Prva Ibiza je bila velika SEAT-ova zvijezda i nesuđeni Golf druge generacije
Ibiza se pojavila u pravo vrijeme za SEAT, bio je to kompaktni automobil koji je ostao upamćen kao sjajan projekt pokazujući snagu koju različite kompanije imaju kada se udruže za isti cilj.
Ovaj simpatični model je zauzeo posebno mjesto u srcima automobilskih entuzijasta iz nekoliko razloga. Prije svega, privlačila je svojim dizajnom koji potpisuje italijanski dizajner Giorgetto Giugiaro, a zahvaljujući njemu se Ibiza razlikovala od ostalih konkurenata. Zanimljivo, ovaj automobil je prvobitno predložen Volkswagenu kao druga generacija modela Golf, no čelnici kompanije iz Wolfsburga su to odbili. Kada je SEAT kontaktirao dizajnera, ovaj automobil je prerastao u prvu Ibizu.
SEAT je sarađivao s Porscheom u segmentu motora, a prema dogovoru dvije kompanije, španska kompanija je morala platiti Porscheu sedam nekadašnjih njemačkih maraka po prodanom automobilu. Prema dogovoru, SEAT je dobio pravo da koristi System Porsche natpis na bloku motora.
U ovom projektu je učestvovala i kompanija Karmann, koja je bila odgovorna za idustrijalizaciju vozila i njegovu pripremu prije masovne proizvodnje.
Prva generacija Ibize je debitovala 1984. godine. Ovaj period je bio ključan za kompaniju kao brend koji je želio ulogu značajnog igrača na tržištu automobila. Ibiza je donijela slavu SEAT-u te ga postavila na mapu velikih evropskih proizvođača. Hatchback prve generacije se prodavao u Evropi do 1993. godine, no redizajnirana verzija s drugom značkom je stigla na tržište u Kini 1999. godine. Facelift model tog automobila je 2003. godine donio značajne vizuelne promjene, koje su mu "pomogle" da ostane u prodaji do 2008. godine.
SEAT je sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća imao nekoliko malih automobila u ponudi, no gotovo svi su bili ili izmjenjene verzije modela drugih kompanija ili modeli s promjenom "značke". Među njima su bili Marbella i Ronda, modeli bazirani na Fiatovim automobilima. Uprkos veličini i relativno pristupačnoj cijeni, Ibiza je nakon dolaska zauzela flagship poziciju u ponudi španske kompanije sve do dolaska Toleda 1991. godine.
Jedna od ključnih karakteristika Ibize bila je SEAT-ova saradnja s Porscheom na polju razvoja motora. Ovisno o modelskoj godini, prodavala se s 9,0, 1,2, 1,5 i 1,5-litarskim motorom s turbopunjačem, kao i sa 1,7-litarskim benzinskim te 1,7-litarskim dizelskim motorom. Najsnažniji je bio turbopunjeni motor koji je isporučivao 108 KS. Osnovni benzinski i dizelski motori dolazili su iz Fiata.
Prije dolaska modela druge generacije, SEAT je u Evropi prodao 1.342.001 primjerak Ibize. Brzo je postala jedan od najprodavanijih SEAT-ovih automobila, a i danas je jedan od najprepoznatljivijih modela španskog brenda.