Dostupan u BiH
118

Peugeot 208 stigao u BiH, moguće kupiti i električnu verziju

D. B.
Nakon što smo ga vidjeli na Sajmu automobila u Ženevi prošle godine, a potom u oktobru godine imali priliku isprobati u Lisabonu u Portugalu, Peugeot je danas u Sarajevu predstavio svoj model 208 koji je sada dostupan i na bh. tržištu.
Peugeot 208 je u u našu zemlju stigao s istim globalnim ciljem, a to je da kao moderan i napredan automobil privuče određenu ciljnu grupu, osobe koje traže nova iskustva, koje su radoznale i vole novu tehnologiju, a uz to ne traže samo prijevozno sredstvo nego automobil koji će biti odraz njihove ličnosti. To su osobe između 30 i 44 godine, čiji su interesi putovanja, tehnologija, moda, dizajn i slično. Zanimljivo, u Peugeotu vjeruju da će novi 208 biti privlačniji ženama nego muškarcima i to u omjeru 60:40.

Iz Peugeota ističu veliku važnost ovog modela koji će im, kako kažu, "donositi hljeb" u narednih pet godina.

Model 208 karakteriše moderan, revolucionaran dizajn koji predstavlja napuštanje klasike, a čak i kritičari priznaju da su Peugeotovi modeli zaista lijepi. Izgledom karoserije 208-ica podsjeća na novu generaciju modela 508 te ima LED svjetla s tri "kandže" i dvobojnu karoseriju, ali i 17-inčne naplatke od aluminija. Zahvaljujući jasnim i markantnim linijama, može se reći da novi 208 izgleda i sportski, ali ipak i senzualno u isto vrijeme.

Unutrašnjost je prilično prostrana i udobna za jedan mali automobil, a i kvalitet materijala odgovara cjenovnom rangu. Nova 208-ica je stigla s novom generacijom Peugeot i-Cockpita, tehnologija je moderna, a to se posebno odnosi na 3D digitalni instrument klaster te infotainment sistem s velikim centralnim ekranom te pomoćne i sigurnosne sistemu.

Zahvaljujući povećanju dužine za 82 i širine za 26 mm, Peugeot 208 nudi više prostora u unutrašnjosti za putnike.

Peugeot 208 s konvencionalnim pogonom je moguće dobiti s jednim od tri nivoa opreme, a to su Active, Allure i GT Line. Paketi za električnu verziju su nazvani e-Active, e-Allure i e-GT Line, a tu je i e-GT.

Opciono je za pakete opreme Allure i GT Line moguće izabrati kožu.

Kupcima je na raspolaganju osam boja Faro žuta koja je besplatna, Elixir crvena, Perla Nera crna, Blanc Nacre bijela, Artense siva, Banquise bijela, Platinum siva i Vertigo plava boja.

Peugeot 208 ima 11 sistema za pomoć vozaču, sistem održavanja vozila u traci, aktivni tempomat sa stop&go funkcijom, aktivni sistem nadzora slijepog ugla, aktivno upozorenje za neželjeno napuštanje trake, prepoznavanje znakova, sistem kočenja u hitnim situacijama, sistem za praćenje pozornosti vozača, automatska svjetla te sistem pomoći pri parkiranju.

Francuski gradski automobil je dostupan s tri benzinskim, dizelskim i električnim pogonom. Kada je riječ ponudi konvencionalnih motora, tu je 1,2-litarski trocilindrični PureTech turbobenzinac u verzijama od 75, 100 i 130 KS, dok je četverocilindrični 1,5-litarski motor koji razvija 100 KS jedina dizelska opcija,

Najslabiji benzinac je uparen sa manuelnim 5-stepenim mjenjačem, onaj od 100 KS nudi izbor između 6-stepenog manuelnog i 8-stepenog automatskog mjenjača, dok najsnažniji od 130 KS dolazi isključivo sa 8-stepenim automatskim mjenjačem. Dizelski motor je dostupan samo sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem.

Ono što je važno za ovaj model jeste da je postao prvi Peugeot koji ima potpuno električnu verziju, a njegova oznaka je e-208. Električni motor isporučuje 136 KS i 260 Nm obrtnog momenta, napaja ga baterija snage 50 kWh, a domet iznosi 340 km po WLTP standardu. Ovisno od punjača, za punjenje baterije do 80 posto kapaciteta potrebno je između pet i osam sati. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 8,1 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 150 km/h. Postoje tri načina vožnje, Normal, Eco i Sport, kao i dva nivoa regeneracije energije kočenjem.

Peugeot 208 je baziran na CMP, odnosno e-CMP platformi koja je u kombinaciji s boljom auerodinamikom vozila omogućila smanjenje težine za 30 kg, kao i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.

Cilj Peugeota je u da u ovoj godini na bh. tržištu proda 80 primjeraka novog modela 208 koji uključuju i pet potpuno električnih primjeraka. Također, očekuje se da će na našem tržištu u 2020. godini biti prodano 600 novih automobila s Peugeotovim logom.

Kada je riječ o cijenama, one se za benzince kreću od 25.322 do 40.280 KM ovisno o odabiru motora i opreme, cijene dizelskog modela iznose 30.808 (Active), 34.747 (Allure) i 37.748 (GT Line) KM, dok električni e-208 košta 58.896 (e-Active), 61.147 (e-Allure), 63.980 (e-GT Line) i 68.087 (e-GT) KM.

Za 24.835 KM je moguće dobiti Peugeot 208 s 1,2-litarskim PureTech 75 motorom, analogni instrument klaster, kožni upravljač s komandama, automatske brisače sa senzorom za kišu, automatski klima uređaj, handsfree Bluetooth sistem za telefoniranje, 7-inčni ekran osjetljiv na dodir na armaturnoj ploči, Mirror Screen funkciju za povezivanje mobitela, prednji i zadnji branik u boji karoserije, vanjske retrovizore u boji karoserije koji su elektronski podesivi i grijani, dnevna LED svjetla u prednjem braniku, stražnji spojler iznad vrata prtljažnika u sjajnoj crnoj boji, 16-inčne čelične felge s ratkapama i komplet za popravak guma. Što se tiče sigurnosnih sistema, oni uključuju prepoznavanje saobraćajnih znakova s preporukom brzine, aktivni sistem upozorenja na nenamjerno napuštanje trake. sistem praćenja pozornosti vozača i vožnje te automatsko kočenje u hitnim situacijama.

Električni Peugeot e-208 s cijenom od 57.080 KM donosi Active paket opreme, ali i naslon za ruku, električnu parking kočnicu, završetke blatobrana u sjajnoj crnoj boji, pokretanje motora pritiskom na dugme, dva daljinska ključa, dva USB priključka na centralnoj konzoli i dva nazad.

Inače, model 208 se proizvodi u Trnavi u Slovačkoj 40 km od Bratislave, kao i u Kenitri u Maroku.

Također, na današnjoj konferenciji za medije je najavljen dolazak Peugeota 2008 na bh. tržište u martu ove godine. a do kraja godine se očekuju Peugeot 508 HYbrid i Peugeot 3008 HYbrid.