Istražili smo: Koliko košta održavanje Octavije 2.0 TDI i 1.5 TSI do 100.000 kilometara?
Od 1996. godine do danas, Česi su "lansirali" četiri generacije i proizveli više od sedam miliona jedinica Octavije. Od tog broja, ako govorimo o prodaji novih automobila, skoro 19.000 ih je isporučeno na bh. tržištu.
Škoda je četvrti najprodavaniji brend, dok je Octavia drugoplasirani hatchback u Evropi. Kod nas u BiH, naravno, "oboje" su broj jedan. Iako s Octavijom emocije treba ostaviti po strani, ona je svestrani automobil nad kojim djeluje čista racionalnost. Tragom njene ogromne popularnosti pokušali smo detaljno analizirati aktuelni model u dva najpopularnija izdanja i saznati koliko košta održavanje do 100.000 kilometara.
Dizel više nije dominantan kao prije
Octaviju je teško zamisliti bez dizela, a 2.0 TDI sa 150 KS i 360 Nm obrtnog momenta je prvi izbor kupaca. Dobrim dijelom i 1.5 TSI se sve češće bira, koji je na redizajniranoj Octaviji ažuriran s etiketom EVO II, a prednost ima jača verzija sa 150 KS (250 Nm), vjerovatno jedan od najsofisticiranijih benzinaca iz serije EA211.
Kako ih upariti drugačije nego s DSG automatikom, naročito što jači TDI više nije raspoloživ s ručnim mjenjačem. Otkrivamo da dizel više biraju oni koji razmišljaju o prodaji i manjem padu vrijednosti kao polovnog vozila, dok benzince, čija popularnost sve više raste, odlaze u vlasništvo onih vozača koji nisu opterećeni prodajom.
Oni koji odaberu benzinac u startu štede oko 3.300 KM. Međutim, otkrivamo da kroz proces održavanja i konkretne cijene redovnih servisa i posjedovanja vozila, ova prednost ide više u njegovu korist, iako dizel sve kompenzira boljom preprodajnom vrijednošću.
Nekad Passat - Danas Octavia
Analizirati dimenzije nema potrebe. S redizajnom je karoserija izdužena na skoro 4,70 metara. Međuosovinski razmak od približno 2,69 metara, jednako kao i vrhunski gepek sa okruglo 600 litara zapremine, do kojeg se dolazi preko praktičnih petih vrata, ostali su na nivou prethodnice.
Čehinja je automobil koji ne treba posebno predstavljati. Ona je svestrani auto za sve prilike i tipični dokaz da automobil ne mora nužno biti SUV da bi privukao kupce. U vremenu konstantnog rasta cijena, Octavia je istovremeno zamjena za tradicionalni izbor dizel limuzine koju je na našim prostorima decenijama činio Passat. Gabaritima je odskočila od svih prije, u očima kupaca ona je "limuzina", iako kao liftback nudi praktična peta vrata, a i dalje je dobavljiva kao dizel.
Po pitanju cijene, što smo nekad prije mogli dobiti Passat dizel za nešto malo iznad 50.000 KM, danas je to Octavia, naročito što se Passat više ne proizvodi kao limuzina, već isključivo kao karavan i što košta znatno više. Zato Octavijina uloga nikad nije bila važnija, a to na koncu dokazuju i prodajne brojke.
Kupcima su na raspolaganju tri različita paketa opreme, a cijene osnovnih modela možete vidjeti u tabeli iznad. Krajnja cijena za kupca zavisi od finalne konfiguracije vozila na osnovu preferencija kupca i onog što bi rekli - koliko se može finansijski protegnuti.
Cijene servisa blago na strani benzinca
Ono najvažnije, cijene redovnih servisa u ovlaštenom servisu nisu prenapuhane. Ko ima za novu Octaviju, vjerujemo da može lako podnijeti oko 500 KM u prosjeku za godišnji servis, koji je standardno predviđen na intervale na 15.000 kilometara ili jednom godišnje, pa šta prije nastupi. Cijene smo dobili u ovlaštenom servisu Porsche Sarajevo, jednom od 16 dostupnih u BiH.
Razlika je samo što dizelu pri redovnom godišnjem servisu treba 0,8 litara više ulja po istoj specifikaciji kao kod benzinca - 0W20, kao i AdBlue tekućina za DPF filter koja se "plaća" i sipa u kanisterima od 10 litara. Kod benzinca se na 60.000 kilometara mijenjaju svjećice, pa je taj servis u iznosu od 736 KM i najskuplji do 100.000 kilometara, dok je kod dizela najskuplji redovni servis tek na 90.000 kada se mijenja filter goriva, a taj servis košta 708 KM. Unutar ova dva servisa uračunat je i servis zamjene kočionog ulja, što je praksa koja je preporučena nakon svake dvije godine.
S obzirom da smo pravili računicu do 100.000 kilometara, zadnji servis bi bio na 90.000 km ili nakon šest godina u onim standardnim okvirima. Garancija na vozilo iznosi pet godina ili 150.000 kilometara, što znači da prema ovoj "matematici" šesti servis je van garantnog roka, ali svejedno i tada je poželjno nastaviti održavati vozilo u ovlaštenom servisu zbog sigurnosti i historije održavanja.
Ono nužno ne znači da će prosječni vozač preći 90.000 km, kao niti da će to izvesti za šest godina, jer postoje vlasnici koji godišnje prelaze 10.000 - 12.000 kilometara, pa ih prije "stigne" vremenski servis nego onaj po pređenoj kilometraži. Suprotno tome, ako je vozilo u vlasništvu firme, onda dva ili čak tri puta godišnje dolazi na servis, jer prelazi mnogo više kilometara od prosječnog vozača, što znači da nabaci mnogo više kilometara za manji vremenski period i shodno tome češće mijenja ulje, filtere i ostale neophodne dijelove.
