Prvi automobil iz saradnje Audija i kineskog SAIC-a već u fazi razvoja
Danas je nemoguće opstati bez sinergije, dogovora ili saradnje. Velike korporacije dominiraju automobilskim tržištem i gotovo je nemoguće evoluirati van njihovog okruženja.
Ali čak ni velike grupacije nisu u stanju da prate tempo razvoja kineskih kompanija. Suočeni s takvom snagom, evropski brendovi neprestano potpisuju saradnju s lokalnim kompanijama. Predstavnici Audija i SAIC-a su se rukovali i postigli dogovor.
Čak ni pripadnost najvećoj automobilskoj grupaciji na planeti, Volkswagen Grupi, ne daje pristup najvećoj tehnološkoj ponudi u svijetu električnih automobila. Kina trenutno ima hegemoniju na svjetskom tržištu i nema naznaka da će se njena dominacija smanjiti ili nestati. Ona dominira i proizvodnjom i razvojem proizvoda i tehnologijom ovih proizvoda.
Kinezi su sposobni da skrate rokove na izvanredan način. Ono što u Evropi može trajati godinama rada u Kini je pitanje mjeseci.
Audi je smanjio vrijeme razvoja za 30 posto u odnosu na Evropu
Ta brzina je ono što zavodi brendove poput Audija. Nijemci su sporazum ratifikovali u maju, tako da se očekuju da će prvi model nastao iz "sindikata" Audija i SAIC-a izaći na tržište sljedeće godine.
SAIC Motor je jedna od najvećih kompanija u sektoru u Kini. Pod njihovim krovom su brendovi koji su već popularni u Evropi kao što je MG. Ugovor je pomalo neobičan, jer Audi neće ni "žigosati" svoje automobile. Čuveni amblem s četiri prstena neće biti prisutan na tim modelima.
Audi će koristiti naprednu digitalnu platformu (ADP), iako je tim inžinjera razvio šasiju gotovo od nule u rekordnom roku. Takav pristup razvoja je skratio vremenski okvir za 30 posto, za razliku od stalnih kašnjenja tokom priprema za PPE platformu.
Šta znamo o prvom "kineskom" Audiju?
Lokalni izvori kažu da će prvi automobil iz Audi-SAIC partnerstva biti električno vozilo srednje veličine. Zvanično će biti predstavljen u novembru, ali tek iduće godine će se naći u prodaji, isključivo u Kini.
Ovo nije prvi put da je SAIC, najveći kineski proizvođač automobila pod kontrolom države, udružio snage sa Volkswagen grupom u zajedničkim interesima. Godinama su Nijemci blisko sarađivali sa SAIC-om kako bi povećali svoje prisustvo u Kini. Danas su uloge zamijenjene i Kinezi su ti koji podržavaju Nijemce.
Trenutna uloga Audija u Kini je gotovo simbolična. U 2023. godini prodali su ukupno 31.000 automobila na tamošnjem tržištu, daleko od tri miliona vozila za koje je BYD potpisao ugovor s kupcima. Audi treba da poboljša te brojke na najvećem svjetskom tržištu, a ovo partnerstvo će im to omogućiti.