Znate li koliko kineski proizvođači moraju spustiti cijene da bi bili konkurentni u Evropi?
U posljednjih pet godina sve više automobila kineskih proizvođača počelo se pojavljivati na evropskom tržištu. Podsjećamo da je u BiH trenutno prisutno sedam brendova.
Već smo počeli da se navikavamo na nova imena na Starom kontinentu, kao što su Chery, Geely, BYD, XPeng, Dongfeng, Leapmotor, Lynk & Co itd. Većina njih proizvodi električne i hibridne automobile po nižim cijenama u odnosu na evropske rivale sličnih dometa, ali njihove cijene u Kini su drastično niže.
Uprkos tome, cijene kineskih automobila u Evropi su i dalje previsoke da bi privukle veliki broj kupaca, a znamo da je cijena ključni magnet. Najnovija studija, američke konsultantske firme Escalent, pokazuje da kineski proizvođači moraju da smanje cijene svojih automobila za oko 30 posto kako bi privukli više evropskih kupaca.
U studiji je učestvovalo 1.600 kupaca iz Njemačke, Francuske, Italije, Španije i Velike Britanije. Prema studiji, pad cijene od 10 posto privukao bi samo jednog od deset Evropljana. Također, 31 posto ispitanih želi sniženje cijena između 11 i 20 posto kako bi razmotrili kineski automobil.
Ista studija također pokazuje da Evropljani nemaju puno povjerenja u automobile proizvedene u Kini, što je još jedan faktor zašto kineski automobili privlače malo evropskih kupaca. Kupci još uvijek imaju više povjerenja u automobile proizvedene u Evropi, Japanu, Južnoj Koreji i SAD. Međutim, koliko "Kinezi" brzo napreduju i prilagođavaju se, pitanje je koliko će ovaj poredak dugo trajati.