KINEZI U EKSPANZIJI
62

Švedska postaje novi raj za EV vozila: Kineski XPeng krenuo s isporukama SUV-a G9

A. M.
XPeng se nastavlja probijati na švedskom tržištu, novoj oazi za električna vozila u Skandinaviji. Nakon limuzine P7, ovaj kineski proizvođač u usponu krajem prošlog mjeseca krenuo je sa isporukama svog SUV modela G9 na švedskom tržištu, temeljenom na E/E platformi koju je XPeng prodao Volkswagenu.

Poslije Norveške, Švedska je novo brzorastuće tržište i novi raj za električna vozila, s obzirom da baterijska vozila trenutno čine preko 40% lokalnog tržišta. Kad je riječ o azijskim proizvođačima, Šveđani su do sada uglavnom pribjegavali vozlima kineskog diva BYD vozila, jedinog kineskog brenda koji se može pohvaliti zapaženom prodajom u Skandinaviji. XPeng, inače Volkswagenov novi partner u elektrifikaciji, usmjeren je na širenje i povećanje prodaje, a u tome će im dodatno pomoći perjanica marke - G9.

Ranije je XPeng u ovoj skandinavskoj zemlji predstavio limuzinu P7, koja je prošlog mjeseca ipak pronašla put do skromnih 25 kupaca. S ne baš pristupačnim cijenama između 50.567 – 67.424 eura, P7 je bio prvi ponuđeni model marke u ovoj regiji. SUV G9, čija cijena varira između 59.000 – 69.950 eura, kročio je na švedsko tlo s nadom da će podići prisutnost i prodaju marke. U skoroj budućnosti, u Evropu će stići manji SUV G6, koji se u Kini prodaje izrazito dobro.

Fokusirajući se na model G9, ovaj SUV, veličine jedne Škode Kodiaq, može se pohvaliti dimenzijama od 4.891 mm/1.937 mm/1.680 mm i međuosovinskim razmakom od 2.998 mm. Nedavno ažuriran za modelsku godinu 2024., G9 u osnovi je postavljen na update-ovanoj ‘’pametnoj’’ platformi ze električna vozila (SEPA 2.0 EV), koju dijeli s broj manjim modelom XPeng G6. Međutim, evropski će kupci dobiti G9 temeljen na E/E platformi koju je XPeng prodao svom novom partneru - Volkswagenu. Ispod haube – ili bolje rečeno, ispod šasije – ulazni G9 za evropsko tržište sadrži jedan električni motor na zadnjoj osovini, koji razvija 313 KS i 430 Nm obrtnog momenta, a pokreće ga LFP paket baterija od 78,2 kWh s dometom od 460 km. Tu je i verzija, takođe s pogonom na zadnje točkove, ali s naprednijom 98-kWh ternarnom (NMC) baterijom veće gustoće energije, koja ovom SUV-u omogućava domet od 570 km. U ponudi je i verzija s dva elektromotora i pogonom na sve točkove, koja razvija 551 KS i 717 Nm, a napaja ih takođe baterija od 98 kWh. Arhitektura od 800V podržava punjenje na najbržim punjačima, postižući 10-80% kapaciteta baterije za samo 20 minuta.

Pokazujući poštovanje i ozbiljnost u poslovanju, u procesu isporuke prvih sedam isporučenih SUV-ova G9 u Stockholmu, učestvovao je glavom i bradom osnivač ovog brenda He Xiaopeng i lično čestitao prvim vlasnicima. To dovoljno govori koliko i s kojim pristupom Kinezi ulažu u širenje mreže na Starom kontinentu. Dok XPeng uspostavlja svoj biznis model u Švedskoj, dinamika tržišta električnih vozila ostaje promjenjiva. Početne prodajne brojke znale su biti nepredvidive, što dokazuje fluktuacija u prodaji BYD-ovog Atto 3, koji je znao jedan mjesec dominirati, pa sljedeći skupljati mrvice. Hoće li XPeng G9 uspješno ploviti kroz vikinške zemlje i osigurati svoju poziciju na tržištu, odlučit će vrijeme, ali je evidentno da se struktura tržišta novih automobila u Evropi mijenja u korist električni automobila, a Kinezi su pravi trn u oku Evropljana.