Iako se pregrijavanje i "prokuhavanje" rashladne tekućine motora rjeđe dešava u modernim automobilima manja curenja ili oštećenja mogu dovesti do gubitka tekućine tokom vremena.
Prema ADAC-u, uzrok može biti, na primjer, ugriz životinja na crijevima. Ako su crijeva zategnuta, a nivo tekućine i dalje pada, problem može biti u pumpi za vodu ili dihtungu glave motora. Mnoga vozila sada imaju sistem za prijavljivanje greške kada je nivo rashladne tečnosti prenizak.
Provjeravajte i dolijevajte samo kada je motor hladan
Kada motor radi ili je topao ne biste trebali otvarati poklopac ekspanzione posude da biste provjerili ili dopunili rashladnu tekućinu. Naime, sistem je tada pod pritiskom i otvaranje bi vas moglo ozbiljno ozlijediti ili opeći od vruće rashladne tekućine. Također, ako sipate hladnu rashladnu tečnost u vrući motor, mogu nastati i pukotine u sistemu za hlađenje.
Ako je motor još topao, trebali biste izvršiti samo vizualni pregled rashladne tekućine izvana, ako je moguće: Uglavnom bijela ili prozirna posudu za tekućinu ima iscrtane oznake za minimalni i maksimalni nivo tekućine. Kada je motor hladan, nivo tečnosti treba da bude između te dvije granice.
Ako je nivo tekućine previsok posjetite servis, a ako je prenizak provjerite curi li sistem za hlađenje. Ako dolijete tečnost i nakon kratkog vremena nivo je ponovo nizak, ili otkrijete mrlje od vlage ispod automobila, trebate također posjetiti servisnu radionicu što je prije moguće.
Prilikom vizuelne kontrole treba obratiti pažnju i na stanje tečnosti. Ako je rashladna voda promijenila boju ili ako u njoj plutaju čestice, to ukazuje na koroziju. Film ulja ukazuje da je dihtung glave motora neispravan.
Kako dopuniti rashladnu tečnost?
Kada je motor hladan, otvorite poklopac ekspanzione posude i dolijte tečnost dok nivo ne bude između oznaka min i max.
Koja rashladna tečnost mi treba?
Pošto je sistem hlađenja složen ciklus koji je od vitalnog značaja za motor potrebno je znati i da je vrlo važna sama mješavina rashladne tekućine.
Na tržištu postoje koncentrati koje možete sami miješati, kao i gotove mješavine u kojima je sadržaj vode već dovoljan. Svaki proizvođač vozila navodi ispravan odnos u uputstvu za upotrebu. Ovo je jedini način da se osigura optimalna zaštita od smrzavanja i korozije.
Različite boje rashladne tečnosti koriste se za brzu orijentaciju i kako bi se osiguralo da se rashladna sredstva različitih specifikacija ne pomiješaju slučajno. Prilikom odabira pravog proizvoda, međutim, nije presudna boja, već identifikatori tipa kao što su G11, G12+ ili G13. Da biste bili sigurni koji vam treba pročitajte priručnik za svoj automobil ili pogledajte ekspanzionu posudu. Na njoj je utisnuta ili odštampana oznaka odgovarajuće tekućine.
Ako ipak niste sigurni koja rashladna tekućina se koristi, bolje je posjetiti specijaliziranu radionicu.
Mogu li dopuniti vodu iz slavine?
Ako morate dopuniti rashladnu tečnost, a nemate odgovarajuće sredstvo pri ruci nemojte sipati rashladnu tečnost koja nije preporučena, ali možete koristite destilovanu ili dejonizovanu vodu.
Voda iz slavine se ne bi trebala sipati u rashadni sistem motora jer postoji opasnost od stvaranja naslaga kamenca u krugu hlađenja. Samo u ekstremnim i hitnim slučajevima, na primjer ako će doći do kvara zbog pregrijanog motora, možete koristiti vodu iz slavine, ali trebali biste je što prije ispustiti iz sistema i zamijeniti odgovarajućom tekućinom.
Dosipanje destilovane vode: šta je sa antifrizom?
Sve uobičajene rashladne tečnosti sadrže dovoljno aditiva protiv zamrzavanja - antifriza. Međutim, ako ste morali dopuniti još malo vode i ako niste sigurni da li ste dobro pomiješali rashladnu tekućinu ili je rashladna tekućina starija u svim servisima možete testirati tačku mržnjenja tekućine u sistemu.
Trebam li mijenjati rashladnu tečnosti i kada?
Rok trajanja rashladnih tečnosti nije neograničen. Obratite pažnju na preporuke proizvođača vašeg vozila. Za neke automobile preporučuje se zamjena rashladne tekućine na svakih 50.000 kilometara, za druge do 200.000 kilometara, dok neki uopšte ne preporučuju promjenu.
Tekućina za pranje stakala u rashladnom sistemu! Šta raditi?
Ovo je česta greška. Miješanje rashladne tečnosti sa dodatkom vode za brisače, koji je takođe obojen. Ako ste ovo sredstvo stavili u krug za hlađenje, rashladnu tekućinu trebate promijeniti što je prije moguće u stručnoj radionici. Komponente aditiva za vodu za brisače bi inače mogle napasti rashladni krug i dovesti do korozije.