Ovo je pet najsnažnijih ikad proizvedenih hiperautomobila sa SUS motorima
Ako smo 1970-ih i 1980-ih godina svjedočili dolasku snažnim sportskim automobila koje danas nazivamo superautomobilima, tokom zadnje dvije decenije performanse su otišle na viši nivo, a takva su vozila status ‘’super’’ zamijenili u ‘’hiperautomobili’’. Sve je počelo kada se Bugatti digao iz pepela i proizveo suludi Veyron. Pušten na javne ceste 2005. godine s ogromnim W16 quad-turbo motorom od 987 KS, instaliranim iza putničkog prostora, ubrzo je oborio svjetski rekord kao najbrži serijski automobil.
Sljedećih godina nekoliko proizvođača automobila pridružilo se francuskoj marki u misiji pomicanja granica snage i brzine. Dobar dio aktuelnih moćnih hiperautomobila zadnjih par godina se oslanja potpuno električne pogonske sklopove. Ipak, modeli koji koriste samo motore sa unutrašnjim sagorijevanjem ne zaostaju mnogo. Ovo je trenutno pet najjačih ikad napravljenih.
5. Bugatti Divo - 1.479 KS
Otkako je predstavio Veyron, Bugatti je nastavio nizati hiperautomobile koji oduzimaju dah, a koji su sa svakom novom verzijom postajali sve moćniji. Remek-djelo kreirano za stazu – Divo, javnosti je predstavljeno 24. augusta 2018. na događaju održanom u Kaliforniji, a godinu dana kasnije krenuo je u proizvodnju.
Poput Veyrona i Chirona, ovaj ‘’alat’’ za stazu nazvan je po jednom od Bugattijevih legendarnih vozača, Albertu Divu, dok je njegov dizajn miješao elemente inspirisane Type 57SC Atlantic i konceptom Vision Gran Turismo. Još jedna tradicija u nastanku prenesena iz modernog ‘’brata’’ bila je instalacija quad-turbo W16 snagatora sa snagom od 1.479 KS.
Iako ga ta brojka stavlja u rang sa standardnim Chironom na kojem se temelji, Divo je brži na testnoj stazi Nardo zahvaljujući superiornoj aerodinamici. Međutim, budući da njegovo ‘’tijelo’’ stvara veći otpor pri većim brzinama, najveća brzina mu je pala na krajnjih 380 km/h.
Ovaj fantastični hiperautomobil proizveden je od 2019. do 2021. u 40 primjeraka, a svaki od njih je prodat po cijeni višoj od 5 miliona dolara.
4. Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 1.578 KS
Nazvan po tvorničkom vozaču Bugattija - Louisu Chironu, dugoočekivani nasljednik Veyrona ušao je u proizvodnju 2016. Iako je W16 takođe posuđen od Veyrona, brojne nadogradnje povećale su snagu na 1.479 KS, gotovo 500 KS više od motora napravljenog u prvom Veyronu. Koliko god ta brojka bila zapanjujuća, Bugatti je u 2019. isporučio još jači Chiron Super Sport 300+ od čak 1.578 KS.
Ograničen na samo 30 primjeraka po cijeni od 3,5 miliona dolara po ‘’komadu’’, Super Sport dolazi u prilagođenoj ‘’goloj’’ karbonskoj karoseriji s narandžastim prugama preko cijele dužine automobila. Automobil je također imao limitator maksimalne brzine, ali Bugatti je pokazao da opravdava svoje ime, tako da ovaj model može ići preko 483 km/h bez njega na zatvorenoj stazi.
Isti pogonski sklop korišten je i 2022. na rjeđem i još skupljem modelu Bugatti Centodieci.
3. Koenigsegg Jesko – 1.600 KS
Švedski Koenigsegg je jedan od proizvođača automobila koji je uvijek bio za petama Bugattiju u smislu luđačkih performansi i na kraju ga je uspio nadmašiti. Nakon što je stekao ime sa zvijerima sa centralno postavljenim motorom kao što su CCR, CCX ili Agera, švedski proizvođač otkrio je svoj najnoviji hiperauto koji prkosi fizici na Ženevskom sajmu automobila 2019.
Nazvan u čast oca osnivača Christiana von Koenigsegga, Jesko dolazi u dvije različite konfiguracije: standardni Attach s velikom potisnom snagom i brza verzija Absolut, koja teoretski može postići sulude brzine od 530–560 km/h.
Obje verzije pokreće isti 5,0-litreni twin-turbo V8, najnovija jedinica koja se prethodno koristila u Ageri. Na standardni benzin, motor razvija 1.280 KS, ali može raditi i na biogorivo E85, što povećava snagu na nevjerovatnih 1.600 KS.
2. SSC Tuatara - 1.750 KS
Jerod Shelby (nevezano uz legendarnog Carrolla Shelbyja) imao je misiju da ispiše novo poglavlje u knjizi historije američkih automobila razvojem najbržeg serijskog automobila na svijetu. To mu je uspjelo 2007. kada je SSC Ultimate Aero postavio novi Guinnessov svjetski rekord postigavši brzinu od 410 km/h, no tri godine kasnije Bugatti Veyron Super Sport uspio je srušiti taj rekord.
SSC je počeo razvijati još bržeg nasljednika nazvanog Tuatara, a 2018. javnosti je prikazana serijska verzija. Dizajniran od strane bivšeg glavnog stiliste iz studija Pininfarina - Jasona Castriote, prekrasni hiperautomobil pokreće bijesni 5,9-litreni twin-turbo V8 koji razvija 1.350 KS na obični benzin.
Međutim, poput Jeska V8, Tuataru također može pokretati gorivo E85, što povećava snagu na 1.750 KS. Što je još impresivnije, SSC nudi nadogradnju koja nije u saobraćaju legalna i koja omogućuje motoru da guta metanol i razvija čak 2.200 KS. Tuatara je nekoliko puta pokušala oboriti brzinski rekord serijskog automobila, postigavši 475 km/h u proljeće 2022., ali taj rekord još nije službeno priznat.
1. Hennessey Venom F5 - 1.817 KS
Od svog osnivanja 1991. godine, Hennessey je stekao ime kao jedan od najboljih američkih tunera uzimajući moćne serijske modele i čineći ih još moćnijima. Još 2010. godine kompanija je otkrila projekat koji je imao za cilj stvoriti njihov serijski model s njihovim dizajnom, koji će biti jedan od najbržih i ujedno najimpresivnijih hiperautomobila ikada napravljenih.
Na kraju, nazvan Venom F5, inžinjersko remek-djelo konačno je ušlo u proizvodnju 2020. nakon decenije mukotrpnog razvoja. Osim što je jedan od najljepših automobila ikada napravljenih u SAD-a, Venom F5 zadivljuje svojim strašnim motorom.
Temeljen na Chevy LS arhitekturi, 6,6-litreni twin-turbo V8 koji obožava visoke obrtaje, a nazvan opravdano Fury, može proizvesti čak 1.817 KS. Još je zapanjujuće da može isporučiti tu nevjerovatnu brojku na običnom benzinu E85. Zahvaljujući svom impresivnom V8, Venom F5 trenutno je najsnažniji hiperautomobil kojeg pokreće isključivo motor s unutrašnjim sagorijevanjem.