Napad na premium segment
26

Kineski brend Denza stiže u Evropu s prvim modelom Z9 GT

Piše: D. B.
Dok kineski proizvođači nastavljaju testirati apetit Evropljana za novajlijama. BYD pravi potez u premium segmentu te zvanično uvodi svoj brend Denza u Evropu.

Prvi model brenda Denza, koji će se pojaviti na evropskim cestama, bit će Z9 GT, a prodaja bi trebala početi do kraja godine.

Brend Denza je prvobitno nastao kao rezultat saradnje kompanija BYD i Mercedes-Benz još 2011. godine, no uprkos moći ovih giganata, dosta se mučio s prodajom te je u prvom desetljeću postojanja isporučio samo 23.000 vozila. Mercedes se počeo povlačiti 2022. godine te je smanjio svoj udio na svega 10 posto prije nego je u potpunosti izašao iz partnerstva prošle godine, tako da je Denza sada potpuno pod kontrolom BYD-a.

Kineski proizvođač je predstavio brend Denza na specijalnom događaju u Milanu u Italiji ranije ove godine. Prema riječima specijalnog savjetnika BYD-a za Evropu Alfreda Altaville, Denza će ciljati kupce tradicionalnih premium automobila i mlađe mušterije svojim fokusom na tehnologiju.

BYD u Kini upravlja brendom Denza uz još dva premium podbrenda, a to su Fang Cheng Bao i Yangwang. Plan BYD-a je konsolidacija Fang Cheng Baoa u liniju brenda Denza za Evropu, a prvi model koji stiže je Fang Cheng Bao Leopard 5, koji će nositi Denzinu oznaku. Ostaje nejasno da li će Yangwang modeli također biti "pod kišobranom" Denze za evropsko tržište.

Cijene još nisu objavljene, no poznato je da nakon modela Z9 GT stiže luksuzni kombi D9 krajem godine. Oba modela će se proizvoditi u Kini i izvoziti na druga tržišta, iako kompanija planira početi proizvodnju u svojoj novoj fabrici u Mađarskoj već u oktobru ove godine.

Na papiru, Z9 GT će biti rival Porscheovom Taycanu Sport Turismo, iako je veći od njemačkog električnog modela. Zapravo, duži je za 200 mm, dok je njegovo međuosovinsko rastojanje duže za 225 mm. Pokreću ga tri elektromotora ukupne snage 965 KS, koje napaja litij-željezo-fosfatna baterija kapaciteta 100,1 kWh. U Kini kompanija također nudi PHEV verziju, koja kombinuje 2,0-litarski turbobenzinski motor i tri elektromotora, čija ukupna snaga iznosi 870 KS.

Iako performanse stavljaju Z9 GT u isti koš s Porscheovom ponudom, cijene sugerišu znatno drugačiju bazu kupaca. Denzin model košta između 41.777 i 51.760 eura, dok Porschevi modeli koštaju višestruko više.