Volkswagen je najsnažnije izdanje Golfa koji je u oznaci imao slovo R prvi put ponudio 2002. godine uz četvrtu generaciju. S oznakom R32 stigao je atmosferski 3,2-litarski VR6 motor i adaptivni pogon preko obje osovine, a u Wolfsburgu su isti recept koristili i uz najsnažnije izdanje pete generacije.
Glavna promjena stigla je uz šestu generaciju. Na vrhu ponude ostaje Golf R koji je u međuvremenu ostao bez 3,2-litarskog 6-cilindarskog motora, jer je na njegovo mjesto stigao dvolitarski četverocilindarski motor s turbopunjačem koji u posljednjoj evoluciji pokreće i aktuelne najsnažnije Golfove.
Uz raniju najavu da će redizajnirani Golf R osme generacije koji će se publici predstaviti 26. juna biti posljednji R koji će pokretati motor s unutrašnjim sagorijevanjem, u Volkswagenu još nisu otkrili koliko će snage nuditi dvolitarski četverocilindarski turbobenzinac u osvježenom Golfu R koji će sa sobom donijeti decentno redizajnirane pojedine elemente karoserije i dorađenu unutrašnjost, po uzoru na ostale verzije Golfa osme generacije koje su u redizajniranom izdanju predstavljene prije pet mjeseci.
Jedno je sigurno: Redizajnirani Golf R i dalje će biti dostupan u dva karoserijska oblika, a uskoro ćemo saznati hoće li motor EA888 koji u nedavno predstavljenom brojčano ograničenom izdanju najsnažnijeg Golfa (R 20 Years) razvija 333 KS biti snažniji u odnosu na verziju u R modelu prije redizajna (320 KS). S obzirom da se redizajnirani Golf GTI više ne nudi u kombinaciji s ručnim mjenjačem, mala je vjerovatnoća da će opcija s tri papučice biti dostupna i uz osvježeni Golf R.