Da li su Kinezi s novim ZS-om pogriješili dajući prednost hibridu, umjesto benzincu?
Dolazak modela MG3 otkriva smjer kretanja brenda Morris Garage u sadašnjosti i bližoj budućnosti. MG je time dao do znanja javnosti da sve karte stavlja na elektrifikaciju.
Riječ je o prvom hibridnom automobilu s tehnologijom Hybrid+ koji je MG plasirao na tržište Starog kontinenta. Međutim, problemi nastaju kada se ubrzo nakon toga pojavio novi MG ZS Hybrid+. Upravo je dolaskom novog ZS-a ta strategija, da se sve stavi na elektrifikaciju, ratificirana na većoj razini.
U svojoj drugoj generaciji, ZS izbija na scenu kao čisto hibridni SUV. Unatoč odličnim prodajnim brojkama koje je ostvario benzinski model, MG s takvom praksom nije nastavio s novom generacijom. Ispostavlja se da je to odluka koja nosi brojne rizike za interese brenda, posebno na južnoevropskim i istočnoevropskim tržištima.
Ako analiziramo prodajne brojke MG-a u Evropi, otkrit ćemo da se uspjeh ove marke uglavnom temelji na jeftinim i neelektrifikovanim automobilima. MG je za 10 mjeseci u Evropi prodao više od 79.000 primjeraka ZS-a i to u najvećoj mjeri benzinaca. To je prije svega rast od 12 posto u odnosu na prošlu godinu, ali se ona rapidno topi, jer je pad već u septembru bio 53, a u oktobru 34 posto. To će se nastaviti i u preostalim mjesecima do kraja godine, jer je novi hibridni model drastično skuplji od običnog benzinca.
Brojke o prodaji ne lažu. Uspjeh MG-a na većini tržišta se temeljio uglavnom na jeftinim benzinskim automobilima. Davanje prednosti hibridnom vozilu velika je greška. Međutim, činjenica je da, iako su MG-ovi novi hibridi mnogo jeftiniji od konkurencije, još uvijek su skuplji od svojih neelektrifikovanih alternativa.
Sve dok se ne pojavi ZS i sa običnim 1,5-litarskim benzincem, kako bi se prodajna cijena smanjila ispod 20.000 eura, nekad popularni britanski, a danas pristupačni kineski brend, nema budućnost.
Mnogi se pitaju hoće li u budućoj ponudi MG biti mjesta za jeftine automobile s konvencionalnim, neelektrikovanim motorima? Vrijeme će pokazati, ali predanost brenda koju pokazuje i kojoj stremi daje drugačiju "vibru" potencijalnim kupcima.