Auto testovi
105

Testirali smo obnovljenu Škodu Octaviju: Stabilna valuta

Piše: E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Octavia je kroz četiri generacije postala sinonim pametnog i svestranog porodičnog automobila, a u zadnjem "dotezanju bora" donijela je suptilne ali vrijedne novosti. Baš kako smo i navikli od nje.
U vrijeme kada kretanja u automobilskoj industriji nisu nikad bila turbulentnija i nepredvidljivija tržištu je potrebno da ima automobile na koje će računati. Škoda generalno je odličnim odlukama izvrsno podnijela dolazak ali i zastoj elektromobilnosti, a to može najviše zahvaliti Octaviji kao najpopularnijem modelu.

Od 1996. godine kroz četiri generacije prodano je vie od 7 miliona Octavija, a svaka generacija imala je i svoju drugu, redizajniranu verziju. Čini nam se kao da je jučer bilo kada je nova Octavia stigla u jeku pandemije, a nakon toga i uvjerljivo ponijela našu titulu za Klix Auto godine. Ipak, od toga je prošlo četiri godine, a nakon što smo ljetos prve kilometre napravili u njoj na međunarodnoj premijeri u Beču, a nakon toga i domaćoj u našoj zemlji, sada smo imali priliku i za detaljniji test najpopularnijeg automobila u BiH.

Octavia nije nikada bila automobil koja se isticala avangardnim dizajnom, nego je slavu stekla "čistim" linijama i skladnom formom. Tako ni zadnje osvježenje nije bilo radikalno ali je u stilu redizajna prethodnih generacija također donijelo malo živosti i novih linija. Obnovljeni su tako prednji i zadnji branici zbog kojih je Octavia sada duža za 9 milimetara, a nova je i prepoznatljiva Škoda maska. Najočitija novost su prednja svjetla koja su dobila drugu generaciju LED Matrix tehnologije i prepoznatljiviji potpis dnevnih LED svjetla, dok su revidirana i zadnja LED svjetla sa animiranim žmigavcima dostupna također u dvije verzije, zavisno od nivoa opreme. Kako je testni model imao dosta opcija mežu najvrijednijim svakako su upravo nova LED Matrix prednja svjetla, u čiju efikasnost smo se uvjerili u noćnim vožnjama gdje i uz kišne uslove vozaču maksimalno olakšavaju posao i imaju uvijek idealan svjetlosni snop.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

To je zasluga vanjskih bi-LED modula koji se koriste za kratka i duga svjetla, gdje unutrašnji modul ima 36 pojedinačnih matričnih segmenata u dva reda. Uz još bolji i snažniji snop to znači i da su vozači koji dolaze u susret još efikasnije zaštićeni kada su duga svjetla uključena. Za još elegantiniji dizajn zanimljivo je da su svjetla za maglu zamijenjena funkcijom za sve vremenske prilike koja automatski prilagođava snagu svjetla odgovarajućim vremenskim uslovima.

Uz novi izbor modernijih i elegantnijih aluminijumskih točkova i boja karoserije ovo je bilo više nego dovoljno da Octavia bude dovoljno osvježena ali i dalje neophodno prepoznatljiva. Njeni kupci to tako vole, pa je to Škoda tako i uradila.

Poznato okruženje i prostora na pretek

Unutra je bilo još manje potrebe za velikim intervencijama, pa kako je Škoda sada ponudila četiri nivoa opreme - Essence, Selection, Sportline i RS, tako je ponudila i čak devet dizajnerskih izbora za unutrašnjost.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Pored novih i održivih materijala koji su korišteni za obologe sjedišta, a koji su ujedno i vrlo ugodni, isti materijali su sada korišteni i za umetke na instrument tabli i panelima vrata. Ono što je najvažnije, uz nove obloge koje izgledaju bolje sjedišta su ostala i dalje odlično odmjerenih proporcija i ugodna za duga putovanja.

Ipak, ono što je najveći atribut Octavije je činjenica da na kompaktnoj MQB platformi donosi ponudu prostora dostojnu limuzina iz klase ili čak dvije više. Uz produženi međuosovinski razmak u odnosu na bratskog Golfa, ponuda prostora na zadnjim sjedištima i dalje je rekordna za ovu klasu. Uz obilje prostora za noge i visok krov koji neće kvariti frizuru ni košarkašima Octavia donosi i Simply Clever detalje poput praktičnih pretinaca, punjača za telefone, ali i trozonski klima uređaj za maksimalnu udobnost putnika nazad.

