Sjećanje na asa
199

Reli na kojem je Sead Alihodžić sa Volkswagen Bubom pomeo konkurenciju

Šefik Emrić
Na itinereru ukupne dužine 626 kilometara sa četiri brzinska ispita dužine 50 kilometara, noću 4. i 5. oktobra 1975. godine održan je 5. Rally Bratstvo Jedinstvo na kojem su u pet klasa nastupile dvadeset tri tada najuspješnije jugoslavenske i četiri reli posade iz Bugarske.

Sa startom u Sarajevu, itinerer relija sa brzinskim ispitima i etapnim vožnjama organizovan je putem Trebević - Pale - Goražde - Kremna - Tara - Kremna - Titovo Užice - Valjevo - Divčibare - Valjevo - Avala, sa ciljem u Beogradu. Vremenom efektivne vožnje od 11 sati, etapne vožnje i brdsko brzinski ispiti, osim posljednje etape Avala - Beograd i brzinskog ispita Avala, voženi su noću.

Kao član Auto moto kluba Željezničar Sarajevo i Reli tima Tvornice automobila Sarajevo, kasnije Volkswagen Sarajevo, Sead Alihodžić nastupio je na ovom reliju automobilom Volkswagen Buba 1303S razvijenim za reli prema specifikacijama FIA CSI Grupe 2. Pripremila ga je i isporučila njemačka kompanija Autohaus Nordstadt iz Hannovera, zastupnik Volkswagen AG, gdje je kasnije i servisiran. Pokretan je 4-cilindarskim zrakom hlađenim bokser motorom zapremine 1598 ccm snage 143 KS pri 7000 o/min, a prenos snage na zadnje točkove omogućavao je 4-stepeni manuelni mjenjač sa dugim prvim stepenom prenosa i samoblokirajućim diferencijalom. Uz ubrzanje 0-100 km/h ispod 8 sekundi, ovaj simpatični automobil sa temperamentnim Sarajlijom bio je iznenađujuće konkurentan.

Nevjerovatno brza vožnja

Nakon starta relija u 18:01 sati ispred fudbalskog Stadiona Koševo u Sarajevu, vožen je prvi i ujedno jedan od najzanimljivijih brdsko brzinskih ispita Trebević, dionica Vraca - Bistrica dužine 21 kilometar. Na ovom ispitu u Klasi preko 1300 ccm grupa 1. i 2, prvi je startovao reli šampion Jugoslavije iz 1974. godine u generalnom plasmanu, Aleš Pušnik, AMD Škofja Loka Renault 17 TS, minut kasnije reli šampion Jugoslavije iz 1973. godine u Klasi preko 1300 ccm, Jovica Paliković, AAMK Sveučilište Zagreb prototip Zastava 101 1600. Kao treći na startu u istoj klasi, minut nakon Jovice Palikovića startovao je Sead Alihodžić sa svojim suvozačem Sarajlijom Ismetom Ašćerić i Volkswagen Bubom. Minut kasnije startovala je posada ASK Crvena Zvezda Beograd sa jednim od najrespektabilnijih automobila ovog relija, Ford Escort RS1600 za čijim je upravljačem bio Baćko Milošević, a potom su startovale i ostale posade. Posade iz Bugarske nastupile su sa automobilima Renault Alpine A110, (Bulgaralpine A110) Lada 1200 i Moskvič 412, a jugoslavenske posade nastupile su automobilima Fiat 128 SC, Renault 5, Audi 80 i naravno Zastava 101, 1.1 / 1.3 i Zastava 750.

Ovaj brzinski ispit poznat kao Dugi Trebević i jedan od najzahtjevnijih brzinskih ispita uopšte, vožen je noću, ali je Sead Alihodžić nevjerovatno brzom i spektakularnom vožnjom anulirao prednost sa starta od jedne minute, stigao i pretekao Jovicu Palikovića te ostvario prednost od 1.7 minuta!

Također, ogromnu prednost od 1.2 minute ostvario je ispred drugoplasiranog Aleša Pušnika kao i u ovoj klasi trećeplasiranog Baćka Miloševića za 1.5 minuta i tako postavio novi brzinski rekord staze Trebević.

Nakon ovog nevjerovatnog raspleta situacije, Sead Alihodžić, miljenik publike i od milja poznatiji kao Sejo, novinarima i gledaocima je izjavio da je zbog nedovoljnog pritiska zraka u gumama svoje Bube i zbog preticanja Jovice Palikovića vozio sporije od mogućeg, a na njihovu konstataciju da je ipak napravio fantastično vrijeme, izjavio je da to vrijeme nije ni blizu njegovog maksimuma.

Mnogi gledaoci, funkcioneri u organizaciji relija i novinari, s nevjericom su gledali njegovu bravuroznu vožnju ovom simpatičnom Bubom koja je dvadeset jednim kilometrom Trebevića praktično proletila kao tajfun i više poprijeko nego pravo. Mada je već na startu praktično pomeo konkurenciju i bio vodeći u generalnom plasmanu relija, Sead Alihodžić je nastavio istim tempom i ubjedljivo pobijedio na sva tri preostala brzinska ispita, Tara, Divčibare i Avala, a vremenom vožnje od 2:45 minuta postavio je još jedan brzinski rekord staze na brzinskom ispitu Avala kod Beograda.

Brzinski rekord na Dugom Trebeviću koji je vremenom od 12:22 minuta postavio Sead Alihodžić, oboren je gotovo deset godina kasnije na 18. YU Rally kada je Franz Wittmann Senior sa fabričkim Audi Quattro A2 grupe B12 i koji je te 1984. godine bio prvak ERC (European Rally Championship), vozio najbrže vrijeme od 10:40 minuta, ali i na stazi kraćoj za 1,2 kilometra. U to vrijeme Audi Quattro sa pogonom na sva četiri točka bio je jedan od najmoćnijih i najsuperiornijih automobila FIA Grupe B Svjetskog reli šampionata, kao i jedan od najznačajnijih reli automobila svih vremena.

Kao apsolutni pobjednik ovog relija, Sead Alihodžić je na posljednjoj etapi gotovo laganom vožnjom stigao na cilj Staro Sajmište u Beogradu, ali dolaskom u park ferme autoservisa Balkanija na Novom Beogradu, čekalo ga je neprijatno iznenađenje. Naime, ubjedljivo poraženi Aleš Pušnik uložio je prigovor na plastične dijelove karoserije Bube i naveo da je to super brzi prototip, međutim, prigovor je od strane nadležne komisije Auto moto saveza Jugoslavije ocijenjen kao neosnovan i Sead Alihodžić je više nego zasluženo preuzeo pobjednički pehar.

Bila je ovo najveća pobjeda koja je ikada zabilježena u Šampionatu Jugoslavije u reliju, koji je kao izuzetno atraktivna i naročito kompleksna disciplina, zvanično uspostavljen 1968. godine. Godina 1991. bila je posljednja godina u kojoj su održani i proglašeni šampionati u auto-moto i karting sportu SFR Jugoslavije čija je disolucija započela 25. juna iste godine