Međutim, pravili smo računicu na bazi prosječnog vlasništva, što znači da nakon šest godina, bez obzira da li prešli 90.000 km ili manje, kod benzinca nas čeka trošak redovnog servisa manji od 3.000 KM, dok za dizela treba nešto malo iznad 10 posto više. Tačnije, redovni servisi do navedene kilometraže za Octaviju 1.5 TSI DSG koštaju 2.928 KM, a za 2.0 TDI DSG – 3.264 KM. Treba uzeti u obzir da su ovo aktuelne cijene i da iste mogu varirati u od servisa do servisa, odnosno od visine marže ili cijena radnog sata, kao i od akcije na vozila starija od četiri godine.
Ukupni trošak može biti i manji, budući da mreža ovlaštenih servisa na vozila starija od četiri godine obično u određenom dijelu godine pravi akcijsku ponudu, pa cijena servisa može biti i 20 posto niža. Ono što treba uzeti u obzir je da Octavia dizel može imati mrvicu veći trošak na račun AdBlue aditiva, a prema iskustvu servisera većina vozača može razvući jedan tank kapaciteta od 12 litara godišnje (u servisu se dosipa najmanje 10 litara), što je trošak manji od 50 KM, a samostalnim točenjem na pumpi i dvostruko manje. Međutim, bez obzira što AdBlue na "pištolju" ne traje kao onaj iz kanistera, njegova potrošnja najviše zavisi od vrste i stila vožnje, pa je ovaj trošak nemoguće tačno predvidjeti, ali svakako nije ogroman da bi pravio veliku razliku.
Ostali troškovi: Kočnice, metlice, registracija, gume…
Mimo ugođaja u vožnji s automatskim mjenjačem, takvi automobili se ne mogu osloniti na kočenje motorom kao oni s ručnim mjenjačem, pa smo troškove uvećali za iznos zamjene prednjih diskova (833 KM), prednjih (360 KM) i zadnjih disk pločica (300 KM), budući da se zadnje kočnice mnogo sporije troše od prednjih. Ako vas "stigne" zamjena prednjih diskova, onda u paketu treba zamijeniti i pločice, što znači da taj prednji set košta 1.193 KM s rukama.
Cijenu održavanja smo uvećali za dodatna dva seta metlica brisača, po principu zamjene svako dvije godine, a cijena jednog para je 120 KM. Može naravno i povoljnije, ali računicu smo kreirali na bazi servisiranja u navedenom ovlaštenom servisu.
Također, računali smo da prosječan vozač do 100.000 kilometara treba nabaviti dodatni set ljetnih i dva seta zimskih guma. Računicu smo zasnovali na srednjoj veličini alu točkova od 17 inča. Iako nema jasnih pravila, čak i ako ste prosječan vozač koji gaji defanzivan stil vožnje, gume nakon četiri, odnosno pet godina gube optimalna svojstva, pa ćete doći u situaciju da nabavite, ne nužno i "potrošite" sva četiri seta, ali trošak neće izostati. Za dodatna tri seta guma u dimenzijama 205/55 R17 prosječne nabavne vrijednosti od 225 KM po komadu potrošit ćete još 2.700 KM bez troška zamjene i balansiranja. I ovo naravno može povoljnije, a može i skuplje. Sve zavisi od stila vožnje, "čuvanja" vozila, imate li garažu ili ne, te koliko ste spremni potrošiti na održavanje vozila.
Dizel (750 KM - okvirna cijena produženja) u odnosu na benzinaca (650 KM) podiže cijenu prilikom registracije za oko 100 KM godišnje zbog većih troškova na račun eko-testa, putarine i poreza. I ove cijene mogu varirati, zavisno od entiteta, gradova i osiguravajuće kuće.
Benzincu prednost u startu, dizelu u finišu
Kad podvučemo crtu, velike razlike u održavanju između benzinca i dizela nema. Zaključno sa servisom na 90.000 km, benzinac će na račun niže nabavne cijene od 3.300 KM, te blage uštede prilikom održavanja i godišnje registracije, donijeti vlasniku dodatnih 1.000 KM uštede. Ipak, vjerujemo da će vlasnici dizela sve nadoknaditi prilikom prodaje, jer je Octavia dizel na našem tržištu jedinica vrijednosti. Također, kod dizela je blaga prednost u potrošnji, te će vlasnici kompenzirati dio troškova na račun goriva, mada je razlika zbog unaprijeđenja benzinca u nekim mjerenjima skoro nepostojeća.
Možda će vas zanimati, vlasnike dizelske Octavije na 120.000 kilometara čeka zamjena ulja u DSG mjenjaču, što je dodatni trošak od 610 KM, što je recimo zahvat kojeg nema na benzincu, s obzirom na koncept "suhog" kvačila. Veliki servis je nekad donosio glavobolju, danas se prosječan vlasnik pošteno navoza, pa čak i zamijeni vozilo prije tog zahvata. Iako mimoilazi našu analizu, navest ćemo da je predviđeni interval zamjene razvodnog sistema kod Octavije 1.5 TSI predviđen na 10 godina ili 180.000 km, dok je kod TDI-a ovaj drugi uslov produžen na 210.000 kilometara. Cijena dijelova za zamjenom u ovlaštenom servisu iznosi oko 1.300 KM.