Za plug-in hibride
30

Roewe D7 ostvario rekordni domet od čak 2.208 kilometara

D. B.
Kineski proizvođači napreduju kada je riječ o plug-in hibridima i električnim vozilima s produživačem dometa te obećavaju impresivne brojke u smislu njihovog kombinovanog dometa. SADA je brend Roewe, koji je u vlasništvu SAIC-a, napravio značajan korak naprijed i ostvario svjetski rekord za najduži domet PHEV vozila s jednim punjenjem.

Riječ je o rekordnom dometu od 2.208 kilometara, koji je ostvario model Roewe DMH, plug-in hibridna verzija sedana srednje veličine, koji je u Kini predstavljen 2023. godine. Vozilo produkcijskih specifikacija je prešao 2.208 kilometara za četiri dana prolazeći kroz gradove Lanzhou, Zhangye, Jiuquan, Turpan i Urumqi.

Treba istaći da ruta nije bila ravna niti ograničena na "glatke" asfaltirane ceste, niti je vožena u idealnim uvjetima. Roewe D7 DMH je zapravo vožen po šljunku, zemlji, snijegu, ledu i vlažnom asfaltu, temperatura je padala i do minus 8 stepeni, dok je visinska razlika iznosila 1.600 metara.

Snimak objavljen na društvenoj mreži Weibo prikazuje elektrificirani sedan tokom vožnje dijelovima pustinje Gobi, penjanja uz planine te dolazak na destinaciju. Poklopac rezervoara za gorivo i port za punjenje bili su pokriveni naljepnicama tokom putovanja, a zvaničnici su provjerili i broj šasije kako bi se osiguralo da je isti automobil započeo i završio test.

Plug-in hibridni pogon modela Roewe D7 DMH se sastoji od atmosferskog 1,5-litarskog benzinskog motora koji razvija 112 KS i elektromotora koji isporučuje 204 KS. SUS motor ima termalnu efikasnost od 43 posto te je povezan s koaksijalnom P1 pogonskom jedinicom.

Zvanične brojke kažu da plug-in hibrid ima kombinovani domet od 1.400 kilometara, uključujući električni od 125 kilometara. To znači da je rekord premašio zvanične brojke za 808 kilometara i predstavlja dokaz da iskusan vozač može napraviti ogromnu razliku u dometu s jednim rezervoarom goriva. Prosječna potrošnja goriva na testu iznosila je 2,49 litara na 100 pređenih kilometara.

Ostaje da se vidi da li će rivali pokušati oboriti Roeweov rekord. Sudeći po specifikacijama postojećih produkcijskih modela, sljedeći rekorder će vjerovatno biti iz Kine.