Sajam automobila u Ženevi
0

Raskoš snage i brzine u Ženevi: Na struju ili ne, svejedno je

Klix.ba
Koenigsegg Jesko
Sajam automobila u Ženevi ove godine čini nam se posebno raskošan, a kao i već nekoliko prethodnih godina dominiraju premijere električnih i konceptnih modela, s tim da je ove godine zaista naglasak na supersportskim automobilima, kako električnim tako i benzinskim, koji opet pomjeraju granice mogućih performansi.

Sajam automobila u Ženevi ove godine traje do 17. marta, a svi koji se odluče doći mogu uživati u više od 900 izloženih automobila i u više od 150 svjetskih i evropskih premijera. Organizatori očekuju da će ove godine Sajam posjetiti više od 660.000 ljubitelja automobila.

Sajam je tradicionalno dan ranije počeo ceremonijom proglašenja Evropskog automobila godine, a ovaj put ova prestižna titula pripala je inovativnom Jaguaru I-Pace. Ovo je prvi ovakav trofej za britanski brend osvojen zahvaljujući električnom crossoveru. Jaguar I-Pace je zapravo bio izjednačen s konkurentom Apline A110 jer su oba automobila dobila 250 bodova, no ukupna pobjeda je pripala Jaguaru jer ga je veći broj glasača stavio na vrh svoje liste u odnosu na Alpine. KIA Ceed i Ford Focus su zauzeli treće i četvrto mjesto sa 247, odnosno 236 bodova.

Uvjerljivo najveće zvijezde ovogodišnjeg Sajma automobila u Ženevi dolaze iz Koenigsegga, Bugattija i Pininfarine.

Tako je Koenigsegg predstavio pretprodukcijsko izdanje ranije najavljenog nasljednika modela Agera RS, a iza naziva Jesko (ime oca koji je podržao san osnivača i vlasnika Koenigsegga) krije se ultrabrzi dvosjed za koji Christian von Koenigsegg kaže da je na prvim simulacijama (u kombinaciji s najmanjim prijanjanjem) razvio više od 482 km/h. Jesko pokreće temeljito modificirana verzija 5-litarskog V8 biturbo motora koji pokreće Ageru, a dodatno olakšan motor u kombinaciji s biogorivom E85 razvija 1.600 konjskih snaga i 1.500 Nm najvećeg obrtnog momenta. Za prijenos enormne snage na podlogu u Koenigseggu su napravili sopstveni 9-stepeni mjenjač koji je 90 kilograma lakši od mjenjača koji Bugatti ugrađuje u Chiron.

Bugatti je u Ženevi predstavio, kratko i jasno, najskuplji automobil na svijetu. Radi se o specijalnom modelu nazvanom La Voiture Noire, baziranom na hiperautomobilu Chiron koji košta 16,5 miliona eura. Automobil je već prodan i ima vlasnika, a pokreće ga quad-turbo W16 8.0-litarski motor koji razvija 1.500 KS i 1.600 Nm obrtnog momenta.

Treće čudo Ženevskog sajma ove godine definitivno dolazi iz Pininfarine. U saradnji s kompanijom Rimac Automobili iz Hrvatske koja je razvila sklop električnog pogona i baterija Pininfarina je razvila model Battista koji performansama čini sporim i zastarjelim čak i monstrume i Koenigsegga i Bugattija. Tako ovaj potpuno električni hiperautombil raspolaže sa čak 1.926 KS iz četiri elektromotora, što je više i od Rimca C_Two s kojim dijeli pogonski sklop. Na raspolaganju je i pregršt obrtnog momenta, tačnije 2.300 Nm, što znači da Battista do 100 km/h sprinta znatno kraće od 2 sekunde, do 300 km/h stiže za 12 sekundi i ima maksimalnu brzinu ograničenu na 350 km/h. Bit će ih proizvedeno 150 komada, a cijena od 2,2 miliona dolara čini se kao sitnica u odnosu na cijenu Bugattija.

Ipak, u Ženevi je zanimljivo i među automobilima za obične smrtnike, a ni tu ne nedostaje ni sportskih ni električnih premijera. Tako je SEAT došao sa svojim električnim konceptom el-Born koji najavljuje skori dolazak serijskog elektičnog modela ove marke, dok je u blizini predstavljen i Formentor, prvi zasebni model marke Cupra koja je posvećena izradi sportskih modela.

Kako se moglo očekivati, uz SEAT iz Volkswagen grupacije stiže još jedna najava električnog modela. Na istoj platformi tako je nastao Škoda Vision iV koji uz novu tehnologiju donosi i nove dizajnerske elemente koji bi se trebali naći i na serijskim modelima. Posebno nama zanimljiva činjenica je da je u dizajnerskom timu koji je "crtao" Vision iV bio i poznati dizajner iz BiH Omer Halilhodžić koji je od ranije poznat po izvrsnim radovima u Škodi i Mitsubishiju.

Također, pravi francuski dvoboj priredili su Renault i Peugeot. Dva možda i najvažnija modela ove dvije marke imala su premijeru u Ženevi, gdje je Peugeot 208 stigao u radikalno izmijenjenom izdanju, s potpuno novim dizajnom i elementima koje smo ranije vidjeli na modelu 508, dok je Renault potpuno promijenio svoj pristup i priklonio se evoluciji dizajna. Ipak, Clio pete generacije potpuno je novi model i svaki panel na karoseriji je nov, dok najveći napredak definitivno donosi izvrsnim uređenjem unutrašnjosti.

Za one kojima je Ženeva predaleko, kako u km tako i u KM, donosimo fotogaleriju nekih od najvažnijih noviteta ovogodišnjeg sajma.