiklanog. Sada Rimac ističe da se ekipa neumorno prilagođava željama kupaca, jer su mnogi tražili automobil koji je zaista istakao sposobnost Nevere u upravljanju, koristeći svu naprednu tehnologiju. Odgovor je stigao u obliku Nevere R.
Bit će zanimljivo vidjeti hoće li kupci prve Nevere dodati buntovnu Neveru R u svoju kolekciju. Mate Rimac je ranije ove godine sugerisao da je za sada prodato oko 50 primjeraka od planiranih 150 Nevera. Jasno je da će ne manje od njih 40 biti sa R specifikacijom. Može li ovo biti model koji će preokrenuti sreću?