Donosi niz poboljšanja
30

Volkswagen predstavio osvježeni ID.3

D. B.
Dvije i po godine nakon lansiranja električnog modela ID.3, Volkswagen je predstavio osvježenu verziju.

Iako se možda ne čini na prvi pogled, VW tvrdi da je ID.3 (2024) ipak dobio značajna poboljšanja, njemačka kompanija ide toliko daleko da ovaj model naziva drugom generacijom. Između ostalog, automobil je dobio najnoviji softver, kao i nove praktične i pomoćne sisteme.

Iz perspektive dizajna, promjene su vrlo suptilne, no zahvaljujući njima ID.3 ipak ima upečatljiviji izgled. Promjene uključuju agresivniji prednji branik s povećanim otvorima za zrak.

Ostale promjene podrazumijevaju nove svjetlosne potpise LED prednjih i stražnjih svjetala, dok su segmenti na vratima prtljažnika također osvijetljeni. Automobil je dobio nove aerodinamički optimizirane felge od legura, crni krov s mat srebrnim detaljima na ivicama, a u ponudi su i nove boje uključujući Dark Olivine zelenu metalik boju.

Hauba se čini dužom zbog uklanjanja crne linije ispod vjetrobranskog stakla, a isti utisak ostavljaju i udubljeni dijelovi sa strana.

Unutrašnjost izgleda prilično slična onoj u aktuelnom modelu, no VW tvrdi da je implementirao brojne ideje kupaca. Između ostalog, haptičko iskustvo je optimizirano zahvaljujući većem kvalitetu materijala, uključujući mekane površine u kokpitu pokrivene pjenom.

Paneli na vratima su promijenjeni te sada sadrže mekše i veće površine s nešto boljim naslonima za ruku. Unutrašnjost ne sadrži materijale životinjskog porijekla, a koristio se visok udio recikliranih materijala. Npr., Artvelours Evo materijal od mikrovlakana, koji se koristi za obloge vrata i presvlake sjedišta napravljen je 71 posto od recikliranog plastičnog otpada.

Kao i ranije, VW ID.3 ima dva samostojeća displaya, kompaktni ekran za vozača od 5,3 inča kojim se upravlja pomoću kontrola osjetljivih na dodir na multifunkcionalnom upravljaču, a tu je i veći 12-inčni ekran osjetljiv na dodir, koji kontroliše navigacijski sistem, funkcije telefona, multimedijalni sadržaj, pomoćne sisteme i postavke vozila.

Infotainment sistem je doživio nekoliko promjena u strukturi menija poput informativnijeg menija za punjenje koji se sada nalazi na gornjem nivou glavnog displaya. Nažalost, kritikovani slajderi osjetljivi na dodir za kontrolu klime i dalje su tu.

Što se tiče povezivanja, pametni planer ruta Electric Vehicle Route Planner je poboljšan i unaprijeđen. Na dužim putovanjima pravi raspored zaustavljanja za punjenje kako bi dolazak na odredište bio što brži, a koristi aktuelne informacije o saobraćaju i prognoze pored nivoa napunjenosti baterije.

Elektronska platforma modela ID.3 usvojila je novi koncept tako da koristi dva kompjutera visokih performansi ICAS, koji su glavne komponente. Ovi računari rješavaju niz zadataka koji su inače raspoređeni na veliki broj malih kompjutera. Ipak, osnovne funkcije vozila ostaju na njihovim odvojenim kontrolnim jedinicama.

Poboljšanja u oblasti pomoćnih sistema uključuju upotrebu roja podataka u funkciji Travel Assist, dok Park Assist Plus s memorijskom funkcijom omogućava automatsko preuzimanje i korištenje sačuvanih manevara pri parkiranju.

Obnovljeni ID.3 i dalje pokreće isti nazad postavljeni električni motor koji isporučuje 201 KS i 310 Nm obrtnog momenta. U ponudi su i dalje baterije kapaciteta 58 i 77 kWh, a i domet je isti kao ranije. Veća baterija omogućava da ID.3 Pro S pređe 546 kilometara, dok ID.3 Pro s manjom baterijom prelazi 426 kilometara.

Na DC stanici za brzo punjenje baterija od 77 kWh se napuni od 5 do 80 posto za 30 minuta pri brzini do 170 kW. Bateriji od 58 kWh u modelu ID.3 Pro je potrebno 35 minuta da obavi isti ciklus punjenja brzinom od 120 kW.

Kada će početi prodaja obnovljenog modela ID.3 u Evropi, zasad nije zvanično objavljeno, ali se očekuje da će se to dogoditi u četvrtom kvartalu.