Ne treba ni spominjati, ali opet je nužno. Uz dobru ponudu motora, opreme i cijene jedan od glavnih aduta Octavije je ponuda prostora, pogotovo onog u prtljažniku. Iako se s ovim automobilom družimo već decenijama i generacijama, iznova se uvijek iznenadimo pravim "hangarom" koji se stvori ispred nas kada otvorimo njena velika peta vrata. Sa impresivnih 600 litara zapremine prtljažnik Octavije na koljena baca i velike SUV modele, a veliki otvor prtljažnika i njegov pravilan oblik omogućava lagan utovar velikih stvari. Duga putovanja sa puno kofera su mačji kašalj za Octaviju, pitanje je samo ako se budete selili mogu li u jednoj "turi" stati veš mašina, fotelja i TV ili ćete ipak morati oboriti i naslone zadnjih sjedišta pa uz zapreminu od čak 1.555 litara tom spisku onda dodati i mašinu za pranje suđa.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Samo vozačko okruženje donosi najviše novosti u redizajniranoj Octaviji, iako su osnovni oblik i ergonomija ostali isti. Tako poznati virtuelni kokpit s dijagonalom od 10 inča sa poboljšanom funkcionalnošću i head-up ekranom ostaju dostupni, dok obje verzije digitalne instrument table imaju poboljšanu grafiku, baš kao i infotainment displeji.

Infotainment displej od 13 inča dostupan je kao opcija po prvi put na Octaviji, dok je 10-inčni infotainment displej dio serijske opreme. Iako nismo ljubitelji prevelikih ekrana u automobilima, činjenica je da su brojne funkcije i nova grafika na ovom većem ekranu zaista lakše vidljivi vozaču, dok je i integracija sa pametnim telefonima nešto lakša i brža, naravno bez potrebe sa spajanjem žicama.

Osvježena Octavia sada ima i telefonsku "kutiju" sa snažnijim punjenjem od 15W ali i ventilacijom protiv pregirjavanja, dok su tu i četiri USB-C porta za brzo punjenje sa izlaznom snagom od 45W.

Blagi hibrid kao alternativa TDI-ju

Velike novosti nakon redizajna Octavia je donijela i u ponudi motora. Pametna odluka da u svojim modelima ostavi dostupne i benzince i dizele pokazala se pravim potezom za Škodu, pa ni ovdje nisu pretjerano mijenjali recept. U stvari, najveća je novost da trocilindarski 1.0 TSI više nije dostupan za Octaviju, dok njegovo mjesto zauzima veći i kapacitetniji 1.5 TSI kojem je snaga smanjena i optimizovana za modele koje je nekada pokretao 1.0 TSI motor. Zovite nas staromodnim, ali ovakve poteze uvijek volimo i smatramo da je uvijek bolje veći motor rasteretiti i prigušiti nego maleni motor gurati do njegovog fizičkog maksimuma.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Tako sada osnovu ponude motora čini upravo 1.5 TSI koji je dostupan u klasičnoj ali i "mild hybrid" veziji koju smo mi imali na testu. U oba slučaja na samom benzinskom motoru ali i ukupnoj snazi motora nema nikakvih razlika. Prednost MHEV motora je prisutnost baterije i maksimalnog iskorištavnja start/stop sistema kao i "coasting" funkcije. Razlika je očita pa MHEV u odnosu na model bez ovog sklopa u prosjeku troši manje, i to od 0,3 do 0,5 litara goriva na 100 kilometara.

Uz zaista uzornu efikasnost i potrošnju velika prednost je i uglađenost i miran rad četverocilindarskog motora, a kako smo test završili s prosjekom manjim od 6 litara benzina na 100 kilometara, slobodni smo reći da osim što je itekako adekvatna zamjena za 1.0 TSI ovaj motor može vrlo zanimljiva alternativa kod nas uvijek voljenom TDI dizelašu. Ekvivalentan 2.0 TDI s 115 KS u prosjeku troši oko litar manje goriva na 100 kilometara, ali je ovaj MHEV motor uz DSG mjenjač jeftiniji oko 1.000 KM u odnosu na TDI sa ručnim mjenjačem (slabiji TDI nije dostupan sa DSG mjenjačem).

