Sjećate se Sparka? Električni novajlija je potpuno drugačiji, ali i dalje ima nisku cijenu
Godine 1998. u Južnoj Koreji je počela proizvodnja malog gradskog automobila italijanskog dizajna. Daewoo Matiz postao je hit u Evropi, a dijelom i u BiH, jer je bio jedan od najjeftinijih automobila ikada.
Proizvodile su ga tvornice širom svijeta po licenci, uključujući i Poljsku u Evropi, a imao je čak i gotovo savršenu kopiju proizvedenu u Kini. Od 2002. godine Daewoo je preimenovan u Chevrolet, a Matiz je postepeno postao Spark.

Nakon legendarne prve generacije, slijedila je i druga generacija. Treća generacija je potpuno izgubila ljupkost originalnog italijanskog dizajna, a prodaja u Evropi je pala na minimum iz mnogo drugih razloga. Četvrta generacija, kao tehnički blizanac Opela Karla nikada nije stigla u našu zemlju, a linija modela Spark je ukinuta i nema nasljednika od 2022. godine. Zadnji koji se prodavao u BiH je imao cijenu od 13.390 KM, ali to su iz ove perspektive bila neka druga vremena.
Sada se ime Chevrolet Spark vraća, ali značke će biti na sasvim drugačijem automobilu. Nakon četiri generacije malog gradskog hatchbacka, Spark postaje električni SUV, a i dalje je upakovan u karoseriju ispod četiri metra dužine.

Novi Spark je ustvari nastao politikom rebrendiranja postojećeg automobila. U Kini, General Motors vodi uspješno zajedničko ulaganje s državnim proizvođačima automobila SAIC i Guangxi Auto. Jedan od zajedničkih brendova je Baojun, koji ima par malih električnih SUV-ova pod nazivom Yep. A upravo je najveći od njih, Yep Plus, od prošlog proljeća postao osnova za novi Spark.
Četvrtaste forme automobil nije pretrpio neke veće promjene u dizajnu, u osnovi je samo Baojun logo zamijenjen prepoznatljivom Chevrolet zlatnom leptir mašnom. A tehnologija je ista, jer automobil ima elektromotor od 75 kW koji pokreće prednju osovinu, koji napaja LFP baterija od 42 kWh, što bi trebalo da bude dovoljno za domet od oko 400 kilometara po kineskom ciklusu mjerenja, ali u stvarnosti je to više od 300 kilometara.

Fokus na nisku cijenu automobila također dolazi od sporog punjenja, od maksimalno 50 kW. Automobil se može napuniti do 80 posto za 35 minuta. To će biti manje bitno, jer je ustvari najbitnija cijena na koju smo navikli dok je stari Spark bio dostupan. U Kini maleni Yep ima cijenu od 12.200 eura.
Novitet četvrtaste forme još nije krenuo na evropska tržišta. Prvo će se prodavati u Brazilu, zatim u Meksiku, a zatim na Bliskom istoku. Chevrolet nije prisutan u EU od 2015. godine, gdje trenutno prodaje samo sportsku Corvette.

Ni sam General Motors nije previše aktivan, nudeći električne modele Cadillaca na samo nekoliko evropskih tržišta. Međutim, upravo s električnim automobilima najveći svjetski proizvođač automobila želi se vratiti u Evropu u većem obimu. Moguće da uskoro vidimo i novi Spark, koji bi trebao imati cijenu od oko 20.000 eura.