Stigao u BiH
115

Vozili smo Citroen C4 Cactus: Udobnost i prostranost u genima

Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Citroen C4 Cactus napokon je stigao u BiH, a novinar portala Klix.ba se našao u odabranoj grupi predstavnika sedme sile te je imao priliku isprobati ovu kompaktnu limuzinu, kako je opisuju čelnici francuske kompanije.

Prezentacija Citroenovog C4 Cactusa upriličena je u Vitezu s bazom u etno selu Čardaci u čijoj smo okolini na kraćoj testnoj vožnji mogli donekle iskusiti vozne osobine i udobnost, faktore koji su bili u fokusu pri dizajniranju automobila, a sada su među ključnim adutima francuskog proizvođača kada je riječ o ovom modelu.

Promjena dizajna za uspon u višu klasu, velika mogućnost personalizacije

Novi C4 Cactus se ističe novim širokim i izražajnim prednjim krajem, preoblikovanim bokovima te naglašenim i uglađenim stražnjim krajem s novim tankim LED svjetlima s 3D efektom. Međuosovinsko rastojanje od 2,60 m i kratki prevjesi zaslužni su za kompaktne dimenzije C4 Cactusa (dužina 4,17 m, širina 1,71 m, visina 1,48m) koji je, kako je najavljeno iz Citroena, zaista okretan i lako upravljiv automobil, što je posebno značajno u gradskim sredinama.

Tipični vizuelni elementi naglašavaju fluidnu karoseriju, a tu su i poznati Airbump elementi koji je štite i tako smanjuju troškove održavanja. Ovi elementi se nalaze na donjim dijelu vrata, a plastičnu zaštitu imaju blatobrani, pragovi te prednji i stražnji kraj vozila. Preciznije, radi se o zaštiti postavljenoj oko cijelog automobila (360 stepeni). Cilj je zaštititi karoseriju u gradskim sredinama, ali i u situacijama kada se vozač odluči za neku off-road vožnju. Također, neprekidna staklena površina, od vjetrobranskog stakla, duž karoserije pa do trokutastog stražnjeg stakla, lebdeći krov i prednji dio podijeljen na dva nivoa istaknuti su vizuelni elementi. Branici su u boji karoserije i spajaju se s fluidnim linijama bokova karoserije i vrata prtljažnika. Prednji i stražnji odbojnik posjeduju ventilacijske otvore koji ostavljaju dojam široke aerodinamične siluete.

Kupci imaju veliku mogućnost personalizacije, tačnije, na raspolaganju im je 31 kombinacija vanjske personalizacije uz devet boja karoserije i četiri Color paketa koji uključuju obojene elemente poput okvira maglenki i detalja na Airbump elementima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Unutrašnjost je prilično kvalitetno izrađena, čini je nimalo dosadna kombinacija mekanih površina i plastike, a pažnju privlači neobična armaturna ploča s malom ali preglednom instrument tablom s osnovnim informacijama, kao i centralnim 7-inčim ekranom osjetljivim na dodir te retro ručke u obliku kaiševa na unutrašnjim panelima vrata. Kad smo već kod 7-inčnog ekrana, recimo da podržava funkciju Mirror Screens za Android Auto, Apple CarPlay i MirrorLink sisteme, kao i navigacijski sistem Citroen Connect Nav.

Panoramski krov doprinosi ugodnoj i relaksirajućoj unutrašnjosti te nudi visoku termičku, svjetlosnu i zvučnu zaštitu.

Kupci mogu birati između devet boja karoserije a to su bijela Banquise, crna Obsidien, siva Platinium i siva Acier, crvena Aden, maslinastosmeđa Olive Brown, plava Emeraude Blue, bijela Perle Nacré i ljubičasta Deep Purple. Za veću personalizaciju tu su četiri Color paketa, Glossy Black, Silver Chrome, Anodised White i Anodised Deep Red, koji su u kontrastu s bojom karoserije te naglašavaju Airbump elemente da donjem dijelu prednjih vrata i prednjem braniku.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Citroen nudi i pet modela aluminijskih naplataka, a to su 16-inčni Square sivi i crni naplaci, 17-inčni crni i dvobojni crni Cross naplaci te dvobojni bijeli 17-inčni Cross naplaci.

Također, kupci mogu birati i između pet vrsta personalizacije unutrašnjosti. Serijsko uređenje unutrašnjosti je jednostavno i sa sjedištima presvučenim tkaninom Mica Grey, sivom armaturnom pločom i naslonima za ruke te sivim kaiševima na vratima.

Metropolitan Red uljepšava prostor unutrašnjosti sjedištima presvučenim tkaninom Silica Beige, tamnocrvenom trakom na gornjem dijelu naslona, tamnocrvenom armaturnom pločom te naslonima za ruke i kaiševima u bež boji na vratima i na pretincu za rukavice Top Box.

Wild Grey donosi sjedišta presvučena tkaninom Silica Grey, blijedosivu traku na gornjem dijelu naslona, sivu armaturnu ploču i naslone za ruke te sive kaiševe na vratima i na pretincu za rukavice.

