Škoda najavila šest električnih modela, novi Elroq stiže kao zamjena za Karoq
Češki proizvođač poručuje da se može očekivati "niz potpuno električnih modela", a to su Small, Compact, Combi i Space. Njima će se pridružiti obnovljene verzije modela Enyaq i Enyaq Coupe.
Iako u Škodi kriju detalje, ipak je poznato da Compact stiže 2024. godine kao kompaktni crossover nazvan Elroq. Riječ je o električnom nasljedniku modela Karoq, koji će biti dug 4,5 metara. Bit će to "idealan porodični automobil s prostranom i veoma praktičnom unutrašnjošću".
Small dolazi 2025. godine kao sub-kompaktni automobil u stilu SUV-a, njegova dužina će iznositi 4,1 metar, a osnovna cijena će biti 25.000 eura. Čini se da će to biti Škodina verzija Volkswagenovog modela ID.2all, koja će se proizvoditi u Španiji.
Obnovljeni Enyaq i Enyaq Coupe će biti predstavljeni 2025. godine, doživjet će značajne promjene koje uključuju Modern Solid dizajn. Iz Škode nisu rekli mnogo o ovim modelima, no renderi sugerišu da imaju prednju masku agresivnijeg izgleda bez tradicionalne rešetke.
Combi se očekuje 2026. godine kao prostrani električni karavan dužine oko 4,7 metara, a on će igrati "ključnu ulogu" te će "uvesti snagu posebno popularne i uspješne Škodine karoserijske izvedbe u električno doba". Ovaj model će biti idealan za porodice i biznise.
Šesti model je trenutno poznat kao Space, a riječ je o crossoveru sa sedam sjedišta inspirisanom prošlogodišnjim konceptom Vision 7S. Bit će to najveći Škodin električni automobil dužine oko 4,9 metara te će ponuditi ogroman prostor u unutrašnjosti. Također, krasit će ga novi Modern Solid dizajnerski jezik. Ovaj dizajnerski jezik "reinterpretira tradicionalna obilježja i hrabro otvara nove terene", kažu iz Škode, što je pomalo nejasno. Ipak, češki proizvođač obećava "minimalistički i funkcionalan" dizajn eksterijera koji "prenosi osjećaj sigurnosti i snage".
Aerodinamika će također imati ključnu ulogu jer pomaže u povećanju dometa i efikasnosti. Unutrašnjost će biti prostrana i savremena, a očekuju se "sjajna funkcionalnost i intuitivne kontrole".
Uprkos šest najavljenih električnih modela, Škoda ne odustaje od motora s unutrašnjim sagorijevanjem tako da ti modeli ostaju u ponudi. Moderni SUS motori će imati ključnu ulogu, a Škoda ih namjerava "kontinuirano optimizirati" i poboljšavati njihovu efikasnost. Češka kompanija preuzima razvoj EA211 porodice motora od Volkswagena, a SUS motori će joj omogućiti "individualnu mobilnost na svim tržištima dok tranzicija na e-mobilnost napreduje različitim brzinama". Novi SUS motori će se ugrađivati u Superb i Kodiaq, koji stižu na jesen, a nudit će se najnaprednije benzinske i dizelske opcije, kao i plug-in hibridni pogon.
Octavia, Kamiq i Scala će biti osvježeni u bliskoj budućnosti s tim da će fokus za Kamiq i Scalu biti "pristupačna individualna mobilnost za širok spektar kupaca". Kamiq i Scala stižu ove, a poboljšana Octavia naredne godine.
Škoda će investirati ukupno 5,6 milijardi eura u e-mobilnost do 2027. godine.