Nakon istraživanja
38

Pagani odustao od planova za električni automobil i fokusirao se na V12 motor

D. B.
Pagani je nakon četverogodišnjeg istraživanja donio odluku da ne proizvede električni automobil te se umjesto toga fokusirao na V12 motor.

"Godine 2018. smo formirali tim koji je radio na potpuno električnim automobilima. Primarna odgovornost tima je bila da utvrdi kako homologirati električne automobile širom svijeta, posebno u SAD-u, no tokom četiri godine nismo pronašli interes na tržištu električnih superautomobila", izjavio je ranije osnivač i direktor kompaniej Horacio Pagani.

Prvi problem je težina. Paganijevo istraživanje je pokazalo da bi bilo potrebno koristiti bateriju tešku 600 kg kako bi se proizveo održiv električni hiperautomobil, a to je više od polovine težine kompletne Huayre R koja je teška 1.070 kg.

Osim toga, u Paganiju nisu uvjereni u performanse električnih automobila.

"Imam Teslu i razumijem se u električne automobile, ali nije potrebno imati tako visoke performanse u njima. Izazov je napraviti električni automobil koji daje isti dobar osjećaj kao 'normalni' automobil s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Pagani neće praviti nešto što samo ima dobre performanse, nego želi ponuditi nešto što će dati emociju vozaču", kazao je on.

Paganijev san je da proizvede električni superautomobil koji je težak samo 1.300 kg, ali on smatra da je to nemoguće s aktuelnom tehnologijom. Zbog toga se kompanija nastavlja držati V12 motora, a Pagani vjeruje da je utjecaj tako malog broja superautomobila zanemariv sa stanovišta okoliša.

Evropska unija se u određenoj mjeri slaže pa su regulatori dali dozvolu proizvođačima malog broja automobila koji registruju manje od hiljadu vozila godišnje poput Paganija, Ferrarija i McLarena, da nastave s proizvodnjom vozila s unutrašnjim sagorijevanjem do 2035. godine. To znači šest godina dužeg roka da pređu na električnu energiju u odnosu na "velike" proizvođače.

Ipak, Pagani će u konačnici morati krenuti u električnu budućnost, a to bi trebalo biti moguće. Kompanija investira oko 20 posto prihoda u istraživanje i razvoj.