Hype Grey je elegantan i luksuzan izbor, sjedišta su presvučena zrnatom kožom Black, armaturna ploča je siva kao i nasloni za ruke te kaiševi na vratima i pretincu za rukavice.

Hype Red donosi sjedišta presvučena bež kožom Nappa i bež tkaninom, trakom od tamnocrvene Alcantare na gornjem dijelu naslona, tamnocrvenom armaturnom pločom te naslonima za ruke i kaiševima u bež boji na vratima i na pretincu za rukavice.

Udobnost, prostranost i užitak u vožnji iznad svega

Kako poručuju iz Citroena, novi C4 Cactus donosi novu dimenziju udobnosti u svijet automobila. Francuska kompanija je prva u Evropi koja je uvela ovjes s progresivnim hidrauličnim graničnicima, tehnološko rješenje koje osigurava odličnu udobnost prigušujući neravnine na putu dajući osjećaj vožnje na "letećem tepihu". Kako bi kupcima bilo što udobnije, Citroen je C4 Cactus opremio novim Advanced Comfort sjedišima. Fokus pri dizajniranju bio je pravilan udoban položaj sjedenja. Prema našem iskustvu, ta sjedišta su zaista udobna, dovoljno široka u gornjem i donjem dijelu čak i za one krupnije i visoke osobe, međutim, možda bi mogla biti malo "čvršća" u bočnim dijelovima, ali to je stvar ukusa. U izradi sjedišta je korištena nova pjena visoke gustoće za još udobnije sjedenje. Radi se o pjeni visoke gustoće koja omogućava i optimalnu udobnost i sprečava ulijeganje nakon višesatne vožnje, ali i starenje sjedišta nakon nekoliko godina upotrebe. Jedno je sigurno, duža putovanja nećete ni osjetiti.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Pozitivno nas je iznenadila zadnja klupa, prostrana i sa sasvim dovoljno prostora za koljena, glavu i ramena. Dva odrasla putnika će se osjećati jako udobno i opušteno, baš kao vozač i suvozač ispred njih. Prostranosti doprinose udubljeni paneli vrata, kao i stražnje stranje sjedišta vozača i suvozača, što koristi koljenima putnika na stražnjim sjedištima.

Zvučna izolacija je također dosta dobra, a ni motori s naglaskom na dizelaš nisu previše bučni.

Ni prtljažnik vas neće razočarati svojom zapreminom od 385 litara, a ukoliko vam je potrebno više prostora, onda spuštanjem naslona zadnje klupe dobijate ukupnu zapreminu od 1.170 litara.

Putnicima su na raspolaganju i razni pretinci za flaše i sitnice, a posebno su veliki oni na vratima.

Napredni sigurnosni i pomoćni sistemi olakšavaju svakodnevnicu

Citroen je svoj C4 Cactus opremio modernim pomoćnim i sigurnosnim sistemima, a to su automatsko kočenje u nuždi (Active Safety Brake), sistemom za prepoznavanje znakova ograničenja brzine, sistemom upozorenja na nenamjerno prelaženje linije AFIL, podsjetnikom na pauzu (Coffe break alert), sistemom praćenja pozornosti, sistemom za nadzor mrtvog ugla, Park Assist sistemom za lakše parkiranje, kamerom za pomoć pri vožnji unazad, pomoćnim sistemom za kretanje na uzbrdici, maglenkama s bočnim osvjetljenjem, otključavanjem i pokretanjem vozila bez ključa te Grip Control sistemom za prilagođavanje prijanjanja prednjih točkova ovisno o podlozi.

Benzinski i dizelski motori sa 6-stepenim mjenjačima

Novi C4 Cactus je dostupan u svojoj najsnažnijoj verziji s benzinskim motorom PureTech 130 s turbopunjačem, koji je uparen s manuelnim 6-stepenim mjenjačem. Motor PureTech 110, također s turbopunjačem nudi se s manuelnim mjenjačem ili s automatskim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa. Tu je i osnovna verzija s motorom PureTech 82 i manuelnim mjenjačem.

Što se tiče dizelskih motora, novi C4 Cactus je dostupan je BlueHDi 100 motorom i manuelnim mjenjačem, kao i BlueHDi 100 motorom uparenim s manuelnim mjenjačem. U jesen 2018. godine bit će dostupan na našem tržištu s dizelskim motorom BlueHDi 120 i 6-stepenim automatskim mjenjačem.

Cijene novog C4 Cactusa

Najjeftiniji Citroen C4 Cactus je benzinac s PureTech 82 motorom, manuelnim mjenjačem i Feel opremom, a košta 25.697 KM, dok cijena najskupljeg benzinca PureTech 110 s automatskim 6-stepenim mjenjačem i opremom Shine iznosi 34.137 KM.

Što se tiče dizelaša, BlueHDi 100 s manuelnim mjenjačem i opremom Feel košta 29.448 KM, dok cijena istog dizelaša, ali s opermom Shine iznosi 32.449 KM po čemu je i vrh ponude modela C4 Cactus.

Kupci u BiH već mogu naručiti svoj automobil.