U presjeku našeg testa na kraju smo ostali vrlo zadovoljni ovim izborom motora koji nudi odličan spoj ekonomičnosti i uglađenosti, dok od 115 KS i nismo očekivali neka velika čuda u performansama u automobilu teškom oko 1,4 tone činjenica je da će za većinu vozača imati sasvim dovoljne performanse. Tu je od velike pomoći obrtni moment od 220 Nm koji je dostupan već od 1.500 okr/min što je još jedna od prednosti u odnosu na trocilindraša. Naravno, sa punim automobilom i zahtjevnijim vozačem osjeti se da na većim brzinama motor ostaje "bez daha" i to na prilično umjetan način, jer znamo da je isti ovaj motor sa 150 KS sposoban za mnogo više.

Primamljiva kao i uvijek

Octavia u četvrtom izdanju je kako smo prije 4 godine predvidjeli nastavila istim tempom i ostala jedan od najpoželjnijih automobila u klasi, a na mnogim tržištima i najpoželjniji. Tu svakako spada i naše tržište, a pored svih prednosti koji privlače racionalne kupce kao najveću bismo istakli odličnu ponudu motora i nivoa opreme.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Sa cijenom od 42 hiljade maraka za osnovni model Octavia je bila i ostala automobil sa jednim od najboljih odnosa uloženog i dobijenog. S druge strane, ako želite više i bolje tu su razni nivoi opreme, pogona na sve točkove, automatskog mjenjača pa čak i sjajne sportske RS verzije. U skladu s time kreće se i cijena, pa je tako i model poput testnog moguće dovesti do 60 hiljada maraka, ali istovremeno uživati u zaista potpunoj opremi sa zaista korisnim elementima sigurnosti i komfora.

To i jeste uvijek bila najveća snaga Octavije, za svakoga može ponuditi nešto bez da previše komplikuje život, bez obzira na to koju verziju odabrali. Na kraju preostaje samo odrediti budžet, a da li je MHEV adekvatna zamjena za slavni TDI, ostavićemo ipak kupcima da presude.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda Octavia Selection 1.5 TSI M-HEV DSG

  • Cijena osnovnog modela - 42.575 KM

  • Cijena testnog modela sa opcijama: 60.623 KM

  • Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, benzinski, turbo-punjač. Radna zapremina 1.498 ccm. Najveća snaga 115 KS. Najveći obrtni moment 220 Nm od 1.500 do 3.300 obr/min. Promjer i hod cilindra 74,5 mm x 85,9 mm. Stepen kompresije 12:1.

  • Prijenos snage: Prenos snage preko prednje osovine. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 17 inča, gume 205/55 R17 (Bridgestone Turanza T001).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,6 s. Maksimalna brzina - 203 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 5,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 5,4 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 45 l. Prosječna emisija CO2 113 g/km. Euro 6e.

  • Dimenzije: Dužina – 4.698 mm. Širina - 1.829 mm. Visina - 1.486 mm. Međuosovinski razmak - 2.669 mm. Zapremina prtljažnika - od 600 do 1.555 litara. Masa praznog vozila – 1.390 kg.

  • Serijska oprema: Škoda Octavia Selection 1.5 TSI M-HEV DSG

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Podni prostiračni naprijed i nazad, Adaptivni tempomat "KESSY GO"+Alarm, Alu točkovi "SLAGARD AERO", crni sjaj 7J x 17", 2-kraki grijani MF kožni upravljač sa DSG komandama, Technology Infotainment Plus paket (Glasovno upravljanje + Navigacioni uređaj), Zimski paket Premium (Trozonski klima uređaj CLIMATRONIC + grijana prednja i zadnja sjedišta + grijana šajba), "SUNSET" + akustik prednji prozori Selection LODGE paket (Sjedišta u koža/tekstil izvedbi + ambijentalno osvjetljenje + mehaničko spuštanje naslona zadnje klupe + obložena instrument tabla), Light&View Plus paket (zadnja kamera + MATRIX Beam + LED prednja svjetla + dinamička kontrola svjetala sa korner opcijom + LED stražnja svjetla + mlaznice za pranje prednjih farova), Remote Access + Infotainment Online 3 godine.

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.